*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Så Apotekets pump är inget att ha:/
Ska man behöva punga ut m 4-500 spänn för en...eum
Jag har flytningar, men de ser likadana ut som de gjort i flera månader...
Kanske lite mer nu...
Jag har Lomudal nässpray...har inte börjat m den än, men har nyst massor så jag ska nog ta mig lite innan jag sussar...brukar vakna jätteallergisk...DUMMA BJÖRK utanför fönstret!!!
Enligt mina 2 bröders sambos + min kompis som fick barn för 2 mån sen så var den i princip värdelös...dom tipsade om Aventpumpen. Så det blir nog en sån för mig.
Samtidigt vet man ju inte hur mkt man kommer använda den.. så ni kan ju alltid chansa. Jag vet ju inte detta av egen erfarenhet som sagt, så jag ska inte sitta o predika i onödan..
Missisola, jag tror att det är mycket individuellt vilken bröstpump man väljer. ibland får man ju saker att funka för en själv. tror att det är värt att läsa på och känna efter.
och tänk hur gjorde de förr i tiden när inga pumpar fanns, då var det hårdatag som gällde.
Det är viktigt att veta att blivande mammor är en oerhört köpstark grupp och vi är lättpåverkade och vill ha det bästa... men tänk vad är det bästa för mig...och det bästa kan faktiskt vara ett billigare alternativ
.
Hej tjejer!
Jag har idag inhandlat en Avent isis, bröstpump, på Barnens hus. Där hade dom för 495 kr och då fick man med 4 extra flaskor. Det blev alltså pump och 6 flaskor á 125 ml för. Känner att det kan vara bra att ha, eftersom man aldrig vet hur amningen kommer att fungera, samt ifall man ska bort och pappan måste ge bebisen mat.
Triump: Bra sagt!!! Jag och sambon satt efter middagen och tittade igenom babyland/babyproffsens kataloger....och va mycket saker det finns...och vilka priser!!!!
Nått som de flesta verkar ha fallit för och inhandlat(efter ha smurfat runt i en massa bildgallerier här) är Mumins/Labans påslakan set... och eum...det är ju väldigt billigt...not! 349:-
Själv har jag köpt på IKEA - men de är för stora till vaggan så jag håller på att klura ut lite andra lösningar*ler*...
tjejjer, dags för mig att tillbereda något ätbart innan CSI och tv kvällen börjar. ha det bra och på återsende
trevlig lördag kväll på er alla.
Missola: Mitt BF är 050605. Men eventuellt blir det ett snitt två veckor tidigare.
Triump: Dåligt med bilder. Jag är usel fotograf, dålig på det tekniska och tycker inte att det ser något ut i barnkammaren än. Men det kanske kommer (när jag sytt barngardinerna, städat, fixat och donat lite till).
signatur: Oj då är det ju inte lång tid kvar för dig om det blir snitt*pirr*!!!
Ha en trevlig tv-kväll Triump! Sambon tittar på den mindre bra ratrace på 4an... har sett den redan så...
Ska nog ta och lägga mig och se omjag kan komma in i en läsperiod igen!!!
triump: trevlig kväll!
Missisola: Ja det är helt sjukt vad dom har höga priser på vissa barnsaker...tur att man inte är så kräsen att man bara MÅSTE ha dom.
Min sambo sitter o kollar på hockeyn, därför sitter jag framför datan...huga..blir så nervös bara av att höra en match. Är ingen direkt sportfreek!
Väntar på att bigbrother ska börja!
Måste säga ett par ord om apotekets pump... Helt ok om man "bara" ska använda den då och då dvs. om man ska bort ngn gång. Jag hade så vansinnigt mycket mjölk med Emma att jag fick mjölka ur ganska ofta för att hon inte skulle storkna och då var inte apotekets bra för att man måste stå framåtlutad, använda båda händerna och det var lätt att slinta och få all mjölken på golvet.
Jag skulle INTE investera 5-600 på en pump innan jag visste att jag verkligen behövde den. För det flesta duger nog apotekets! (jag är osäker den här gången om jag verkligen ska köpa ngn dyr pump, mjölkmaskinen kan tydligen uppföra sig helt annorlunda gång två)
(ny magbild i galleriet, blev själv förvånad, trodde inte att den hade växt så mycket...)