• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • ucka

God morgon!

Mowglie: häftigt!

sova...Emma är hostig, jag kan inte vända mig (utan lyftkran) men snart är det över... Och man kommer säkert sakna det...

• N i n n i e

Var är solen? Har inte suttit på balkongen på flera dagar!!! *saknar*

• Missisola

Ujuj - i natt ha jag haft megaont i ljumskområdet och lägg sen på fogarna...Varje vändning tar ung 5 minuter...Verkligen åldervarning!
    Men trots det har jag sovit gott emellan stånkandet och frustrationen:)

Solen - den fanns där vid halv fem i morse.... Men det ska vara en sån där
    mulen/lite sol/ nånskur-dag i dag...Men schyssta temp.

• MossaQ

Fiiina magar ni har!! Stora, runda härliga (å tunga, sparkande, molande, värkande kan jag tänka mig )

Igår var vi på info på KS, två timmar om förlossning, eftervård och neonatal-vård. Bra info, sakligt och lugnt. Å massor(!!!!!) med magar, hela aulan var full - å alla såg sprickfärdiga ut. ska alla vi ha samtidigt!?!?!

Så i bilen hem... då kom paniken. Alla känslor jag försökt att förtränga. Sorgen över förra förlossningen, alla frågor - frågor som inte fick svar igår.

Alla säger till mig:
    Det var då
    Det är en ny förlossning nu
    Du är mer erfaren
    Din kropp vet vad den ska göra
    Vi har övervakning på dig
    Lägg det bakom dig - gå vidare!

Men med den panik-attacken jag fick igår insåg jag, jag är inte klar! Jag är skiträdd!!!! Vill INTE föda. Det är vidrigt, ingen ingen ingen kan göra det åt mig. Det är bara JAG som måste gå igenom det här. Sambo kan vara där, hos mig, varenda sekund, men det är MIN kropp som ska föda.

Jag är sååååå rädd att förra förlossningen kommer att gå i repris, en evighetskarusell utan slut.

Eller var detta sista utrensningen? Att kroppen tvingade mig att lätta på trycket, för att vara klar inför kommande förlossning?? Det var länge sedan jag grät så jag kiknade, skakade, snorade - jag grät häftigare än vad min 4:a åriga dotter kan göra.

Förlåt för ett lååååångt inlägg!
    /M

• Missisola

MossaQ- Nu ska du ju ha i början av juni...men hur var detmed KS barnmorskor...hade de sagt upp sig allihopa???

• Mowglie

Jag hoppas att solen kommer till helgen det sa iallafall att det skulle bli upp till 28* varmt! ´å hur härligt låter inte det

Hmm vad skulle ni hitta på med er man om ni visste att det är er sista helg som bara två tillsammans? känns som vi vill göra något speciellt,men kan inte komma på vad, känns som att åka till Stockholm ´å bo på hotell är s´ånt som vi kan unna oss då,då ändå och har gjort det ett antal gg tidigare, så det känns inge kul, ´å inte får det kosta för mycket heller eftersom jag inte har fått mina pengar från fk ännu, fast de borde ju dimpa in lite pengar i morron, kanske.... man vet ju aldrig med dem, Tar igärna mot tips´å idér

• MossaQ

Missisola: Den frågan kom (givetvis) upp. Hon sa att det var några få som gått, men nya kommit till. Så "De har bemanning"....
    Hon sa aldrig "fulltalig" men..... Om det är sant eller om det var lugnande ord vet jag inte.
    /M

• Mowglie

MossaQ: oj har du sagt något till din bm? Du kanske skulle behöva få gå i samtal med någon, usch inte kul att behöva vara så rädd!!!! Ta tag i detta nu på engång! kan ju inte åka med denna rädda intällning till förlossningen. Sickar dig styrke kramar, ´å få be att tala med någon som kan hjälpa dig.
    =KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM=

• Missisola

Mowglie: Nu vet man ju inte när bebisen bestämmer sig för att titta ut så några långdragna planeringar i detta läge är det inte tal om... Vi har bara pratat om att gå ut och äta sån där Mongolian Barbecue - hehe äta hur mycket man vill(man ska ju ladda inför) och sen gå på bio...
    From lämnar jag inte länsgränsen!!!

MossaQ: Det kommer gå bra !!!!! *peppar*!!!

• MossaQ

Mowglie: Jag gick hos Aurora då jag väntade dotter. Likaså denna gång. Men nu fick jag "bara" två gånger på mig
    En gång att prata ut om den förra förlossningen, fick en timme och sen sa hon "nu stänger vi den boken"
    Gång nr 2 pratade vi om den kommande. Jag har tenta-pluggat så alla medicinska termer, skeden, hinnor kan jag. Det jag inte kan är att förutsäga förloppet!!!
    Kommer det verkligen att gå bättre? Eller är min kropp INTE byggd för att föda barn??

Det är ingen som kommer att ta tag i detta något mer.... BM har skrivit sina rader, Aurora sin journal. Nu är det bara att vänta....
    I detta fall är det skit att tillhöra ett så stort landsting som Sthlm, den finns ingen intimitet eller individualism. Alla måste följa mallen.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D