*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
god morgon ser ut att bli en underbar dag idag.
vonkis hoppas du får en bra dag på arbetet. trots svullna fötter och allt.
A lie ja så lär det nog bli. men jag skall nog ta och ringa lite själv ändå, spurta och planera in lite trevliga vår fikan
..
Börnen skall genast kika på magbilder.
Godmorgon!
Har precis pratat med FK och min sjukskrivning gick igenom!!!!
Hon lät SÅ förvånad när jag ringde och frågade och undrade vad som var fel om jag inte fått pengarna osv...sa att jag bara ville veta om den var godkänd eller inte...Jomen självklart! sa hon då! Så nu får jag vara hemma och ta det lugnt fram till bf!!!
Har haft ont i insidan av låret sedan i början av helgen, vilket inte blivit bättre...känner igen känslan sedan när jag haft mina andra blodproppar...trots att jag hela graviditeten har gått på blodförtunnande sprutor. Så imorse ringde jag spec.MVC, ska få komma direkt idag kl 13 så att de får kolla upp detta! Usch...vill inte ha mer blodproppar!
Återkommer när jag varit där med resultat!
I eftermiddag ska jag på sista föräldrautbildningen...känns som om tiden gått SÅ fort...redan 4 gånger...känner mig inte alls redo...men mer än innan, skulle gärna gå lika många gånger till!!!
Börnen magen har vuxit finfint. och skönt att det fk var på din sida. och se nu till att ta det lugnt.
Tänk vad olika det är med föräldrarutbildningar..min har inte ens börjat än...väntat med spänning till maj då det börjar.
Jag väntar också med spänning på den förlossningsförberedande kursen, som den heter hos oss. Vi ska gå 3 tisdagkvällar i maj och jag hoppas jag hinner va med på alla kurstillfällen innan det är dags!
Jag ska på BB Stockholms kurs (10, 17, 24 maj). Nån annan som ska på den? Men om jag föder för tidigt kommer jag ändå inte få föda där, då blir det i första hand KS, eller det ställe som har plats!
Ang föräldrarutbildningen. Min uppfattning är att det blir ett forum för prat kring förlossning. jag undrar just om man får lära sig något om andningen, har inte gått profylaxen,,,,, och börjar känna mig lite nervös just iochmed det....
ElinN Jag har hört att eftervården är superbra på BB Stockholm. att det är en fin och stillsam miljö etc. sen vet jag inte så mycket mer om det. vi skall föda på sös.
Åh vad underbart det är att vakna med solen skinandes rätt in i sovrummet..
Finfina bilder Björnen!
Konstigt det där med telefonerna.. Innan jag blev gravid hade jag oftast en mobilräkning på 600-700kr sms-dåre som jag är..
Men nu ligger räkningen på ca 250-300kr..Mobilen är stendöd, har nog tjatat ut alla med mitt tjat om bäbis skulle jag tro.. Men dom lär väl "tina upp" då bäbis kommit ut.
triump: Jag har hört mycket bra och även lite dåligt om BB Stockholm... Vi valde det för att man är garanterad plats om man föder vid beräknad tid (mellan v 37 och v 42 tror jag) samt för att de främst riktar in sig på naturliga förlossningar med alternativ smärtlindring framför medicinsk (men man får vanlig smärtlindring om det behövs!). Tycker också att miljön verkar lugnt och trygg, inte så likt ett sjukhus. Men vi får se var det blir i slutändan!
ElinN det är just detta med smärtlindringen som skrämt mig, inte för att jag är en som ser det som nödvändigt med medicinsk smärtlindring., utan snarare tvärtom.. men jag blir orolig pga okunskap i frågan.. Samtidigt jobbar det bra med själva förlossningsförberedelsen.
för närmast sös förlossningen man kan komma är att strosa lite utanför. så det verkar vara mer personlidt på Södra BB.
lill linda undrar just när man sist fyllde på kontantkortet till mobilen... knappt så att den är på längre.
mera personligt på södra BB, skall det stå
Jag ska ta o sätta mig i hårdträning vad det gäller förlossning o smärtlindring..Läsa allt som finns om det! Minsta lilla förlossningsberättelse, det jag läser i böckerna om dom eller ser på film så bara forsar tårarna. Känns ju så löjligt, är ju inte det minsta rädd för det som skall komma.
Men det sitter väl nånstans i bakhuvudet...min största skräck är att förlossningen ska balla ur totalt och det blir akutsnitt. Har hört så grymma förlossningsberättelser om det så jag skulle nästan lika gärna knipa ihop benen o bäbis får sitta i magen för gott..
Men som tur är har dessa saker inte hänt på det här sjukhuset jag ska föda på utan neråt i landet, så det känns ju lite tryggt ändå.