• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • ursul

Liten: Ja vi var sådana med Tyra, hade knappt köpt något heller för den delen, bara för att gardera oss, knäpp man är... denna gång ligger kläderna nytvättade och väntar =)

• Liten

Ursul: Hur gick det tillslut då? Fick ni det tvättat innan hon kom?
    Vill ju börja packa bb-väskan, speciellt eftersom alla tecken tyder på att vårat bf egentligen är det tidigare... Och hemgångskläder kan ju vara bra att ha då..

• saharsa

Här verkar det som det är många med värkar! Spänande kanske blir några maj bebisar i denna tråd
    Jag får nog vänta till juni, hoppas bara inte det blir juli men vad vet man

• meh

*phuu*, då har man läst ifatt allt som skrivits under eftermiddagen.

När det gäller värkar, så har jag hört att förvärkar ska försvinna vid varmt bad/dusch, medan riktiga värkar inte gör det.

Jag har gått upp 7 kg sedan inskrivningen och hoppas att det inte blir alltför mycket till.
    Bristningar har jag också fått, så det räcker och blir över

Lill linda - fikaträffen är ändrad till onsdag, tid och plats är inte bestämt ännu, men jag kan ju meddela dig om du vill veta, när det är klart.

• MossaQ

Liten: Jag är oxå sån. Det gick lättare denna gången dock....
    Att tvätta dem och hänga dem var lite läskigt men nu ligger de gömda i sin garderob.
    Nästa steg var skötbädden lääskigt, men den tog sambo/pappan hand om så nu är den klar. Ska bara få upp lite hyllor runt om.

Men sängen.... uj uj jäättelääääskig!! Den kommer jag nog inte bädda förrens jag har värkar *skratt*
    /M

• Liten

Mossa: Haha.. Tror att jag får låta sambon tvätta kläderna.. Det är ändå han som brukar tvätta, men just babykläderna ville JAG få ta hand om.. Men eftersom det verkar vara omöjligt så..

Sängen däremot är inget problem.. Förutom att vi inte har byggt den än... Vi vill inte ha en spjälsäng, så vi ska bygga den helt själva.. Den kommer bli jättesöt, men hur tusan ska man få den gjord??
    Är jättesugen på att fixa den NU, vill bädda och sy sängkläder och ligga och titta på den på nätterna...

• ursul

Liten: Nej, inte blev det något tvättat innan men så kom hon i v.38 efter att jag varit inlagd i 5 dagar också, dessutom hade hon storlek 44 på kläder och bågot så smått hade vi inte köpt! Fick bli BB kläder fram till mina föräldrar kom på besök med kläder i rätt storlek. (däremot hade hon fina sjukhuskläder i storlek 40)

• Liten

ursul: Oj då.. Ja, då kan det ju vara svårt att vara förberedd..

• ursul

mm, värkarna verkar vata nu så det är nog pinvärkar

• Börnen

Hmm...kanske är jag som är knäpp. Verkar ju som om det ska vara jobbigt att börja med sakerna, här är det tvärtom...har fått försöka hålla mig lite...ville börja boa in Mini redan när vi flyttade i mars...men lyckades hålla mig tills nu i april/maj iallafall!

* Kläderna tvättades för många veckor sedan - sedan lite vartefter man köpte mera kläder...nu är nog allt klart.
    * Skötbordet köpte vi ju monterat, men det blev ju färdigt här i söndags - ni har väl sett bilderna i mitt galleri?
    * Spjälsängen monterade vi ihop igår...ska nog bädda den imorgon tror jag...om jag orkar stryka sängkläderna (vill göra det FÖRSTA gången) ikväll!
    * tror nästan allt är inköpt...bara småplock kvar...inget måste med andra ord.

Tycker det är skönt nu att allt nästan är klart...med tanke på hur jag mår nu...skulle aldrig orka åka runt på affärerna, även om jag har rullstol. Har så ont i dag att jag inte kan stå eller ligga...knapps ens sitta. Vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Äter så mycket Panodil man får, har suttit stilla idag på en stol, har använt kryckor och bälte...ändå har jag så ont att jag nästan grinar...

Dessutom har jag som nästan alla andra sammandragningar/värkar och knivhugg ner mot slidan till...samt något som liknar kraftig mensvärk...

Som sagt, god och glad, kexchoklad!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D