*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Halloj tjejjer, tillbax nu och med ett bättre humör. sambon är förlåten, men han fick betala dyrt. vi åkte iväg och storhandlade så nu är både frys och kyl fulla. så gravida jag inte skall behöva gå hungrig.
MossaQ kul att din förlossningsrädsla avtagit.
lill linda vad mysigt med att inreda baby hörnan.
Pyret om du har långtråkigt så är det bäst att hålla till på FL finns massor av intressanta trådar att läsa och skriva i.
Signatur även här LÄNGTAS det massor. är riktigt nyfiken på pluttisen.
Triump: Hur gjorde du ....??För att få upp han och i väg han?? Han bar väl ALLA kassarna SJÄLV!`!`!`!?"?
Triump: Hur gjorde du ....??För att få upp han och i väg han?? Han bar väl ALLA kassarna SJÄLV!`!`!`!?"?
Åh fy!
Min bebis har rört sig mcyket i vekcna. men det avtog ganska rejält och jag fick en buff när jag puttade hårt på magen i går lördag. Ingen rörelse under natten som det brukar vara. Iskallt vatten eller att lägga sig så att den ska hamna lite i kläm och rätta till sig fungerade inte. Helt stilla...
Vi ringde in till förlossningen och de sa att vi skulle åka in på en gång!
Vi fick göra CTG som var helt normal. Hjärtat slog och jag fick en försiktig buff nån gång! Sen skulle en läkare göra UL, homn petade och petade på den - tillslut vifatde den med fingrarna! men vi såg hjärtat slå och jag har kännt ett par buffar sen vi kom hem.
Jag har en pigg men i princip orörlig bebis!
Berättade jag förresten hur det gick när jag skulle olja skötbordet i torsdag?
Använde vår felköpta strykbräda (som vi inte får lämna tillbaka) som arbetsbänk. Längst ut i en änden så är det ju liksom utfasat en halvcirkel för att vara snyggt (blir liksom ett hål i bordet). Har lagt tidningspapper över hela bordet. Första delarna gick bra, sedan skulle jag bara sätta ner oljebordet, hade dock glömt bort "hålet" varpå burken for rakt ner på golvet och vi fick 7 dl träolja över golvet, hela mig, väggen och lite andra saker.
Skrek på maken som kom dit med papper och började torka. Själv stod jag till en början mitt i pölen och svor alla fula ord jag kom på. Sedan var det bara att börja torka! Detta hände i torsdags, och maken ÄLSKAR att dra upp detta som ett skämt...inget att göra, det är sådant man får bjuda på... Golvet klarade sig utan fläckar och allting gick och torka av (fötterna blev bebismjuka av oljan! ). Däremot blev det tyvärr några små olje/fettfläckar på tapeten, inte snyggt, men de var inte så stora och många och det är väl sådant man får ta. Bor i hyreslägenhet och tapeterna är inte direkt nya från början! De besiktade inte det rummet när vi flyttade in, så jag har ändå tänkt klaga lite på det sen...så vi får se om vi har tur och får nya tapeter.
Kram!
Mina hugg nedåt har bara blivit värre under dagen. Känns som om någon hugger in en kniv i "livmodertappen?" Någonstans nedåt inåt i allafall....bakom blygdbenet. Kan komma med 1/2 minuts mellanrum och vara kanske 5 sekunder...får mig att fullständigt tappa andan och vika mig dubbel. Nu på kvällen har jag dessutom fått någon sorts konstant sammandragning, med dessa djävulska hugg mitt i!
Är detta något ni känner igen så att jag slipper oroa mig att något är fel?!?!
Nä...nu ska jag sluta trackasera er...ska förresten ta en ny magbild ikväll...går ju in i v. 35+0 idag!
Spännande att ni säger det: att ni känner er mogen för förlossningen...visst känns det lite mer verkligt då man börjar få lite mensvärkliknande smärta..känns ju verkligen att det börja hänta nåt med kroppen nu. Man känner igen sig sedan innan,är nog därför man känner sig så trygg i det.
Har så i princip jämt nuförtiden.Börjat vakna av det oxå, låg o sov middag nu o vaknade av att det krampade till bra i nedre delen av magen/ljumskarna 2 ggr.
Är så grymt trist väder här. Regnar som tusan!
Björnen: Jajjemen.. hade så i veckan en kväll. Grymt jobbigt, var inte skönt vad man än gjorde. Kändes så jag satt, gick o låg lika mkt. Benen vek sig på mig då jag stod upp/ställde mig upp.
Som om bäbis verkligen tog fart neråt så man var på G att svimma eller nåt. Jag fick frossa av det o satt o hackade tänder...
substance, vad skönt att det var bra med eran bebbe!!!
blir också nojjig ibland men han har inte skrämt mig helt än
hoppas han visar livstecken några gånger per dag iallfall så man slipper åka in som ni...skulle bli helt galen av att gå och vänta sådär på att få en liten buff...
Här är det full fart på bebisen, så jag blir att må illa och får ont i magen. Känns som om h'n spjärnar ut med ryggen och rumpan, så det blir alldeles stenhårt på ovansidan om magen och gör sk*t ont
Visst vill jag känna att bebisen rör på sig, men det vore samtidigt skönt om det var lugnt några minuter ibland.
Börnen - det är inte så att bebisen håller på och fixerar sig?