*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Meh: Å´vad kul med ny bygge! har ni nå´n tomt som ni kan tänka er eller måste ni börja leta det oxå?
Mowglie - ingen tomt ännu, men vi vet att det finns en del i området där vi bor nu. Ska ringa till kommunen i morgon och fråga lite vad som finns och så. Det värsta är ju att man måste ha råd att bo någonstans och samtidigt betala räntekostnader för vad det kostar att bygga.
Meh: jo det är ett stort problem det där med ekonomin! vi kollade oxå på ev nybygge när vi letade, men eftersom tomter är så pass dyra här i Uppsala så skulle vi inte ha råd att bygga ett hus som var större än ca 100kvadrat och då känndes det som det kvitta, nu sitter vi iallafall med en lägenhet på 80kvadrat och skaplig månadskostnad. Men hoppas att det kommer att lösa sig för er, men snart kommer du säker att glömma allt vad hus heter när tiden fylls med en liten bebis
Mowglie - ja, man kommer ju få annat att tänka på då
Är det någon av er som tror att man kommer känna på sig, när det är dags? Jag har en konstig magkänsla att det skulle kunna hända när som helst och så är jag jättekonstig i magen, bubblig och så.
Kan ju säga att det börjar bli ordentlig kräm i värkarna nu!! Häftig känsla då det verkligen tar i. Känns som hela min underkropp dras in i ett jättestarkt kraftfält och sugs och trycks nedåt samtidigt som någon drar åt världens resårbälte runt bäckenet...
Meh: jo jag har varit korrig i magen och tömmer väl den ugefär efter varje mål mat jag äter om dan, och mina sammandragningar är verkligen kraftiga, men jag har inte speciellt on, bara veldans obehagligt.
lilaki: coolt, hoppas att du orkar med att hålla oss informerade så länge du bara kan, det här va nog det mest spännade jag har varit med om denna helg
Men gör det ont eller skänns det bara konstigt?
nja, alltså ont och ont. Smärta är så relativt. det är en oerhört kraftig känsla, men ont... Det beror nog på hur man uppfattar det. Väldigt likt kraftig mensvärk, men det skulle jag heller inte uppfatta som ont, mer som kraftig anspänning.
Det är nu ca 2-3 minuter mellan dem och jag tänker väl avvakta en halvtimme till eller så, sen ringer jag och ser vad de säger.
Ropar till sambon framför tvn varje gång jag har värk så han skriver ner klockslaget.
Sitter också och njuter av att jag kunde smälla i mig så himla mycket mat utan att få halsbränna och uppstötningar. Magen har både sjunkit och blivit lite mindre tung nu när mycket av vattnet runnit ut.
lilaki - ställer samma fråga som Mowglie. Gör det väldigt ont eller är det en smärta man kan stå ut med?? Du får skriva ett litet meddelande och tala om när ni åker in igen, om du hinner
Jag har inga sammandragningar, utan känner mig bara olustig i magen, som om mensen eller något annat ska komma när som helst.
Oj,oj hur ska man nu kunna lägga sig!!! ja och mina egna sammandragningar de håller i sig och är lika kraftiga som tidigare, men det är nog inte på "G" som det är för dig!!! väntar med spänning över hur det går för dig!!! Det var ju bra att du kunde äta, för du kommer att behöva alla krafter du bara har! Jag tror att din bebbe redan har kommit när den där bm kommer i morron kl sju, hi,hi
meh: DU blev besökare 13650 hos mig för någon minut sig...vad önskar du dig? Vattenavgång och lite värkar eller vill du hellre ha kvällsfika?