• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • N i n n i e

A lie: Jag gillar carbon bäst!

Jezzica77: Välkommen hit!

• Missisola

Hepp!

Besöket hos BM gick bra. Vi har ju fått en ny pga att vår andra ska vara mammaledig(!), men den nya var lugn och cool..hade varit med i matchen ett tag. Den enda undringen vi hade var ang. min värk när jag går och så..Och hon hänvisa mig direkt till sjukgymnast - innan det blir värre. Så jag ringde till dem MamaMia rek. Verkar vara fler med krämpor för jag fick komma på väntelista - som är drygt två veckor... Hoppas de hör av sig. 140 :- första gången och sen 70 :- per kommande besök.

Nu undrar jag ni som bor i Sthlm och går hos sjukgymnast - kan jag vända mig till nån annan som ni vet -där jag kankse får tid fortare`???

Annars så verkade allt vara ok... järn och socker var ok... hjärtslagen 142=) Mätte SF-mått för första gången - 23
    Blodtrycket låg på 105/65 - lite lågt, men hon sa att det är ganska vanligt i detta skede av grav - sen kommer det höjas igen...

I morgon är det dax för v 25+ 0=)

• Missisola

Ang föräldrarledighet så har jag räknat lite och så...
    Sambon är lärare dvs. har ledig mitten av juni till ca mitten av augusti.
    Jag kommer vara hemma tom juli - 06 och med början i mitten av maj. Jag börjar med en vecka sparad semester och sen tänler jag börja plocka ut fp... man kan ju ändra hur mycket dagar man vill ta ut eftersom, men riktar in mig på 4 dar/vecka. Så då blir det ca 6600 för mig plus sambons lön att leva på. Jag har det ju ganska bra då vi kommer vara två första tiden hemma(-> aug). Sedan tar jag semester sista tiden jag är hemma och i aug tar sambon över och är hemma resten av -06 med full ersättning... Så går tankebanorna nu...
    Folk som har erfarenhet säger att i början gör man inte av med några pengar alls...förutom mat, hyra och så..Så man kan ju ligga lågt ett tag med dagarna=)

• meh

A lie - Jag gillar carbon bäst. Tycker det är snyggast med så neutralt som möjligt, vilket svart och grått är.

Vonkis - min man är 32 och spelar dataspel på kvällarna

Nu har vi beställt barnvagn, har sagt att vi ska ha den från den 10/6, men den kommer finnas att hämta några veckor tidigare. Det blev en Brio Duo och jag ska försöka lägga in en bild på den i galleriet, ifall någon vill titta

• meh

Glömde skriva angående föräldraledighet, jag har redan lämnat in ansökan till jobbet, för de ville ha den så fort som möjligt. Egentligen 6 månader innan, ska sluta jobba den sista maj och sedan ska vi försöka vara hemma i drygt 2 år.
    Om våra beräkningar är rätt, så kommer vi klara det, vilket känns jätteskönt.

• lennil

Hej Alla juni mammor!
    Jag har BF den 24 juni och jag längtar så att få se knodden.

Kram på er alla Lena

• lill linda 82

Välkommen hit Jezzica77!!

Idag har jag varit till Bm igen. Blodtrycket låg på 105/75 den här gången, lite lågt men det va helt ok ändå tyckte Bm.
    Hjärtslagen: 145. Sf-mått: 24cm.
    Fick ta urinodling oxå, var helt säker på att jag hade uvi, men inte då! Bm trodde att det kunde vara så att barnet ligger o trycker mkt neråt så att det är därför det kan svida o komma för lite urin då man kissar, hon trodde att barnet ligger o trycker för mkt på blåsan just då. Man får upp o skutta lite så kan man kissa ordentligt..
    Allt såg bra ut... nu är det 3 veckor tills nästa gång.

• triump

halloj tjejjer någon som sett våren?? här hos oss är det minusgrader och massor av snö. denna ljuva marsmånad.

Blir lång dag för mig idag! -skall till sjukgjumnasten innan jobbet..och idag bara måste jag komma ihåg att posta mitt moderskapsintyg, som legat i väskan ett tag framöver.

energin har inte direkt legat på topp sista tiden. kram

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D