*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Hörrni tjejer, när stängs den här tråden ner? Blir det till helgen, den 28:e??
Nu har jag strukit pyrets alla kläder och även det lakanet som vi kommer använda till en början. Känns mysigt att ha börjat boa lite, det är ju det första som vi har gjort, förutom att vi satt upp lilla spjälsängen i söndags. Nu ska jag försöka plocka fram det som ska vara i BB-väskan, men det går trögt
hej igen tråden! Inte mycket aktivitet här ikväll!! Måste flytta upp tråden lite, är van vid att den ligger bland de första!!
I dag gjorde vi gipsmage - jag är ju superstoooor om magen, ser det när jag håller gipsmage framför mig
Jag har även bäddat spjälsängen, först tänkte jag vänta med det men sen gick det lixom av bara farten.
Har nog lite boa-instinkter trotts allt.
Tog ny magbild i dag, blev lite missnöjd. tyckte förra såg roligare ut...
Är så trött och den här bebisen är väldigt missnöjd, sparkar och lever rövare, särskilt nu sent på kvällen. Ska ha lite ledigt nu för klassen ska på klassresa. Det ska bli skönt att få ngn dag "ledigt"(har en del att slutföra)
sant, mfh, väldigt lungt i dag...
Har gjort första utkastet till vårt förlossningsbrev nu...förstår inte varför det tar emot så mycket att sätta sig och skriva det...har försökt i 4 dagar nu... Maken tyckte det lät bra...ska renskriva och omformulera lite imorgon och se hur mycket det blir!
Nu är det nog sängen som gäller...har varit uppe till ca 24 alla andra kvällar...kanske därför jag är så slö på dagarna?
Men å andra sidan så sover jag gott och länge på morgonen!
Godnatt allihopa!
Fick en smärre chock när jag kom till jobbet i morse. Trodde jag skulle jobba 7-13. Och så var det utbildning 13-17... Bra sådan dessutom. Så när jag väl kom hem var jag mer eller mindre radiostyrd. Vilade en liten stund, men är på väg i säng nu. Har också börjat på förlossningsbrevet. MVC har hjälpt till med en del förtryckta frågor, men det är ändå svårt. Smärtlindring kommer jag ju nog vilja ha, men inte Petidin. Och knappast kvaddlar heller. Och annars... tja jag vet inte. Jo inga studenter och kandidater och studiebesök och annat "onödigt" spring hos oss, det är ju trots allt en del av våran arbetsplats och det känns lite konstigt - även om det ju har fördelar också. Annars hade jag inte så mycket att skriva. ´Vad har ni andra skrivit?
Här i Östersund behöver vi inte skriva ngt förlossningsbrev. BM skriver lite kort om vad vi kan tänka oss för bedövning och hur graviditeten har varit, om man oroar sig för något eller i journalen, men det är allt.
Hej tjejer!
Antar att jag är först ut idag
Har sådan värkar att jag inte kan ligga kvar i sängen, men det känns bättre nu när jag är uppe.... Hmm ganska konstigt men det är väl förvärkar som det finnt kallas för
Ser att ni andra oxå börjar fixa in för den stora ankomsten, jag hann oxå stryka alla småttekläder, tvätta och senare idag om jag "orkar" så ska jag städa ur hela lägenheten så det är klart ev tvätta om alla fönster för de har ju blivit skitiga igen av all pollen
Men det skulle min man hjälpa mig med likaså att torka av alla golven, för det är nog det tråkigaste jag vet
så det är ju tur att han gillar det
Jag har bara skrivit ner några punkter som jag ska ha som förlossningsbrev, men det är min BM som renskriver det tillsammans med mig så allt ska stå i journalen, Så här i Uppsala så läser det mest av det som står där, och dessutom fick det inte vara mer än 6 punkter att skriva, för att det inte ska bli så långt kan jag tänka mig, för annars hade jag nog kunnat skrivit en hel bok på 1000 sidor om hur det ska gå till och hur jag vill ha det och vad de inte får och vad de får göra
Ha,ha ´å då kan jag tänka mig att snittet skulle bli uppsjutet för att det ska gå igenom alla föreskrifter
Jag hoppas att ni andra sover som bäst nu och drömmer söta drömmar!
Nåta: Din förklaring passar perfekt in på mitt ont under vänstra bröst! Skönt att läsa att fler känner av bränningar och nästan som något ska brista ibland.
MossaQ: Va roligt, gipsmage. Hoppas den blev bra! Visst ser de mycket bredare ut än man själv känner sig... konstigt
Mowglie: God tidig morgon! Förvärkar... hmmm, spännande... eller bara jobbigt? Har än så länge bara förvärkar som påminner om mensvärkar, men inget ryggont etc.
Ska ut och shoppa lite till knytet idag... kul!
Förlossningsbrev, får nog också sätta mig ner och skriva några rader om hur vi vill ha det.
Oj nu närmar vi oss de beräknade tiderna med stoooora steg... Yes, snart avklarat
god morgon. ser att det även i natt varit full aktivitet här. anar att det blir en solig dag idag
Nova så nu börjar förverkarna hos dig, spännande
hos bm så har vi ännu inte diskuterat förlossningsbrev, men jag och sambon har pratats vid ang hur vi vill ha det.
meh du har nog rätt till den 28:e måste tråden uppdateras.