• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Bonanza

Hur skulle ni göra i den här situationen?:

Vi har köpt ett skötbord från Ikea i serien Diktad. Helst av allt så vill vi ha spjälsängen i samma serie, men den kostar 1200. Nu har jag fått möjlighet att köpa en sådan begagnad spjälsäng för 700. Inklusive madrass. Ska jag slå till? Det finns ju fortfarande billigare spjälsängar på Ikea, men det är ju den här vi vill ha. Hur ska vi göra?

För övrigt så har jag haft en helvetesnatt med jätteont pga foglossning och musarm från gårdagens pluggande. Men jag måste plugga vidare idag, så armen får inte vila heller. *suck*

• Signatur

Bonanza: Har ni råd så slå till. Tror man blir nöjdare i längden om man köper det man verkligen vill ha istället för det som är billigast. Köper ni den billigare sängen måste ni ju köpa madrass också (om ni inte vill göra det iaf) och då blir det ju ungefär lika dyrt.
    (Anser jag)

• triump

bonaza jag vill med ha skötbordet diktan..men den är tydligen slutsåld***får jag köpa ditt, så är dilemmat löst ... vi kommer att få diktan spjälsängen begagnat, och sambon har lovat att jag får shoppa inredningen till den nytt..dvs allt mjukt som skall i... men vad göra med mitt efterlängtade diktanskötbord säljer du??

• Bonanza

triump - no way in hell! Kommer det inte in fler då, har de utgått ur sortimentet?

Jag tror nog att jag ska ta och slå till på den spjälsängen. Annars kommer jag störa mig på att jag inte gjorde det. Vi har ju tänkt att vi ska ha fler än ett barn, så uppdelat på två barn så är det ju inte så dyrt.

• triump

Bonanza jag skulle slå till att köpa spjälsängen begagnad, det är ju ett bra pris.

• lill linda 82

Bonanza: Jag skulle slagit till... billigt att få madrass o allt med juh!

Nu ska jag strax åka till frissan o göra mig fin i håret... känner mig som en slym nu när det växt ut så mkt o luggen e 3-4 cm för lång.... men nu blir det ändring på det!!

• triump

ja det är mitt stora hopp att det kommer fler.. annars får det bli en tur runt svearike, varje ikea butik kommer att bli genomsökt....påbörjar letandet åter efter löning...jag kommer inte att ge mig heller.. hellre blir jag utan

• lilaki

hej, har inte varit inne på ett tag. Det har varit en hemsk vecka. Fick telefonsamtal i onsdags på jobbet, min syster berättade att mamma låg för döden. (hon har haft cancer i flera år) Så det var bara att slänga sig på tåget till linköping och vaka vid dödsbädd... Fy så hemskt!! bebisen måste ha haft en jobbig natt för jag hade sammandragningar nästan hela tiden av allt adrenalin.
    Nu är hon i alla fall borta och det känns jätteoverkligt. Skönt ändå att det gick så fort på slutet.

Idag är jag tillbaks på jobbet och kan inte koncentrera mig på någonting. Får väl helt enkelt ta den här dagen som ett slags komma tillbaka-dag och bara vänja mig vid att vara i vardagen igen. Så konstigt, allt är ju som vanligt men ändå inte.

En positiv sak är ändå att hon inte dog närmare juni. Nu kanske jag hinner bli lite glad igen tills dess. Det hade varit ännu jobbigare om hon gått bort ungefär innan förlossning eller när man var alldeles nyförlöst.

• Bonanza

lilaki - Jag beklagar sorgen.

Du får se det som att en del av din mamma återföds i ditt lilla barn. Jag förstår att det har varit jobbigt för dig.

• triump

lilaki KRAM

låt det ta den tid det tar att komma tillbaka till vardagen, men framförallt vila...

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D