• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Liten

Ursul: Men det är just det, mina "pinvärkar" var regelbundna och ökade i styrka, men de gjorde tydligen ingen nytta...
    Och förvärkar ska ju gå bort efter dusch/vila?

• lill linda 82

Det var jag som skrev pinvärkar... Min bm förklarade att det va sånna jag hade eftersom att jag inte öppnat mig nåt. Mina förvärkar var/är inte regelbundna ialf...utan jag har mensvärken, o ont i nedre delen av ryggen o sammandragningarna kommer lite hur som haver, men inget man kan ta tid på.

• ursul

Liten: hur länge höll de på?

• Liten

Ursul: 4-5 dagar, men de blev värre den sista dagen och kom tillslut var 4de minut (höll i sig i ca. 1 min).. Då åkte vi in till förlossningen och jag fick bricanyl.

• lill linda 82

Längst jag har haft mina är 6-7 timmar...Avtog inte vid vila eller så.

Nu ska jag ut o fixa i "trädgården" Riva upp rabatterna, plantera frön o kratta gräsmattorna..

• MossaQ

Jag hade pinvärkar med dotter. De lurade mig, förlossningsBM och CTG-apparaten. De var starka, regelbundna men jag öppnade mig inte.

Förvärkar kan oxå vara regelbundna men de ska enligt utsago inte öka i itensitet och gå att bota med värme och vila. Dock kan de vara mååånga timmar innan de ger med sig.

• ursul

hmm, mina har varit var 4:de minut hela dagen och håller i sig i 40 sek ungefär, men det känns ju inte som om något händer, med Tyra blodslemmade jag iaf samtidigt, så det är nog pinvärkar, få se när de lugnar ner sig

• Liten

Hmm.. Ja, då är det nog pinvärkar... Men har de inte avtagit till ikväll borde du nog fundera på att åka in och kolla upp det? Iaf. så att du säkert VET vad som händer, istället för att bara undra och gissa..

• ursul

Liten: Min största skräck är att åka in och bli kvar på sjukus så då väntar jag nog hellre tills vattnet gått

• Liten

Ursul: Haha, då är vi två.. Min sambo fick släpa mig till förlossningen förra gången...
    Du vet själv vad som känns bäst, håll dig till det helt enkelt..

Nu tänkte jag delge er en liten ego-rapport:
    Jag är LIVRÄDD för att tvätta babykläderna av någon anledning...
    Har försökt göra det 3 gånger nu, men jag vågar inte ens klippa bort lapparna på dem.. Vet inte varför.. Är fruktansvärt irriterad på mig själv, men hur mycket jag än försöker få mig att göra det så vänder jag bara i dörren till tvättstugan... Någon mer än jag som är spritt språngande galen?

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D