• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Mowglie

oj ja jag blev nästan imponerad själv och lite avis för att den faktiskt inte är till mig När den är klar ska jag lägga in den i galleriet, men som sagt jag måste ner till stan först för att köpa fyllning.
    Hur tyckte du att det var att köra vagnen den lilla biten mellan affären och hemmet? jag blev blev så rörd att jag började nästan till att grina Men jag tror nog inte att jag faktiskt fattar vad det är jag väntar mig här om två veckor!!! Tänk då är man mamma!!!! Hu det käns läskigt

• ickelpicka

Vi hämtade vår vagn i en stor kartong på ica, så det var inte så häftigt att ta hem den. Däremot var det supercoolt att se min sambo helengagerad i ihopbyggandet av den. Den blev superfin!

Nej, det är svårt att fatta att det verkligen ska komma en bebis. Ibland tror jag bara min mage är full av luft och om jag skulle fisa skulle jag skjuta iväg mig ända till Mariannelund.

• Mowglie

ha,ha va rolig du är!!! har du köpt vagnen på ica? eller kom det med posten dit kanske? Ja visst är det riktigt charmerande att se sin kille vara så angagerad i allt vad bebbe gäller!!!, min känsla är att han faktiskt längtar mer än vad jag gör, jag längtar nog mer efter ett slut på graviditeten, eftersom den är och har varit så otroligt jobbig för mig.

• meh

God morgon tjejer

Även i Östersund lyser solen från klarblå himmel, men tyvärr så lyser vår/sommarvärmen med sin frånvaro, bara några grader + *brr*

Idag är det bm-besök som gäller, ska vara där tidigt, så jag fick inte fortsätta sova , är så trött.
    Har kommit in i en period där jag vaknar någon gång mellan 3 och 5, jättepigg och kan inte somna om. Då får jag gå upp och läsa tidningen eller så och sedan gå och lägga mig efter en timme, då kan jag somna igen.

• Mowglie

Meh: hoppas att ditt bm - besök blir bra och att du sedan kan gå hem och bara ta det lugnt.
    Jag ska på mitt SISTA bm-besök den 30/5, hur konstigt kändes inte det när det bokades in!!!

• MossaQ

Godmorgon

Bebis väkte mig med att stå i givakt i magen. Trodde att mellangärdet skulle flyga ur kroppen.
    - Du ska inte ut genom munnen!!! Mumlade jag och hävde mig ur sängen.
    PANG - det smällde till och sambo flög upp.
    - Vad var det!!??!
    - Mina höfter, sa jag surt och tyckte synd om mig själv. Men smällen lät värre/ondare än vad den varit.
    - Nu är det din tur att va gravid. Tyckte jag och insåg att det var bara att gå upp.

Bebis står fortfarande spikrak i magen och spänner i solarplexus. Å alla som ser med häver ur sig "ååååh, nu har den verkligen sjunkigt"
    - Tjena....

/M

• meh

Mowglie - oj, sista...när har du bf? Jag hoppas att det går bra och att mitt blodvärde har höjt sig.

Någon som vet om det är en indikation att pyret kan komma tidigare, ifall sf-måttet ligger över kurvan?

• Lena A

Godmorgon tjejer!

Nessie: Stort grattis!

Själv har jag varit hos BM. Allt såg bra ut, hjärtljud på 135 huvudet ned, ruckbart/fixerat sa hon, Sf 34, alla andra värden var bra! Skönt! 28 dagar kvar, känns som en evighet!

• MossaQ

meh: hur har du legat tidigare?
    Jag har legat mellan mitten och överkurvan hela tiden. BM sa att det inte behöver betyda "stor bebis", utan det är lite hur BM mäter. Min BM hamnar nästan alltid lite i överkant.... Bara man följer kurvan och inte "hoppar".
    /

• ursul

Jag ligger nästan på översta kurvan och vår bebis vet vi ju att den är liten, det konstiga är ju att jag låg klart under normalkurvan då jag väntade Tyra, skulle ligga ungefär på normalkurvan om BF istället är det som räknats fram enl. senaste mens.

Tror varken högt SF mått innebär att man föder tidigare eller att barnet måste vara stort.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D