• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Limpis

Meh - god är nog inte rätt ord Den var fantastisk!! Och så lätt att göra. Längtar hem till frysen... Tack!

• Limpis

Triump - tackar för medhållet. Man vet innerst inne att det inte ska vara något att oroa sig för, men sedan sitter man där och funderar på allt som skulle kunna vara fel ändå...

Har kommit in i en period när jag är vaken mer än jag sover på nätterna, och drömmer väldigt sjuka drömmar om den kommande bebisen :-/ Kan lixom inte riktigt slappna av längre, men det hör väl till de här sista veckorna.

• molle76

Gomorron! Skickar en stor kram till alla med sömnproblem, foglossning m.m. Inser att jag har det rätt bra.

Var hos bm. igår och allt ser bra ut med bebben.SF-måttet var 33 cm. Fosterljud 123. Jag har gått upp 9.5 kg sen inskrivnigen. När hon kände på magen så sa hon:oj, nu ligger bebisen lååångt ner. Undra vad det betyder? På väg ut snart kanske? Du får minsann ligga kvar ett tag till bebbe. Mamma känner sig inte förberedd än!!!

Efter bm. var vi och hämtade ut vår fiina vagn. Så nu står den här hemma och jag kan inte låta bli att gå och titta på den hela tiden. Det var meningen att vi skulle köpa ett babyskydd igår också (akta Graco med bas) Då gick han och hämtade utställningsexet och sa att de inte hade några andra. Det hade ju inte vi så stor lust att köpa. och vi fick ingen rabatt minsann. Han sa att det bara hade stått där ett par dagar men vi var och tittade på det för 3 veckor sen och då stod det ju där!! Så det blev att beställa hem ett nytt till oss. Hoppas att lev.tiden inte tar allt för lång tid så att bebben hinner titta ut innan vi fått det.

• steffy

God Morgon tjejer! idag ska jag fortsätta städa och gåut och handla lite Saker till min BB-väska..
    Vad ska ni hitta påå?

kramis

• Börnen

God morgon! Känner mig trött, sliten och lite deppig idag...kanske blir bättre om jag får i mig lite frukost... Vet egentligen inte varför, har fått sova i natt...inte direkt jätteont någonstans än....men vad hjälper väl det när humöret är nere i knävecken?

• Missisola

Mammapraktikan är jättebra!Läser ett kapitel varje vecka- och har man nån liten nojja eller undrar över nått finns det även en bra sammanställning i den över besvär och dyl...

Bebisen växer - men inte magen - så känns det ungefär...och ja jag har varit öm runt om/vi sidan om naveln ett bra tag...

Nu har de skumma drömmarna kommit tillbaka - först i natt så var jag med i StarWars*eum*....! och mot morgontimmarna drömde jag att min två kollegor gick klädda som tvillingar , men jag var ett benrangel...??? Det enda jag såg framför mig var mina revben!?!?!?

• triump

molle vist är det mys att gå och känna och klämma på vagnen lite då och då

Steffy idag blir en fika med vänninor dag, har dock ont "mellan bena" fogissarna där antar jag. så måste se till att jag inte promenerar omkring allt för mycket.

Börnen hoppas frukosten får upp humöret.

• MossaQ

Blev väckt av pigg dotter 05 i morse.... det tyckte jag inte om :-/
    - Börjar bolibompa snart, mamma är det morgon nu, mamma jag är hungrig, mamma varför dog Jonatan i bröderna Lejonhjärta??? Frågorna var många.

Sambo tog upp henne och jag somnade om, han hade ett lååååångt samtal om att mamma måste vila för bebis kommer snart.
    *knack knack* på sovrumsdörren. Mamma, kan du vakna? Jag vill krama dig!!! Söt... men.... Det var bara att gå upp 06:30.

vi morgon myser och hon är på sitt rum. När jag går in där, en stund senare har Piccasso varit i farten. På VÄGGEN, med OLJEKRITA (ursäkta att jag skriker)!!!! Gaaaahhhhhhh!!!
    Och i sängen, med tuschpenna, och på sig själv. Hon har aldrig ritat på annat än papper förut. Fy vad arg jag blev.

Nu sitter hon och tycker såååå synd om sig själv som måste städa. Hon kör med allt:
    Kissig
    Trött
    Hungrig
    Kramig
    Slog sig
    Boken är för tung
    Det var inte hon som välte ut pennorna
    osv osv

Tänk, vad har jag gett mig in på. Jag har en till i magen.... :-S

/MindreGladMamma

• lill linda 82

Gomorron....
    Nu har man äntligen orkat masa sig upp...kommit in i världens tröttperiod tror jag..kan sova hur länge som helst. Men tillslut får jag ångest över att jag inte varit upp o ätit så kotten får mat i magen..snacka om att tänka för mkt.

Igår höll jag på att skrämma livet ur min sambo...
    Vid kvällsfikat blev det nåt jätteknas, bäbis måste prickat nån nerv för jag fick frossa o kändes precis som att jag skulle kräkas precis när som helst samtidigt som magen blev hård som en hårt pumpad fotboll...det gick som tur var över...
    Men sen kom en rejäl flytning när jag skulle gå upp till badrummet(är ganska säker på att det var det efter en massa tänkande) så jag fick byta både byxor o trosor....blev typ en fläck på byxorna som var 10 cm tvärsöver. Ögonen på min sambo var klotrunda...han trodde med säkerhet att det var dax han..Stackarn...!

• Missisola

LillLInda: Det var inte slemmisen? Eller den har du kanske redan blitt av med??

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D