• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Missisola

Tildan: Jo lille David sov hela förra gången jag hälsade på...men nu är han nästan två mån äldre..Sa tillmin kompis att jag hoppa han är vaken denna gång..Man ser ju liksom inte riktigt hur de sr ut när de bara soooover

• tildan

Nix, dom är lite tråkiga då tycker man när man hälsar på, men deras mammor brukar tycka att det är skönt... Jag har försökt få se Klara två gånger och båda gångerna har hon precis somnat när jag kommer, så jag antar att jag är världens bästa sömnmedel

• A lie

Godmorgon!
    Mossa: Jättefin mage Visst växer den så det kankar... Och söt dotter.
    Drog f.ö. en lättnades suck när jag såg bajjenbodyn - inte alltför hemsk utan ganska diskret... Gissar nämligen det kan bli någon sådan till bebisen - spec om det blir en pojke... Med en morfar och åtminstonde en morbror (kanske två inte så säker på 15åringen hur som helst inte lika som de nadra två) som är hammarbyare ut i tåspetsarna... Hm... kan nog bli en del djurgårdsgrejjor osså, då syrrans kille är minst lika mkt djurgårdare (tom varit tränare där), andra systers dotter har fått en del av honom i varjefall - ganska diskreta grejjor tack och lov... så man kan kanske blanda... Kan ju dessutom sätta på bebisen makens gamla VIK halsduk (svart och gul likt aik) så blir förvirringen total

Ha en bra dag nu allesammans och njut av solen - själv ska jag sitta inne större delen av dan - läsa uppsatser och ha seminarium med studenter...

• Jen80

18 dagar kvar till förlossning, men hoppas såååå att den kommer tidigare. Igår kväll höll den lill* på som bara den och typ borrade med huvudet nere vid bäckenet och ljumskarna. Gjorde riktigt ont. Idag är den fortfarande hur pigg som helst.
    Själv väntar jag bara på att jag ska få riktiga värkar. Trist att verkligen gå och vänta nu, för det är ju det man gör.
    Men sen samtidigt är det ju så otroligt häftigt. Känns verkligen att det är en stor bebis där inne nu, men samtidigt helt overkligt att den är färdig nu och lika gärna kan leva här ute som inne i magen. Hur coolt som helst ju !!

Tur att det ska bli fint väder i helgen... runt 25 grader. Vi ska på en festival och hem till mina föräldrar och grilla. Min bror, hans sambo och deras lilla 2-åriga dotter kommer också. Ska bli trevligt att det händer något så här på slutet. Gör allt för att tiden ska gå fortare...

• Missisola

Kom ju på...Ny vecka 38*gulp* och då ny magbild...vet inte om det händer så mycket mer än att magen varkar sjunka...det känns i alla fall...
    Bebisen är ju typ klar - men ska lägga på sig hull nu sa BM

Har även lagt in en bild på vaggan - provbäddade den i går....har även som ett spjälskydd till, men det har vi inte satt dit än;)

• A lie

Missisola; tycker det syns tydligt att den sjunker nu

• menförhelvete

missisola: Jag har gjort ctg kurva på vår bebis, flera gånger hade vår en puls på 130. Pulsen steg och sjönk till allt mellan 110-170, och enligt bm är det just så den ska göra på bebisar, det ska finnas dessa stora intervaller! Jag blev ju oxå lite orolig då, visste inte att det skulle vara så olika, det är ju stor skillnad på 110 och 170 .. men bm sa att det tvärtom är oroväckande om bebisen har exakt lika hela tiden. =)

• Missisola

Menförhelvete: Oki... då är jag luuugggnnn=)

Hur ofta träffar ni BM nu? Var i går och fick nästa tid 7 juni(bf 14 juni) - borde jag träffa henne nästa vecka eller???

• ursul

SLutligen har jag tagit tag i min klåda och ska iväg och ta leverprover på sjukhuset, hoppas att allt ser bra ut...

• menförhelvete

min bm har bokat in en tid 3 dagar efter bf!! Hon bara skrattade och sa : "jag har med några år du vet". Hoppas verkligen inte att den tiden behöveranvändas, men 70% går ju faktiskt över så...

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D