*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
nessie: kan ju köra med gubben här hemma också men vi saknar bil med manuell växel....funderade på at köpa nån skrothög som jag skulle kunna kracha med för några tusenlappar*asg*
Jag har världens mensvärk nu, någon som vet vad det kan vara? Det är en sådan mensvärk som går ut i ryggen också. Är det livmodern som växer eller? Men jag har inte haft så här ordentligt ont på hela graviditeten, det växer väl mest i början eller? Några idéer om vad det kan vara?
oj Bonanza, känner inte igen värken du beskriver. men hoppas att någon annamn har en god förklaring. Annars så tycker jag att du ringer sjukhusupplysningen el akuten och hör med dem. och se till att vila..
Om det skule vara en verk kan även ett varmt bad göra gott. kram på dig, och hoppas att det löser sig.
Triump: Du får inga semester dagar förrän du börja jobba igen... Jag har fattat det så här... I år kommer jag få ca 2 dagar per månad jag jobbar... sen så är de 120 första dagarna man är mammaledig oxå semestergrundande... Det skulle alltså bli för mig ca....ja typ 17 dagar eller så.. Men sen får du inget mer förrän du börjar jobba igen....
Så börjar du jobba efter nästa sommar får du dagar för HT...
Precis som när du börjar ett nytt jobb på en hösttermin..då får du ju typ 11 dagar eller så...
Förstod du nått???
Bonanza: Låter som vissa beskrivit förvärkar... men är ju själv förstagångsgravid så vågar inte uttala mig egentligen...
A lie - och det är helt vanligt och ofarligt eller? Har ingen koll alls. Nu har det ändrat sig lite och strålar mer ner i ryggen då och då. Hoppas att det ger med sig.
Vonkis-vill du låna bilen så säg till
Kom på en sak som hon sa på föräldrautbildningen i går...Det där med Bf - beräknad födsel... Kunde vi typ glömma! Det datumet är till för barnmorskorna...och datumet är som för mig 14/6 - när moderkakan är 40 veckor gammal... Inget annat! när det gått 40 veckor blir moderkakan inte lika "bra" och dens kapacitet minskar... Man brukar ju sätta i gång en som gått över tiden typ 2 veckor...för moder kakan kan inte tillföra så mycket till bebisen...
Så hon rek. att kryssa för 8 dagar före och 8 dagar efter Bf..:Där ska det vara tomt i kalendern...där dyker bebisen upp*hehe*
Allt det där hade jag ingen aaaannning om!!!
missisola..hmmm nja.. då föll ju allt igen och jag får återgå till plan A. dvs spara på semesterdagarna....som du förstår så börjar man bli sugen på att planera in lite ledighet. och när jag hörde att fp var semestergrundande så tänkte jag jihooo. nya semester dagar nalkas..men så är det altså inte.....
ps missisola skall du till sös imorgon? jag kommer inte ifrån imorgon då jag jobbar sent men tänkte gå nästa månad.. men om man mot allförmodan lyckas smita ifrån jobbet så går jag givetvis dit även imorgon.
har börjat känna mig lite besvärlig på jobbet med massor av tider att passa, sjukgjumnastik och mvc besök. men antar att man har de där timmarna inarbetade efter trogen tjänst
så bäst är att planera in fp något innan bf, alltså!!