*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Jag har oxå en fråga som ni kanske kan svara på. tänkte ju packa denna berömda BB-väskan men har undran om man måste packa ner blöjor, tvättlappar,ev salvor mm eller finns redan allt sån´t på BB?
Nova76: jo angående täcket så kom jag på att en kompis till mig hade sitt barn liggandes på täcket och inte under och den är drykt en månad gammal, och hon har en mjuklift av fleece som hon oxå har en tunnare filt i, täcke blir nog mer till vintern och då är ju barnet så pass gamalt att du hunnit lära känna den
Mowglie - här i Östersund så får man både blöjor och kläder till bebisen, så länge man är kvar på BB. Man måste ha med sig det tills den dagen man ska åka hem. Tror det är olika från BB till BB, för t ex i Sundsvall måste man ha med sig blöjor, har jag för mig.
Ring och kolla för att vara på den säkra sidan.
Bonanza håller tummarna för fullt, hmm nästa vecka då är det 50/50 om det blir en maj bebi eller en juni bebi. Lyckatill.
Mowglie Tror inte man behöver packa ner blöjjor till bebib i BB väskan- däremot bra att ha några hemma.
ok jag ska ringa ´å kolla, tack för svaren iallafall
Angående kudde: bm och andra rekommenderar ATT man har en babykudde numera, för att inte huvudet ska bli platt etc. IKEAs babykudde tror jag kostade runt 40 kr och då ingår örngott.
Angående täcke: du behöver inte oroa dig för att det inte ska vara tillräckligt varmt, snarare tvärt om!!! Man rekommenderar väl egentligen filt till barn under 1 år???
Tack för era svar angående täcket och kudden. Får nog inhandla en filt till knytet
Tror nog att sommaren i år blir extremt varm sommar.
En fråga till angående BB väskan: Bindor! Va på apoteket idag och skulle handla stoora bindor. Men, de ser ju ut som de man använde i början när man fick mens. Ni vet, de tjocka bindorna som fanns då. Vilka bindor tror ni man ska köpa???
Har fått rådet att köpa de tjockaste och längsta de har! Men har också hört att det även fungerar med Libresse stora nattbindor...ni vet...det lila, stora paketet som har flest "droppar" i tabellen på baksidan!
Har köpt Libresse samt 2 olika från apoteket (dels de gamla hederliga från början av ungdomen
samt en lite tunnare variant med vingar...hatar när det läcker på sidan av bindan!!!
)
jag köpte libresse natt bindor med massor av droppar på
tyckte med att jätte bindorna på apoteket var lik de första man använde när det begav sig.
Börnen: Det är ju just det. Jag vill ha tjocka stora bindor med vingar... Då ska jag prova Libresse största. Är de med vingar???