*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Säger som börnen ocl lill linda mf, min bebis ligger också med huvudet ner. och kan ändå vara både jättelångt åt höger och åt väster samtidigt... Cirkusakrobat???
Vonkis: Vi beställde vår vagn via babyproffsen, och de ville veta dagen innan vi skulle komma och häta den just för att de skulle montera den åt oss, så förhoppningsvis får ni eran hopmonterad och klar ni med.
Inte konstigt att man fick restskatt. Här ska man ha skattetabell 34, dvs det ska dras nästan 34% skatt, men FK har bara dragit 28%. Nu har man ändrat, så det inte blir så stor restskatt nästa år, när man har ännu mindre pengar.
Meh: Har du varit hemma sjukskriven ..?? Tänkte på Fk och deras skattesats..Jag har prata m Fk och Skatteverket...för på mig står det 29% ...och vi har 31..Men eftersom inkomsten man brukar ha kommer minsak så kommer jag inte lida av 29 % nligt skatteverket..Men funtar på att ändra till 30 % i alla fall...
Missiola - Jag var hemma rätt mycket förra året och var sjukskriven för stämbandsproblem och i år har jag varit hemma för samma sak sedan i slutet av februari och kommer att vara det till sista maj. Sedan är det fp som gäller. Efter som min sp och fp är samma, så finns risken att jag får en jätterestskatt nästa år ifall de drar så lite skatt i år igen. Den risken vill jag minska och ändrade skattesatsen till 31% i alla fall. Då blir restskatten lite mindre i alla fall. Det var 6% skillnad, nu blir det bara 3%.
Ska jag oroa mej eller mysa?
Har ju en bebi som alltid varit ganska aktiv, men sedan i går är han alldelles vild. Puffar och buffar och bökar och trycker. Höll säkert på i två och en halv timme igår, i princip konstant. Och idag är han också ovanligt aktiv. Är det bara "så är det" eller är det som han är missnöjd? Mår ju annars fint förutom en märklig "invändig" foglossning (kan inte förklara på något annat sätt. Vad säger ni?
eller
Vi får ett litet UL i morgon det ska bli kul att se hur den ligger. för den sparkar lite här och där...
Jag grät som en gris i dag vid frukostbordet över en artikel i DN om dödfött barn i v38 (angående 35+ mammor) Usch det är hemskt att tänka på!
Har studiedag i dag med planering inför nästa läsår. Jag har ju inte så mycket att göra med det, lite trist faktiskt, jag vill gärna vara med och tycka om allt så jag gick undan
Jag vet att det var ganska jobbigt när jag var hemma med Emma att alla andra började jobba i augusti och själv gick man "bara" hemma, var "mat-bajsmaskin" och det luktade gammal mjölk i hela lgh. Det ska jag vara berädd på och bearbeta den här gången!
Amine: du ska nog mysa. Så länge det händer ngt så är det bra! men ibland blir man ju lite rädd att den ska ta sig ut grnom naveln eller ngt
Mina värden var bättre igen!
Inte helt bra fortfarande, men bättre.
Är så lättad...
Vi firade förbättringen med att köpa hörselskydd åt våran blivande lilla festivalbebis..
Och efter nästa vecka får bebis gärna ta och komma ut, för jag är så fruktansvärt trött på det här! Och med en bebis mellan benen är det ju ganska svårt att gå, vilket annars är mitt enda nöje..
Inte blir det lättare att hantera det hela när man har haft riktigt jäkla smärtsamma förvärkar i 3 dagar snart, och ursprungliga bf är på onsdag.. Vill ha min bebis nu, som det borde vara! Fast jag lär väl få vänta till juli..
*gnäller öronen av er*
Fin spjälsäng Vonkis! Och fint skötbord Missisola! Vi börjar ju bli riktigt förberedda nu!!!? Vi kanske ska bli mammor snart trots allt!
Jag har sovit lite på dan och tagit igen för natten -SKÖNT!
Ikväll ska vi på profylaxkurs -ska bli kul! Hoppas man inte får fnitter-anfall! Har hört att det ska va skratt-framkallande. berättar mer sen. Kram.
Amnie - tycker du ska mysa. Det är när bebisen är helt lugn som man ska börja oroa sig. Det har i alla fall min BM sagt, så mys på du