*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Vist är det jobbigt att vara hemma hela dagarna! Jag försöker planera in saker varje dag så dagen ska gå lite fortare. Har svårt att sova så jag är uppe så tidigt på morgonen och då blir dagen lååååång
var inne och snokade på www.lararforbundet.se/ . hittade något under rubriken statligt anställd - föräldraledighet men förstår inte riktigt..
Nä, nu måste jag logga ut! Ska hämta ostkrokar att mumsa på och se på hocky. Heja Sverige
Vi ses i morgon på FL, pigga och glada
ang föräldrapenningstillägg?????????
Triump: Är inte du kommunalt anställd???
joooooooooooooooooooooooooo.
tänkte bara att jag är anställd av sthlm stad. vet inte hur de definerad det på lärarförbundet.
Nån: Ja, jag menar riktiga snäckor, sådana som finns i havet
De är jättesöta, stora som en fem-krona i diameter och ser ut i formen som Madonnas BH på 80-talet! Shyssta "lökar" som kommer bo under BH'n när man har dem på sig. Men jag lovar, vid blödande bröstvårtor är man villig att ta till vad som helst. Även snäckor!
MossaQ det var nog jag
.. måste nästan se det innan jag tror det* och tror nog att de kan vara fina, kanske t o m lite lyxiga..
Snäckor fårn mamamia..hmm..ska kolla in dem när jag ska till Bm den 24e..shopen ligger ju i porten brevid..
Triump: 08-6570800 Lärarförbundet i Sthlm - så får de väl koppla dig vidare!!! eller så går du in på www.lararforbundetstockholm.org/
och kolla numret till din sektion...Kommer inte i håg vart du jobbade!
De luktar sådär..... lite hav *duuhh*
Men de ska kokas före användning.
Såhär står det på förpackningen:
"Amme, Såre brystknopper.
Norske Albueskjell, en helt naturlig lösning.
Gratulerer med dine nye Albueskjell. De brukes for å forebygge såre brystknopper og beskytte ved oppstått sårhet. Med sin naturlige form skaper den en perfekt atmosfäre for såre bryst. Smör inn knoppen og kanten av skjellet med litt brystmelk, plasser skjellet over knoppen, trykk lett og vri 1/4 omdreining. Plasser et ammeinnlegg over skjellet hvis man lkker mye.
Skjellene brukes mellom ammingene og kokes hver dag for hygienenes skyld. Skjellene varer 2-3 mnd ved daglig bruk, men brukes bare til man er herdet. Smör inn knoppene med litt av melken som har samlet seg i skjellet og lade lufttörke så ofte som mullig."
Min kollegas fru använde dem och hon har höjt dem till skyarna.
/M
(ja, instruktionstexten var på norska....)