• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • meh

Idag hade jag min riktiga hormonattack
    Maken var iväg med svärfar för att lämna tillbaka en bil farsan hans provat. När han inte kommit hem efter en timme ringer jag och hör vart dom är. Han säger att de åker från bilaffären då och är snart hemma. Gissa när han kommer hem....ytterligare 1 timme senare. Då hade jag hunnit bli både ledsen och förbannad, för jag ville passa på och ut och röra på mig, medan det var hyfsat fint väder. Så får jag veta att han dessutom lämnat hunden våran hos sin mor medan de var iväg, hade inte jag kunnat få ha honom hemma som sällskap i alla fall (han hade sagt att han skulle ta med sig hunden i bilen när de åkte, men gjorde alltså inte det). Kände mig riktigt bitchig när han kom hem och han fick lov att be om förlåtelse flera gånger. Snacka om hormoner

Tycker ni jag var alltför elak mot honom? Har förlåtit honom nu

• lill linda 82

Vill oxå åka på SPA..

Har märkt en sak... dom kvällarn jag äter ett par djungelvrål får jag inte sendrag i vaderna på natten, skumt va???

• A lie

lill linda. kanske är det kisel och magnesium och allt vad man nu ska äta för att slippa sendrag i dem? - farm för mer (o)vetenskapliga bevis att godis är nyttigt

• lill linda 82

meh: Nä, jag reagerar på sånt jag oxå. Har börjat säga till min sambo att aldrig säga en tid då han tror han kommer hem, för annars smsar o ringer jag öronen av honom... Var absolut inte sån innan. Då hade jag tålamod, men det e borta nu..

• nessie72

meh-lite elak har man rätt till att vara ibland
    Hade han varit smart och lämnat hunde hemma,hade du ju haft sällskap.........Och kanske kunnat tagit en promenad med hunden

• Marstös

lilaki: Skickar en kram till dig och magen.

nessie: Gnäll på. Idag är jag på så gott humör (fyllde 27 igår och blev firad, alltid kul) så idag klarar jag höra på en massa gnäll. Rinner av mig som vatten på en gås.

Jag har sytt klart framsidan till ett skryttäcke till barnvagnen, 156 lappar + 8 remsor runt om. Färgerna är rött o blått och måttet 50x60. Nu är det "bara" vadd o baksida som ska quiltas fast. Kul att pyssla.

Imorgon ska jag fira att jag är under 100 med att åka till Ullared. Kul, blir nog första bebissaks-kiken då. Vi har inte ens tittat på barnvagn än.

• meh

Nessie - precis min tanke . Han tog med sig hunden för att ge honom morgonpromenaden samtidigt, men då hade ju jag kunnat gjort det istället

Lill linda- jag har inte heller varit sådan innan, men nu känner jag att minsta motgång, så börjar jag böla eller blir förbannad. Stackars karl, jag kan ha ett himla humör när det är på det viset

Vad skönt att jag inte var för elak i alla fall, fick nästan lite dåligt samvete ett tag

• A lie

marstös: grattis i efterskott

• lilaki

halloj!!

det blev lite mammakläder till mig igår. Ett långt linne så jag kan skarva under mina vanliga toppar och någon slags empireskuren topp i beige.
    Sedan hittade jag en chokladbrun tröja/jacka på jc, med hög stickad ståkrage och en vit stor stickad sjal till. Tröjan var inte mammakläder men jag köpte en storlek större än vanligt (medium) och det gick faktiskt bra att dra igen blixtlåset. Så idag är jag fin i min nya tröja! :)

Till bebisen blev det ett tvåpack sånadär små mössor - helmets- en vit och en randig. Jag är helt såld på sådana mössor!

Vad köper ni för storlekar? Känns som att köper man mindre än 56 är risken att bebisen inte hinner ha dem om den går över tiden eller är modell större..

Någon mer är jag som upplever att vikten börjar stabilisera sig? Jag gick upp som faaan mellan vecka 19 och 25. Typ 6kg på en månad. Den senaste månaden har jag dock bara gått upp något enstaka kilo. Hoppas att det fortsätter så. Jag är fullt nöjd om jag inte går upp mer än 15. =fåfäng..

• A lie

lilaki: jag har gått upp 12 och vill verkligen inte gå upp mer... fattar inte var de hamnat heller, för så stor är inte varken magen, baken eller brösten och allt annat är i normala storleken...

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D