*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
missisola. jag ringde och terrorisera fk och nu är även mitt sgi på G
och chefen var knepig men jag tog kontakt med lönekontoret som tyckte chefens skisser såg helt klart knasiga ut, dessutom tyckte hon att jag kunde ringa vidare till personal chefen ock kolla rättigheterna. och när jag sen ringde tillbaka till chefen så lät det som om vi kunde komma överens på något sätt...
har tänkt mig semester hela maj och fp juni, dock bara låg utbetalning sammanlagt 10fpdagar i juni. nu vill jag vara ledig.
hänger du med!!missisola. visst är det snårigt att planera.
chefen ville att jag skulle ha sem i juni, passar bättre med skolavslutningen och att jag följaktligen skulle ta ut fp i maj???
fick även reda på att min gedigna semester pott inte är lika stor som jag trodde, för att föräldrapenning är semestergrundande innebär det inte att den semestern är betald..Alltid lär man sig något nytt.
substance ett stort grattis till dig
Molle: jag var där för 3 veckor sedan...och de hade en liten avdelning med mammakläder...kanske inte jättemycket men en del. Kollade inte så noga då jag inte skulle köpa några själv. De har 2 sorters amnings-BH samt en sorts mammatrosor. Jag har en lista i min dagbok på allt jag köpte till mini när jag var där med priser och allt. Om du vill se lite bilder så finns det i mitt bildgalleri.
Bilder på ALLT jag köpte inkl pris finns på hemsidan...där finns bilder på annat jag köpt till mini också förresten. Det står vilka saker som är inköpta på Ullared. De har rätt mycket könsneutrala kläder i stl 40-62...sedan är det rosa eller blått som gäller efter det!
web.comhem.se/~u70900468/hemsida.htm
grattis substance!! skönt att slippa tenta om
ja jag satt just och fundera på när man skulle få svar från fk om vad man kommer få ut per dag, man är ju jätte nyfiken på och se om manöver huvudtaget har räknat rätt när man suttit hemma och knåpat med siffrorna*s* antinge blir man jätte glad eller så ser man hur pengarna bara raderas framför ögonen på en när beslutet kommer....
man får hålla tummarna
Vonkis hihi iochmed att jag skaffat elegitimaton och loggat in mig på fk:s internettjänst räknar jag med att snart kika på sgi uträkningen online
Satt nyss o drack coca cola till lunchen, oj vilken hicka bäbis fick..över 5 min höll mini på.. stackarn!
triump , låter smart men jag vetinte hur man gör coh vågar mig inte på det där*s* men det vore bra för ajg är väldans nyfiken på vad jag får
vå får hålla tummarna på att vi blir någolunda nöjda..hehe!
min sambo blev farbror idag för första gången!!
en liten tjej som ska heta emilia
har inte hört så mycket detaljer än men dom mådde bra iallfall. hon fick göra kjejsarsnitt, men vet igentligen inte varför.
men det var kul att gå coh shoppa en liten jeans klänning
triump: förklara för mig det där med 120dagars semester. Vad menas med grundande men inte betald? Nu blev jag orolig...
JAha .....inte fick jag med mig gubben till IKEA......och ursäkten för dagen var: Men älskling det är ju så dåligt väder.........
Det är väl då man ska passa på att gå där.....???????? Nej nästa gång jag får chansen , så blir han HEMMA
lillaki det är på tok för krångligt att förklara. ring lönekontoret och be dem räkna ut din semester, den betalda. lycka till. vart själv lite paff när det vart så knasigt med semesterplanerna, det var ju mitt ess i rockärmen om jag blir less på jobbandet.
nessie vad trist med ett uteblivet ikea besök..själv har jag varit flitig pratat med bm, fått snabbtid hos sjukgjumnast var där idag..samma övningar + ett inköpt bälte. dock ny sjukgjumnast. iochmed att det där finns möjlighet till bassängträning:-.).
och bm har bokat läkartid för mig till på måndag. ja hon tycker att jag skall vara hemma tills dess. dvs nästa vecka på måndag. puuuh mycket på engång.