• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • menförhelvete

Dåååå förstår jag, ( nu tändes en liten lampa i min gravid hjärna!) förvärkarna gör så att livmodertappen förändras vilket i sin tur ger flytningar!

Vi blir nog snart barnmorskor allihop, bara sluttentan kvar nästan!!! =)
    FL har varit vår kurslitteratur som vi studerat intensivt under senaste tiden!!!

• saharsa

Godmorgon på er alla!

Nu var det ett tag sedan jag var inne här så jag har lite ny saker att berätta.
    Torsdag: Var på ikea och shopade loss, köpte en massa saker till bebisen i magen (skoj).

Fredag: Var på föräldrautbildning fick se filmer om amning och en massa information. Undrar hur det ska gå för mig med amningen, jag hoppas att det kommer att gå bra men man vet ju aldrig.
    Var sedan till MVC allt var bra förutom att hon inte trodde att bebisen hade vänt sig
    så nu blir det ultraljud i slutet på nästa vecka eller veckan därpå. Om den ligger med huvudet uppåt så blir det vändningsförsök och om det inte lyckas så blir det kejsarsnitt.
    Känner mig orolig för det, har operations fobi. Vill helst av allt födda normalt, men det är bara att vänta och se.

Ja, nu har jag fått skriva av mig litegran hoppas ni årkar läsa

• A lie

Saharsa: Häller tummarna för att bebisen vänder sig...

• lill linda 82

menförhelvete: det va så det blev för mig i torsdags då et läckte igenom både trosorna o byxorna...en fläck på 10 cm. Det kan man kalla riklig flytning..

Meh: jaa.. ska dit varje morron hela helgen o troligen i veckan osso. Vi får se hur blodtrycket o urinet blir...om det fortsätter dvs. O nu när slemmis släppt kanske det blir ännu mer besök där osso.. hihi..

• menförhelvete

svårt att veta skillnad på slemmis, flytning och fostervatten när det dessutom kan vara lite av varje..

• lill linda 82

saharsa: Håller timmarna för dig att bäbis vänder på sig tills dess!

• Missisola

Mycket slemmigt snack här på förmiddagskvisten...
    Nyss hemkommen från lördagssimmet...
    Apropå slem och äckel... när jag kommer ut ur porten på väge till bussen så på grusgången ligger en STOR död råtta.... det allra äckligaste*huga* var att det var en HALV död råtta...bara underdelen kvar...
    Höll på att svimma - jag som i vanliga fall inte är känslig....=/
    Nu när jag kom hem låg den kvar och var tvungen att blunda när jag gick för bi.....STOR råtta!!!!! Dumma katt eller nått som inte äter upp maten !!!!

Har satsat på oddset på Norge, Schweiz och Sverige nu.... det gör det hela lite mer spännande i kväll..*hehe*

• meh

Saharsa - håller tummarna för att bebisen vänder sig. Visst är det kul att gå på Ikea

Lill linda - det känns tryggt att höra att dom är noga med att kolla upp sådant där, ifall man själv skulle råka ut för något liknande. Tänk om det blir så att ni är föräldrar innan nästa vecka är slut

• saharsa

Meh: Ikea är toppen Skulle bara haft en massa pengar att slösa bort

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D