*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Godmorgon allihop
Här öser regnet ner, så idag kan man vara inne med gott samvete. Igår tvättade och strök jag barnkläder och barnsängkläder, vek ihop och lade in i byrån. Det kändes mysigt och lite overkligt
Idag ska jag åka ner till jobbet och packa ihop mina saker, lämna igen kortet samt skicka ute ett Hej då mail till alla. Det känns så skönt att veta att jag inte kommer komma tillbaka till det där stället igen, förutom för att visa upp pyret sedan
Menförihelvete - för mig är det samma sak. Vaknar för toabesök och varje gång jag måste vända mig om, blir ungefär 1 gång varanna timme, ibland färre. Känner mig aldrig riktig utvilad
Har varit hos BM nu, magen växer (SF 35, så pyret kanske kommer upp i 3 kg?! ), blodtrycket är lågt, pyret har slutligen fixerat sig och jag har gått upp 0,5 kg sen förra veckan
Trodde att det hände nåt!!!!
Fick "mensvärk" strax efter kände jag hur något rann... långsamt.
Med ett fånleende ilade jag till toa, och blev besviken. Allt var bara som vanligt.
Varför sitta här och längta, två veckor INNAN när min mamma, hans mamma och jag (förra gången) passerade 40+ (ibland med råge)??
/M
ickepicka: och så är fötterna alldeles stela när man går upp på sina kissturer halvt i sömnen, får ju nästan passa sej att man inte ramlar.. Tom fingrarna är stela på morgonen tycker jag... men det är ju ett nödvändigt ont som hör till, antar jag, och snaaart kommer våra bebisar och då är dom symtomen över...
Förresten jag beställde oxå en som sover på nätterna, hoppas det finns många i lagret där vi beställde ifrån!!!
Meh : man måste ju nästan vila på dagen efter allt rännande nattetid! Jag är alltid jättetrött fram mot eftermiddan!! Fast den rutinen kan ju vara bra sen med bebisen också!
godmorron!
Det verkar bara vara jag som sover utan problem, går aldrig upp på toa på natten, kissar nog mindre än innan
MossaQ : Ha,lustigt, så där var det för mig oxå sent i går kväll. Fick regäl mensvärk och sedan började det rinna tillå jag som tänkte mer på att det ev skulle kunnat ha varit slemmisen som ville lossna på riktigt. Men inget som hände.
MossaQ en dag händer det på riktigt
och bebis kommer. men visst börjar man bli extra sugen på en pluttis när det dyker upp små bebisar i vår tråd.
meh. jobbet ja det är det jag skjuter på, har lite separationsångest..kommer börja gråta av alla gulliga kollegor och barn om jag går dit. snyftis..
Mossa Q - funderar på samma sak som du ang att gå över tiden!! Min mamma och sambons mamma har oxå gjort det, gick över en hel del... MEN! kom på att på den tiden ( 70-talet) gjordes ju inga UL. Svårt för dem att datera graviditeten, det var mest från sista mens dom räknade + att dom sen lyssnade på magen med sin tratt (!).. Så vad som egentligen var över tiden för dem måste varit svårt att veta! =)
Vill försöka säga och tro på att vi inte kommer gå över trots att dom gjorde det.. *fniss*..
menförhelvete känner såväl igen mig själv i din beskrivning av stelafötter på nattliga turer till WC:n.
Har ochså hört mig för lite om hur syrran och mamma fått sina. jag föddes nån dag efter bf, syrrans barn kom typ 14 dar efter bf. så nog har jag antecknat in ett reserv bf i juli
. Min bm tror dock att jag kommer få exakt på dagen- hon säger sig ana det. och visst vore det trevligt att avsluta midsommarfirandet med att åka in på förlossningen.
MossaQ: Jag hade verkligen något som rann inatt, trodde först att jag kissat på mig men det luktade inte så, var nog en vattnig flytning...jag bävar också inför eventuell övergång, särskilt som Tyra föddes i v. 38+, känns som jag räknar med att föda senast då och det vore verkligen en mardröm att då gå över BF datum