*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
God förmiddag - Ännu en underbart solig dag här i södermanland
Sitter på FL iu väntan på att solen ska hitta balkongen så ska jag lägga mig där och läsa (jobbartiklar) sedan tänkte jag... Ska vila lite också, somnade först vid 4-tiden i natt, dels hade jag sovit på dan innan
Dels tror jag stora fixeringen är på G. Ilar till som bara den i hela bäckenet mest framtill och känns nästan som man ska kissa på sig... har vridigt och vänt mig i sängen, vilket väkt "bese-bus" som satt igång och sparkat på min magsäck så jag fått värdens halsbränna och fått gå upp och dricka mjölk och ta novalucol.. och ja.. så har det hållit på...
Börnen: 10maskiner på 2h!!! - avis - här hinnaer man 6 på 3h, möjligtvis 8 men då måste man stressa och verkligen utnyttja varje minut...
Nessie: Skönt att läsa att du verkar glad trots allt (mycket
) Tänker på dig och funderar på hur du har det ***Kramar***
A lie- orkar inte vara lessen längre.......men visst är det svårt varje gång jag måste lämna huliganen hemma och åka tillbaka till huddinge
Men nu är det bara 5 veckor kvar innan igång sättningen......så det bara att bita ihop.........
Jag kan ju få lite permis då och då,så det är nog därför man orkar med att ligga inne.........enda nackdelen är att det finns inget Fl att få tag på.
Så när man väl kommer hem,så blir det som en drog
A lie: Känner igen din natt.... Jag satt och spela Alfapet(länken Decemberflicka la in)...och sen var det Gaviscon*UUURK* och deckare...
Missisola; någon spännande deckare?? Här orkade jag inte vara så avancerad, förutom att jag pysslade med babygymmet, är klart nu förutom leksakerna som ska hänga i det... Men degade lite framför Tv´n med maken och såg både BB och Hulken - högklassiga båda två - NOT!!
A lie: Nja - den var inte så bra som de andra jag läst av samma författare..Val McDermid - Dödsdomen..Men den tog sig i slutet så nu plöjde jag slut på den när jag vaknade...
Nu ska jag försöka tänka ut vad jag skall läsa härnäst...Har varit i en lässvacka sensate veckorna - men kommer jag bara in en läsperiod så kan jag slå i hjäl massor m tid=)
Önskar jag skulle orka läsa skönlitteratur.. men läser man massa vetenskapligt i jobbet hela tiden orkar man liksom inte läsa då man är ledig... men hoppas kunna läsa lite nöjjesläsning (läs skönlitt) under föräldraledigheten??
Björnen: Sådär är det för mig oxå, väldigt obehagligt. Har varit så i typ en vecka nu.
Missisola; Hur var mysmiddagen igår förresten? Just MYSIG hoppas jag
maken var faktiskt snäll och gjorde mumsig mat till mig också igår medans jag sov några timmar på em - så i glädjeivern att slippa tänka på det så lovade jag att ta hans diskning efteråt... Så.. är vad jag ska göra.. NU!!
Vilken solskens dag!
pyret klart stans fräsigaste babysitter...
Tvättmaskinerna är klara! Solen skiner och det är underbart ute, dock inte så varmt. Nu ska maken och jag åka iväg till en husdjursmässa här i stan för att spana på lite gulliga husdjur (när man är allergisk och inte kan ha några själv!)
Sedan blir det nog mathandling som gäller och kanske lite roliga affärer om vi hinner.
Fick tyvärr be maken gå ner och hämta mina gamla kryckor i källaren, för nu kan jag inte ta mig runt för egen maskin längre, gör alldeles för ont i rygg, höfter, bäcken...
Men då kanske jag kan vara ute lite i allafall...blir ju vansinnig av att bara sitta hemma! Börjar snart klättra på väggarna...man är ju hemma och tar det lugnt i veckan, men på helgen vill man ju hitta på någonting/komma ut lite med maken!