*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Vid en hinnsvepning går de in och "rispar" lite på hinnorna och tappen (de tar inte hår på hinnorna). Då frisätts prostaglandiner som förhoppningsvis sätter igång förlossningen av sig själv.
ojdå.. fattade det som att dom gjorde det med en lång virknål ialf..
bm surrade om nåt sånt på föräldragruppen. Nog jag som snurrat till det..
Min dag....
Åkte till jobbet, döm om min (o)förvåning när det står "uttag flex" på min frånvaro denna veckan.... Fan!! *ursäkta* Nåväl, jag konfronterade chefen och han svarade något med "oj, har jag missat att ändra det... det hänger kvar från klämfredagen.... jag ska genast...." Gissa om jag kommer läsa min lönespec under lupp.
Har släppt mina grav-böcker nu och gottat mig med en Harry Potter i solen, så nu får det nog bli afterSun ikväll, solen var visst stark....
Plötsligt slog energin mig, och jag klippte gräset!! Det kändes nyttigt, lite motionsartat och stärkande och så blev det fint på tomten
Det gjorde mig väl värd av en glass! (inte lika nyttigt)
Nu väntar jag på min väninna och hennes 1 veckor gamla dotter. Så jag ska få snuffsa (lukta) på bebis - även om det inte är min
/M
Mossa: Ohhh.. *avundsjuk* vill också få lukta på bebis! Myyys!
Dessutom säger de ju att det kan sätta igång det hela..
Usch vad arg jag var när jag vaknade imorse,
var nära på att klappa till sambon.
Anledning: En dröm.
Jag drömde att jag gick hem till min morfar och mormor för att fira min mormors 70 årsdag, och efter det gick jag hem till en vän som fyllde 18 igår. När jag sen vill hem är det mörkt och det spö-regnar så jag ringer sambon för att få skjuts. Då är han i någon konstig stad någon annanstans med sina vänner och SUPER!!! ( han har inte druckit sedan pluset) De har dessutom tagit hans bil dit, och det var han som körde. De andra två är också fulla... Jag hör tydligt på hans röst hur full han är, och dessutom är han elak mot mig..
Tillslut blir han irriterad och säger att han ska komma och hämta mig, och då blir jag så rädd och arg för att han tänker köra full att jag får massor med sammandragningar... I slutet av drömmen har jag fött vårat barn (troooligt fin liten tjej
) alldeles själv, och han har blivit påkörd.
Har mått dåligt av drömmen hela dagen, den kändes så verklig...
Men nu ska jag trösta mig själv (haha, FORTSÄTTA trösta mig..
) med glassbåtar i solen..
Ha en trevlig eftermiddag tjejer, återkommer ikväll!
Signatur var kul med en liten Maj bebis.
skickar en massa lyckönskningar till er.
tja nu är man hemma igen
det var oförändrat så det blir nya kontroller nästa vecka , 2 st.
ska få tillbaka blodprovet i kväll per telefon så man vet ju inte riktigt än hur det ser ut men jag ligger tyvärr på gränsen med blodtrycket så dom gjorde ju alla tester igen som jag gjorde när jag låg inne...tog två timmar , min smabo undrade när det skulle ta slut*s*
flödet var oförändrat i navelsträngen så de måste ha koll nu varje vecka så det inte blir sämre...så på tisdag är nästa.
en vecka till i magen blir det iallfall
Vonkis: Verkar jobbigt det där med alla prover som tar så lång tid. Huvudsaken är ju att de håller koll så att du och bebisen mår bra. Längtar du tills bebisen ska komma ut!
Liten: va!? Oj, säg inte så.... för än är jag nog inte redo.... Fast det vore skönt att ha det gjort! Å få hålla bebis i famnen.
Drömmar kan vara jätteverkliga - särskillt nu under graviditet. Det är tydligen för att rensa ut gamla hjärnspöken och säkra sin avkommas framtid, har jag hört.
Vonkis: Skönt att det inte blivit försämrat. Även om "mycket bättre" hade varit mycket bättre
Vonkis: skönt att allt är ok . hoppas att du inte behöver springa på allt för många kontroller så du hinner få lite solbränna me mellan varven
hörrni visst är det nästa lördag det är eurovisionsfinal?? 21:a va?
Jajemän, då blir det godis och eurovisionsfinal liggande i soffan