• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Nova76

Hej allesammans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här i härliga skåne skiner solen för fulla muggar och det är VARMT!!! Har precis varit ute och gått en lång runda och både fötter och händer är svullna och gör ont. Men bättre de än kyla och blåst...

AVIS... tusentals mammor med sina vagnar på stan... jag vill oxå. Känner mig stor som en elefant och osmidig som ett kylskåp. Bara flåsar och stönar. Tre långa veckor kvar till BF och sen går jag väl över två veckor, allså fem veckor om jag har otur... *böl*

Oj, får nog oxå börja packa bb-väskan snart. Jag skuter upp det hela tiden, känns ju som om dagen D aldrig kommer!!!

Men jag är glad ändå

• Missisola

Triump: Jag har en massa tunna filtar...vilken ska jag välja....hmm till vagnen...Men jag har även stora örngott som jag tänkte ha när det är varmt...Tunna!

Uj vad varmt det är i tvättstugan...smälter bort..men bara en vända kvar!

• Börnen

Hmmm...känner mig lite nyttigare idag...har kört en diskmaskin, gått igenom posten, bränt en dvd-film, lagat Minis örngott (fick lite pengar tillbaka från IKEA), plockat ihop symaskinen och ställt undan den.

Nu ska jag skriva på förlossningsbrevet och sedan försöka ta itu med lite gammalt skolarbete som är kvar...vore skönt att få det lite klarare innan Mini kommer...sedan lär det väl bli stående...

Solen skiner ...jag orkar inte gå ut

Maken ringde och sa att han skulle jobba till 18...började 8 i morse...hmm och han som ska jobba halvtid (får betalt för det...men chefen hittar på en massa universitetskurser och saker som han tydligen förväntas gå på fritiden = vår tid...)

• triump

tjolahopp. dags för lite eftermiddags fika.. hmm av att pyssla med pluttis saker blir ju längtan bara starkare och väntan känns längre. men mysigt är det.. får komma på en bättre taktik för att få fart på dagarna. dvs återgå till att ränna på stan och fika har nu trettioterdagar kvar puuh...

fick brev från fk idag, sjukskrivningen är godkänd. alltid något.

• Missisola

Triump: När skickade du in pappren till Fk??? Får du pengar i juni oxå då eller?

• Missisola

Triump: När skickade du in pappren till Fk??? Får du pengar i juni oxå då eller?

• triump

Missisola står bara att det är godkänt from 050520, inget om när pengarnsa e på väg. gissar att de kommer nästa månad.. skickade in papprena i slutet av aprill..så fk pengarna lär komma i juni..för de dagar jag var sjukskriven i aprill går under de 14 dar som arbetsgiveren betalar...

• Missisola

Triump: Så du har lika mycket kosing som en annan då denna månad...
    Jag menar jag får maj och junipengarna i juni...hmmm... Om man lir godkänd, men det borde jag bli...

Snart dax att skrutta i väg till tuben...in till stan och Bm....

• meh

Så var man tillbaka från jobbet. Nu har man lämnat ifrån sig kort och allt, samt sagt adjö till dom som var där. Lär väl åka dit och hälsa på sedan, visa upp guldklimpen
    Men det känns väldigt skönt att veta att jag aldrig ska tillbaka dit för att jobba

Någon som har bra förslag på en snabb och lättlagad lunch/middag??

• triump

Missisola jamen aprill lönen kommer ju och snyft pengar är inte allt*'
    var inne på fks hemsida men där finns inget om sjukskrivningar bara fp planering etc.

meh mitt lunchtips från latmannadagen är närmsta grill

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D