*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Triump: Jo fp är ju sem.grundande , men tyvärr inte heeeelllaaa tiden. Jag känner som du precis!!!! Men dagarna som jag får i år tar jag nästa sommar innan jag börjar jobba igen ..då får man ju lite sommar semester...
Nae jag ska inte till sös i morgon...vi har gång två på profylaxen. Den..vad blir det..4 maj då ska jag släpa med mig sambon dit=) Borde vara sista saken man gör innan man börjar väntan!!!
Jag har sett till att inte gå på arbetstid eller ta komp - har massor att plocka ut så... För min rektor var på mig när jag hade varit hos sjukgymnasten att du vet väl att du inte få gå på arbetstid...
Men hon är en puckad chef så!!!!
Bonanza; Vissa säger så, andra inte, tror det beror på.. Som Bm på föräldrautbildningen sa igår (har jobbat på förlossningen massa år) - är man orolig är det bättre att ringa förlossningen en gång för mycket än en gång för lite...
bonanza: Det ingår väl i deras jobba att svara på våra otaliga frågor när allt inte känna som det ska?!?!!?
ok, jag ska nog ta och ringa in bara för att kolla om jag borde vila eller så. Jag har en kompis som jobbar som ssk, och hon berättar att de alltid stör sig på alla gravida som ringer och ställer dumma frågor, så jag har blivit lite avskräckt.
Bonanza, vi måste stötta varandra till att vara lite besvärliga
Och så går vi efter A lies linje: Bättre att ringa en gång förmycket än förlite. lycka till.
Det är tur att ni finns tjejjer.!
ännu en fråga. har ni fått hem papper på fk:s sgi uträkningar.? och om ni har fått hem lappar, ungefär hur lång tid tog det. innan de kom???
har inte fått något besked en och funderar på att ringa och stressa dem på fk.
triump: ska man få hem papprena?!?! Jag var ner och pratade med de på FK och de bad mig gå till lönekontoret få intyg om årsinkomst och årsarbetstid osv...sedan skicka in dessa till FK..?
Nu har jag ringt. Antingen beror det på att förlossningen kommer starta för tidigt (inte alls troligt) eller så beror det på att kroppen är trött (mycket troligt). Jag blev ordinerad två alvedon, varm vetevärmare samt liggläge. Tur att jag har bärbar dator. Jag skulle ringa igen om det blev värre, ifall jag fick många sammandragningar etc. Men det är nog bara att kroppen är trött. Så nu ska jag gå och värma på min vetevärmare och sedan lägga mig i soffan.
Triump: skrev i nån annan tråd..komerm ej i håg vart...Ang FK seghet..Jag ringde dem förra veckan ang . mina uträkningar..Jag skickade in mina papper för jag nu är det 4 veckor sen... Segtanten på FK sa att de hade haft fullt upp med FPutbetalningar och de denna vecka eller nästa vecka skulle ta tag i mina uppgifter. Du bor ju i samma område som mig så kanske de tar din oxå...De får skynda sig - snart är det väl dax för FPutbetalningar igen...
SEGT är bara förnamnet!!!
iihhh mitt inlägg försvann i cyberrymden. irriterande....
missisola tack för svaret, då vet man att man inte är bortglömd från fk.
Börnen. menar de papper , (själva fp ansökningen-bekräftelsen-sgi uträkningen) man får efter man skickat alla arbetsgivar uppgifter till fk.
Bonanza bra att du ringde och se nu till att vila ut.
Ha det gott tjejjer nu skall jag överge pc för en annan skärm tv:n
Bonanza - det står i graviditetskalendern att det inte är ovanligt med förvärkar och sammandragningar. Är något man kan få om man har rört på sig mycket och då är det bäst att vila. Skulle det fortsätta, så är det ju bara att ringa till förlossningen igen.
Lill linda- det har blivit bestämt fika på Törners i morgon från kl. 13 och framåt, vore kul om du kunde komma. Kan åka med mig om du vill, vi bor ju nästan grannar.