• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

dvs inga kalkyler på hur mycket kosing man får ..

• meh

triump - det hade kunnat varit en bra idé, med grillen, om det funnits någon i närheten där jag bor. Nej, det får bli en matdosa ur frysen

• ickelpicka

triump - jag tror man måste logga in (med e-leg) för att kunna se det.

• A lie

Börnen; välkommen till doktorandlivet... En lyx i mycket.. men nackdelen är just detta med ledig/fritid.. Går att styra mycket själv.. men inte alltid.. och betalningen ska vi inte tala om alla ggr... Phu!!

Själv är jag nyss hemkommen från V-ås och Ikea med förvaringslådor till tyger samt en badbalja... Hemma tidigare än planerat... och ska snart lägga mig en stund helt slut... Kom till V-ås med tåget och tog rulltrappan upp från spåret.. naturligtvis syod den... och ni vet ju hur tunggått det är!! Inte nog med det så var det så många i trappen att den började gå bakåt sakta sakta.... Phu det gillade varken mage eller svank... Så kom jag till min "chef" för projektet och... ingen där... Frågade efter honom och oj han hade visst opperarat sig i ögat och var sjukskriven till 10/6... (som sagt var - livet som doktorand...) Inget jag hört det minsta om... Idag skulle vi dels planerat min framtid efter bebisen men också projektets framtid inför två möten som jag ska hålla 1 och 2 juni... Öh.. nu vet jag inte alls hur det blir med det.. Får väl ringa honom hem i morgon... Nåväl ringde maken som åkte direkt och gick lite på stan medan jag väntade på honom... Men innan dess han jag även med ett argt samtal med FK. Fick nämligen papper om min föräldraförsäkring av dem baserat på mina inkomster från 96 - 60:- /dag... Öh... Suck!! men nu har jag bråkat på dem - de hade inte hunnit titta på mina nya papper som jag skickade in i mars!!! och därför kom papprena med gamla uppgifterna vilka jag inte behövde bry mig om.. de skulle titta på papprena så fort de fick tid, men just nu hade det mycket att göra med alla utbetalningar som ska göras i maj - hej och hå!! Har man inte jobb så skaffar man sig genom att tex skicka ut papper med gamla uppgifter istället för att titta på nya papprena (kan inte ta längre tid än mitt telesamtal tog...)
    resan kändes ju lite onödig även om vi som sagt hittade lite på ikea...

• Nova76

HEj hopp världens bästa trådtjejer!!!

happy happy happy idag!

Idag leker livet! Solen skiner och det är så varmt och skönt ute. Varit och fikat med kompis... myspys och har precis kommit hem från BM. Allt såg "perfect" ut!!!

Hoppas ni mår super och får njuta av det soliga vädret idag!

• MossaQ

Jag vill oxå gnälla av mig lite.

På dotters 3:års koll noterade BVC att hon hackade/stammade när hon pratade. Efter en tid tog även dagispersonal upp detta och vi tog hjälp av en talpedagog. Denna träffade dotter 2ggr med några månaders mellanrum, men hon ansåg att hackningen var så svår att det var logoped som gällde.
    Via BVC fick vi remiss, det var ca 6 månaders väntetid men "dessa barn skulle vara prioriterade".
    Månaderna gick..... hackningen avtog så vi brydde oss inte om att vi inte fick någon kallelse.

Idag fick jag ett vidaresänt kuvert, hit till adressen som vi bott på 6 månader.
    I det kuvertet låg det ett kuvert till "Till målsman för ...."
    Adress = Hennes pappas barndomsadress!!! Han flyttade därifrån för 7år sedan, hans familj flyttade för gott för 2år sedan.
    I brevet stod det att vi missat en tid den 17/5 och att de tolkar det som om vi inte längre var intresserade av en plats. Bla bla bla. Vi har inte ens fått den första kallelsen - pga ovannämna förklaring. De har FEL adress!

Ok, ska försöka sammanfatta härvan, de har skickat en kallelse till henne till hennes pappas barndomsadress. Denna kom bort, de skickar ett "ni dök ej upp" brev till samma adress, där brevbäraren lyckas med att lokalisera MIG i en helt annan kommun. Hon är skriven hos sin pappa som bor i samma kommun som barndomsadressen.....
    Jag har kollat med Landstinget, de har rätt uppgifter på henne.

Hur gick detta till!???

• Mowglie

Hej tjejer!

Idag tog jag lite sovmorron sedan åt jag en härlig frukost med rostatbröd och marmelad och en jättekopp med hallonbladste.
    Sedan har jag strykigt in alla " MOwglies kläder ", hi,hi de är ju så pluttiga!
    När jag nu har varit såååå duktig och dessutom tvättat upp det sisat i tvättkorgen så gick jag å en kompis en promenad till Ica för att få sitta i solen ´å frossa i oss en TIPTOP!!!! mmmm så smarrit.

Nu ska jag vila lite för jag har så ont i magen där mitt nnre blåmärke är och dessutom har jag så mycket molande mensvärk så jag vet inte om jag ska stå eller sitta ´å samandragningarna blir tätare och kraftigare. Kanske bara borde lägga mig å sova ett tag.

• saharsa

Hej på er alla!
    Har varit utan dator idag då sambon har haft med sig den på jobbet.
    Vonkis: Grattis till lilla killen, hoppas att allt gick bra.

Imorgon ska vi göra ett UL för att se hur bebisen ligger, är lite nervös men det ska nog ordna sig.
    Har idag inte gjort ett enda dug, bara legat i soffan och tittat på Tv (blir lite tråkigt i längden)
    Hoppas ni alla har en trevlig kväll

• substance

Åh grattis Vonkis!

Vill ha min bebis nu!!!! Det känns som en evighet kvar!

• Nåta

Halloj allihopa!
    Jag är en liten "fluktare" i den här tråden. Läser mycket men har nog aldrig skrivit tidigare.

Nu när jag läste om Mowglies inre blåmärke så kom jag på vad min bm sa till mig. Jag brukar också ha den här nästan brännande värken på en och samma fläck, typ 7-8 cm under ena bröstet, (området kan variera lite). När jag började förklara lite luddigt för henne så satt hon och log och nickade igenkännande hela tiden. Då berättade hon att det är där som muskelfästet sitter. Det är vanligt att man får ont där när magen börjar bli stor och sliter och drar i musklerna.
    Hennes tips var att om du som jag har ont på höger sida så ska du försöka ligga på höger sida tex när du sover. Man ska också bulla upp under magen med en kudde eller nåt. Då "drar" det inte lika mycket i det onda muskelfästet.
    Jag försöker följa hennes råd och jag tror att det hjälper faktiskt. Däremot får man ju ont ändå när man överansträngt sig, promenerat lite för långt eller nåt.

Nåta v.34

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D