• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Limpis

Börjar bli helt galet här

Ja, ja - ni hittar mig väl helt ensam i här tråden i månadsskiftet juni/juli, i vecka 43+

• triump

jag kommer nog vistas här i månadsskiftet jag me. idag känner jag mig super rastlös.. måste komma på något nytt att fixa och grejja med,.. för idag känns allt som ett evigt väntande har trettiosjudagarkvaaaar... hur länge som hälst.

• Pyret82

Är det brådis med faderskapsintyget?? Hur lång tid tar det och måste det vara fixat innan bebissen kommer? (Har BF 10juni)

• triump

Pyret82 det behöver inte vara klart innan bf.
    det innebär att man bokar tid hos familjerätten och skriver under vissa dokument, ang faderskap, gemensamvårdnad etc, själva mötet tar ca 8min.
    har man skrivit på innan bf ringer man sen in med uppgifter om barnet och behöver alltså inte åka dit igen...och i sommar tider med semester och sånt kan det vara skönt att ha vart där. väljer man att inte göra det innan bf tror jag att man blir kallad dit efter barnet är fött.

• molle76

Till oss sa barnmorskan att det skulle komma hem papper om faderskapsintyg ca. en månad efter att barnet är fött, som man fick skriva på. Så det måste inte vara påskrivet innan

• triump

dvs om man inte är gift.-D

• Börnen

Har också varit i kontakt med FK idag...inte heller här verkar det gå problemfritt direkt. Först fick jag prata med 3 olika handläggare, innan det visade sig att de inte fått in mina papper som jag skickade i mars/april!!!

Eftersom jag skickade mina papper i samma kuvert som makens (skulle gå alldeles utmärkt att göra så enligt FK), så visade det sig att de lyckats scanna in mina papper (inkl MODERSKAPS-intyg) och lägga det i makens fil!!! Då skrattar tanten i luren och säger "ja, det var ju tur att vi inte råkade lägga dina papper i någon helt annan människas fil!". TUR?!?!? Det var ju tack vare mig som de upptäckte att det var fel och det var väl ren TUR att de hittade tillbaka alla mina intyg tack vare mig?!?! *morr*

Tur för henne att hon var snäll och tillmötesgående och lovade att skynda på våra ärenden...måste ju börja ta ut FP och pappadagar om mindre än en månad ju!!! Men lite på att jag ska ringa i början av veckan och tjata på de!!!

• ickelpicka

A lie - om de är dumma i beslutet MÅSTE du överklaga! Så där kan de ju inte hålla på, och de kan ju inte basera din SGI på 40%. Så är det ju bara!

• ickelpicka

Börnen - inget förvånar mig med FK nu längre. Jag berättade ju i förra veckan att de meddelade min sambo att han är död...

• triump

hihii ickelpicka ja den tabben tog ju priset... ännn så länge har mitt samarbete med fk fungerat

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D