*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Oj det skrivits här inne i helgen...kikade in som snabbast igår.
Har haft så fullt upp...shoppat en massa bäbissaker, middag med min sambos släkt, städning osv osv. Har inte suttit stilla en minut!
Nu har vi beställt vagn o spjälsäng o alltihopa, får alltihopa om 2-4 veckor. Va ju urbilligt att beställa knorr nizzan från kidsroom, 2700kr, hade vi köpt samma modell här på barnens hus hade vi fått betala 4400 kr för den.
Så nu har vi inte så mkt kvar att handla, babyskydd o skötbädd o alla hygienartiklar har vi kvar..
Känns som att vi kommit billigt undan jämnfört min kompis som lagt ut 12000:- på sitt startaket till babyn.
lill linda 82 kul att du shoppat loss lite. själv var jag förbi polarn och pyret och kunde inte motstå deras filt och pyjamas
, de är ännu i present paket.. hihii.
Hoppas ni haft en bra helg allihopa. Idag var det omöjligt att knäppa vinterjackan, så från och med nu blir det sambons till det blir dags att köpa vårjacka
Var på Melodifestivalen i Globen i lördags. Hade ingen favoritlåt men Ärtan sparkades mest till "Alla Flickor" som kom sist, så man börjar ju undra hur det står till med musiksmaken därinne
Blev bjuden på middag igår och åt (utan att känna vad det var) en ugnsstekt bit lax full med Gorgonzolasmet ovanpå!!! Vet att man inte "behöver" oroa sig, men det går lixom inte att helt koppla bort. Är lite nojjig nu...
Limpis vilken kul helg du tycks ha haft melodifestival och allt
*avis**
visst är det jobbigt når man råkar få i sig något "förbjudet", men det ordnar sig säkert om man inte äter det varje dag
triump: Ja jätteskoj att shoppa..
Hehe alla kläder o småsaker jag köpt ligger i en liten rullvagn här hemma, sliter upp förpackningarna såfort dom kommit innanför dörren..
Fick förresten en gungstol av blivande morfar i lördags, det blir mysigt att ha i barnrummet!
Limpis: Har oxå vuxit ur vinterjackan, o täckbyxorna oxå. Använder nu mer min sambos täckbyxor, stl L i dom... O min vindtäta fleecejacka som jag brukar använda på sommaren då jag fjällvandrar/fiskar, den e lite vidare i modellen än min dunis jag vanliga fall använder.
Limpis: Kan säga att när jag var på genrepet i Globen i fredags så kikcade Drutten som bara den när Jill Johnson sjöng country....Det gjorde både mig och blivande fadern oroliga
Sommar kom!!!!!
Nu ruttnar jag på att jobba!
Missisola..: Hihi, man får ju hoppas att de sparkarna vi kände var i ren protest...
Svårt att fokusera på jobbet nu. Vill att det skall bli juni!!
Har inte skrivit på ett tag, bara läst så det är väl dags att lämna ett litet livstecken. Magen växer och verkar må utmärkt - kameran fungerar inte så det lär dröja ett tag med bilder, men ännu så länge kan jag i alla fall knäppa vinterjackan. Misstänker att jag har fått gallbekymmer, gör asont under höger revbensbåge när jag ätit, i synnerhet om jag varit onyttig och det är ju trist. Men annars är det bara bra.
Köpte ny bil i förra veckan, stooor med gott om plats både inne och i bagaget och dessutom sååå skön att köra! Är ledig idag och ska nog passa på att ge mej ut en liten tur efter min middagslur (som jag tar minst en om dagen och det är SÅÅÅ skönt- rekomenderas varmt)
Limpis: Ingen fara med gorgonzolan om den var uppvärmd. Om den värms så det bubblar så är det bara att tugga i sig (källa livsmedelsverket).
Själv är jag lite besviken på min barnmorska. Jag har mått jättedåligt i två veckor efter att ha bytt tabletter mot illamåendet. Imorse ringde jag för att få en läkartid där vi kunde diskutera andra tabletter. Men bm ville inte ge mig en tid och sa att det finns inget att göra och att jag få acceptera att en del mår så här dåligt hela graviditeten. Fick en tid imorgon efter att ha tjafsat jättelänge.
Ska på kolla hos henne senare idag och det känns inte alls bra längre fast vi sett fram emot det jag och maken.
Amine:
här har du en till med gallbesvär, tror att det är det iallafall...bm. trodde att det ev var magkartarr. Har haft ont innan jag blev gravid också men nu är det mycket värre. Innan gjorde det ont bara när jag åt fet mat men nu gör det ont hela tiden. Står inte uuuut!!