*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Lagt in nya bilder på magen nu...vad tycker ni, är det nån skillnad??
Vägde mig faktiskt här i veckan och hade bara gått upp 10 kg, ganska nöjd! (Har 18 kg kvar till max vikten jag hade med Emma men var då enorm...)
En dag avklarad...Måste se till att ta det lugnt så att man inte går helt genom isen...
Lilaki: skönt... Nog vore det kul att se den lilla nu... Vi får ett UL runt v36 för att se läget. Det är dock med en så gamal maskin att det är svårt att se ngt för ett otränat öga... men endå
Vi var hos Emmas kusiner och fick första kassen 50-56 kläder... de är ju så små... Emma var lika förtjust som jag. "se mera" Fick också bilstol och babysitter. Det blir lite verkligare... Emma vill att vi ska ta upp bebisens säng från källaren men vi har lite dåligt med plats i sovrummet så jag väntar helst. men snart så...
Nu har jag lagt in nya magbilder samt några bilder på vår vagga som min duktiga morfar har gjort och som jag sov i som liten. Min mage växer så att det är oroande.
lill linda - visst syns det skillnad. Har ni tagit reda på om det är en pojke eller flicka?
hehe! köpte macka på fiket tvärs över gatan. ännu en som säger att jag helt klart väntar en pojk.
jag börjar nästan bli helt inställd på det nu när alla säger det när de ser min mage. Jag blir lika glad vilket som. Men måste erkänna att jag nu tänker mig en pojke.
meh: nope, har inte tagit reda på det... alla säger att jag väntar en pojke, det var jag oxå i början, men nu har jag ändrat mig, vet inte varför.. känns som att det är en liiiten tös mer..
Eller vad gissar ni på, har jag pojkmage??
Idag har vi varit på vårt första familjeutbildningsmöte. sammanfttning: Hon som hde det var virrig - nervös??- och började redan 14.55 undra var alla var... OK så många kom inte var bara 9 av 18 där (4 par och en som inte hde killen med denna gången...). hela träffen kändes seg, tror vi skulle klara av samma innehåll på max halva tiden... Men kan ju hoppas det blir bättre sedan. Hon läste en bok från typ när en annan föddes om en förlossning, mådde lite illa när hon pratade om instrument som en virknål för att ta hål på fosterhinnan och när hon pratade om att klippas var Jim tvungen att gå ut för han mådde så illa... Sedan var det förlossningsfilm, denna blev jag mer positivt berörd av tack och lov, hade ju trott att filmen skulle få en att må värre än boken men nej... Efter filmen var det bara slut, ses om en vecka.. jaha var väl nu som alla frågor ploppade upp i allas huvud, eller?? Nåväl, får väl ge det nästa gång också och se vad det ger... sedan är det besök på förlossningen om två veckor...
Vad är det för skillnad på pojk- och flickmage egentligen?? På mig syns det inte bakifrån att jag är gravid, utan magen petar rakt ut. En del säger att det är en flickmage och andra säger att det är en pojkmage, vad gäller? Någon som vet?
Meh: Här kommer min högst ovetenskapliga beskrivning. Allt detta är naturligtvis skrock, men det är ändå kul att spekulera:
En typisk pojkmage bärs högt. Den är spetsig, toppig till formen och verkar trotsa gravitationen. Den syns bäst i profil, kan gömmas rakt framifrån i vissa kläder och är närmast osynlig bakifrån.
En typisk tjejmage bärs lägre. Den är mer på tvären så att säga och inte alls lika sockertoppig. Mammans siluett både framifrån och bakifrån är förändrad. Midjan utplånad.
En tjejmage på en slank tjej kan ibland av det otränade ögat misstolkas som en killmage bara för att den är så definierad. Men det är toppigheten som avgör.
Min mage till exempel är en typisk pojkmage. Om jag skulle mäta en vinkel mellan där mina magsidor möts när jag ser dem uppifrån så skulle vinkeln bli dryga 60 grader, en ganska spetsig mage med andra ord.
Jag har ingen magbild för vår hempc är keff, men den ser ut ganska precis som lilllindas, alltså har även hon typisk killmage.
lilaki - hmm....vet inte om min är så spetsig direkt, men det lär ju visa sig om drygt 10 veckor
. Tack i alla fall för att du förklarade för mig