• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Pyret82

Aha... Då köper jag nog på metervara istället.
    Jag tänkte köpa en något större bit som pyret kan ha i vår säng om hon skulle somna där... + en till vagnen och en till spjälsängen... =)

• triump

min gissning är dock att jysk har bland de billigaste i fördiga bitar..

• Limpis

Härlig diskussion om plastad frotté! Märker att man har ganska mycket kvar att inhandla... Läste någonstans att småbebisar inte skall ha täcken i säng och vagn (för att nyfödda är så "dåliga" på att reglera kroppstemperaturen) utan bara en filt. Hur gör ni med den saken?

• A lie

Limpis: Kollade faktiskt på täcken också på Jysk idag och konstaterade att oavsett vad som rekommenderas eller ej, så känns det onödigt att köpa täcke nu till sommaren - bättre att vänta till vintern i så fall... Alla täcken de hade där kändes jättevarma

• Signatur

Kommer nog bara ha en filt. Det ska ju vara varmt när vi får våra små!

• Missisola

Förbannar sammandragningar!! Nu vet jag hur de känns alright!
    Folk måste undra vad man sysslar med när man stannar upp helt plötsligt - i alla fall när det inte finns ett skyltfönster i sikte...
    Har "bara" jobbar halv dag, men är ändå helt väck i både kolan och resten av kroppen...
    Känns som man börjar skrutta i hop*vill inte*...

Plastad frotté har jag oxå kvar att inhandla...
    Men just nu har vi inte ens madrass till vaggan så...
    Är det nån av er stockholmare som vet vart man kan köpa
    material till en madrass - typ skumgummi... Mamma ska fixa en
    och behöver tips....!!!

• A lie

Missisola, den "madrass" jag köpte idag var en skumgummi utan klädsel 60X120 för 99:- på jysk. (hade gärna köpt den som formar sig efter kroppen för 689 eller nåt (?) - och blev glad då jag såg att den var från 8 mån (+fel mått för vår säng) denna kommer jag också att få ta av lite...

• Missisola

A lie: Ska du alltså klippa/skära till den ....???

• A lie

missisola; just det borde gå med tygsaxen???

• Missisola

A lie: Vilka mått är du ute efter? Jag tror jag ska ung 80x40...
    Vad hette den.. Alltså nått spec. märke?

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D