• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

Bonanza oh vad skönt att allt var bra eran lilla busis.

Lena A kul att du tittar föbi

• lill linda 82

Lena A - Skönt för er att allt är ok!

Bonanza - Vilken liten buse ni har..

Pratade förresten med bm igår om att jag var lite orolig över att bäbis skulle komma på det datumet som vi hade från början (1maj), men hon sa att OM den nu skulle komma då så gör det ju inget, bäbis är ju som sagt färdig i magen nu, ska ju bara öka lite i vikt. Men mest troligt kommer h*n v37-42, som de flesta barn gör. Så jag kunde andas ut lite ialf.
    Men idag blir det till att plocka ihop bb-väskan ifall att, man vet ju som sagt aldrig när bäbis vill ut.

• triump

Det är väl lika bra att vara förberedd i tid lill linda. Vad skall du packa ner i din väska.?

• Nova76

God morgon!

Jag har en liten fråga! (kanske inte så superviktig fråga men man blir allt nojig när saker och ting ang. bebben inte är som man trott/beräknat)

Vi va på 2:a UL:et igår (v33) och vår bäbis väger just nu 1800g och är beräknad att väga 3300g när "den" tittar ut. Jag som trodda att de flesta barn ligger runt 4kg idag och va helt inställd på att vår oxå skulle ligga runt 4kg vid BF. BM sa att genomsnitt väger 3500g.
    Finns det flera junimammor som bär på små kottar?

• triump

Nova76
    Oj jag vet inte hur det är med vikten. Vi är inte ens informerade om att vi skall göra ett 2:a ul. för att beräkna detta. och tror inte att vi kommer att göra ett heller..fast man gärna hadde velat.

• Nova76

Triump. Har ni bara varit på ett ul? Här i Malmö får man gå på två ul. Det första i v.18 och andra i v.32. Nu fick vi ett ul till om en månad. BM sa att alla bäbisar som blir beräknade under 3500g blir erbjudna att komma på ett tredje ul.
    Jag får nog lita på hennes ord att allt va perfekt. Och att jag inte skulle oroa mig. Men det gör man ju.
    Ingen annan med liten bäbis i magen?

• lill linda 82

triump: hm ja du, patientbricka+leg, min journal, journalen till bäbis, 1-2 ombyten kläder till mig o sambon, hygiensaker (tandborste, duschgrejjer,mina linsgrejjer) snuttefilt, 1 pyamas och ett ombyte till bäbis att ha på foto.(man får låna kläder på bb här), en hjälmmössa, pengar. Sen ska jag bränna 2 skivor att ta med. Längre än så har jag inte kommit..

nova76: fast brukar siffrorna ang vikt stämma så bra? dom brukar ju diffa vad jag vet?

• Nova76

Lill linda: Jo där har du säkert rätt. En kompis bäbis va beräknad till 3600 och vägde 4100 när han tittade ut.

• lill linda 82

Här i östersund får man bara göra 1 UL i v18-19... heltrist, jag hade oxå velat göra ett till!

• triump

Nova76
    vi gör ett ul i v 18.. sen inget mer..
    (Däremot har jag sett plutten även i v 30 men det var inte ett tillväxt ul utan bara en snabb titt att allt var ok- isamband med min sjukskrivning..och mest kikade dr:n på min mylom..och jag hann knappt med i svängarna...)

Det är nog väldigt olika från vart man bor, hur de gör.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D