• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • meh

Mowglie - ja du, det är svårt att veta riktigt hur man vill att huset ska se ut, men vi tittar på olika husföretags ritningar. Bygger vi lösvirkes, vilket vi funderar på, så kan man alltid göra om ritningen så det blir lite som man själv vill ha det. Men det ska vara minst 5 rok i alla fall

• Mowglie

Meh: enplans villa eller... jo det är så kul att bara få drömma och det är så kul att titta på alla ritningar, Men vad tråkigt att ni vill flytta bara för att grannarna är tråkiga hoppas att det inte kommer att störa er så mycket nu i sommar för visst va det så att grillade på deras balkong eller hur det nu va´.... Men He,he du kanske skrämmer dem när erat lilla barn kommer ´å väsnas lite på nätter ´å tid ´å otid så det kanske flyttar själva istället!

• Nova76

Behöver Råd:

Angående täcke och madrass till bebisen!
    Täcke: Jag har tänkt köpa det vanligt täcke på Ikea. Det är ett sommartäcke och kostar bara 39 kr. Sedan tänkte jag klippa och sy det i rätt storlek. Samma med lakan. Tror ni att det är tjockt nog?

Madrass: Hur tjock ska en madrass vara?

Kudde: Behöver en bebis verkligen en kudde???

Vad tror ni?

• Mowglie

Nova76: vad menar du mea att det skulle vara tjockt nog? är det ovanligt tunnt eller... annar är det väl kanon bra idé vet fler som har gjort så som du tänker, kudde behövs inte, men det finns spädbarnskudde på Ikea där det oxå ingår två örngott.

• Nova76

Mowglie: Med tjockt menar jag om täcket är varmt nog. Bebisen får ju inte ligga för varmt. Men detta täcket är kanske för tunnt. Nedan har jag kopierat in produktbeskrivninger, om det säger dig något.

MYSA LÄTT
    39,00 kr

produktbeskrivning
    Yttertyg: 100% polypropen
    Stoppning: Polyesterfibrer

Längd: 200 cm
    Bredd: 150 cm
    Fyllnadsvikt: 500 g
    Totalvikt: 750 g

vad tror du/ni?

• meh

Mowglie - enplans eller 1½ plans, har inte bestämt oss ännu . Japp, det är grannarna under som håller på och grillar och röker, så det går nästan inte att balkongdörren öppen

Nova76 - vag jag har fått höra, när jag fråga min mor och syster, så behöver bebisen ingen kudde, bättre att h*n får ligga "platt". När det gäller täcke, kan du inte jämföra lite vad det är för skillnad på täcket du vill köpa och de barntäcken som finns på t ex babyland/barnens hus. Då ser du hur mycket det är som skiljer.

• N i n n i e

Nova76: Vi har det täcket själva nu på sommarhalvåret. Det är säkert lagom till bebisen, men om det är varma sommarnätter så räcker nog en tunn bomullsfilt.

• Bonanza

Hej! Tänkte rapportera från mitt bm-besök!

Bebisen växer på som bara den, sf-mått 38! Hon tror att den kommer väga minst 4 kg. :-0
    Mitt järnvärde hade gått upp från 104 till 122! *duktig Ellen*
    Så ringde hon till spec. mödravården och jag har fått en läkartid tills på måndag. Det blir dock antagligen ingen igångsättning då (jag måste tex opponera på b-uppsats på tisdag) för bebisen är fortfarande rörlig och ligger hööögt uppe. Antagligen därför jag har så maffig mage.

Men nu får jag i alla fall komma dit! Så vi bokade ingen ny tid, för antingen så blir jag kanske igångsatt, eller så ska jag kanske få gå dit igen. Annars ska jag ringa henne och boka ny tid.

Så ni får hålla tummarna för mig på måndag att jag kan få bli igångsatt någon gång under den veckan. Mogna, livmodertapp, mogna!!

Ikväll ska jag nog viiila... aptrött!

• N i n n i e

Jag har hört att man rekommenderar kudde även till små bebisar nu, för att de inte ska få platt huvud. Men kudden ska va tunn och ligga under både huvud och axlar.

• Mowglie

Nova: vi har "len" från Ikea och det innerhåller 65% polyiéster och 35% bomull, men ´å andra sidan så är det sommar på "G" så jag tror inte att det kommer att behövas n´åt täcke bara en bomullsfilt kan jag tänka mig, för jag antar att det är till sängen du menar eller är de vagnen för då behöver du verkligen inget täcke, då räcker en filt.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D