*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
kan ju tillägga att det läget gällde främst när den vänt på sig. Jag tror i och för sig att min ligger med huvudet nedåt, dock tumlar den runt en del fortfarande, men den återkommer alltid till favvoställningen, till höger.
Pratade med fk iförra veckan...och jag kan inte ens söka hp då jag pluggar. Det finns inget arbete att bli ledig ifrån...det är SÅ diskriminerande att vara student...min arbetsmiljö är MINST lika farlig som någon annans. Eller är det någon annan som har lust att stå och obducera/skära i lik med en massa olika konstiga sjukdomar kl 7.30 på morgonen!?!?!? Kanske inte så konstigt att jag svimmar sittandes på dessa obduktioner...mini säger nog åt mig att gå därifrån!
Apropå bebisars läge...egentligen är det vanligare att de ligger på vänster sida...då det är bättre med plats på den sidan (behöver inte trängas med levern...). Men som ni säger...min ligger mest på höger sida...huvudet ner i vänster höft och sparkar upp på höger sida.... Oftast ganska tomt på vänster sida med andra ord och en sned mage
börnen: där ser man vad olika info man kan få. ska kolla igen, jag kanske läst fel! :)
Jag har också kraftig slagsida rätt ofta på magen. :) vänster känns som en vattenfylld ballong medan man tydligt känner bebisrygg på höger sida.
Sitter också och trycker i mig kexchoklad! Mmm... Begäret efter sötsaker har satt i gång på allvar för mig nu! Bara MÅSTE ha!!! Mmmmm...
Jag kände bebisen nyss!! Satt och tryckte på magen och då kände jag hur något (huvud, rumpa?) flyttade sig. Hur coolt som helst. Blev genast mycket gladare.
Tille:
Visst är det mysigt??
Jag och sambon ligger och petar på bebis varje kväll.. Eftersom h*n ligger likadant hela tiden (som en båge från revben till revben med ansiktet innåt buken på mig) så vet vi ju vad det är vi känner också.. Helt underbart!
Min mini sparkar inte så mkt längre, är mer bök från sida till sida. Nånting som är 5-6 cm stor som sveper på sidan av kroppen på mig. Osso vassa saker som sticker ut här o där. Antar att det är armbågarna.
Igår kväll låg mini o kände med (jag antar det var) händerna i livmodern, tryckte ut den så den kändes jätte tydligt på utsidan o sveptre den på bukväggen. Min sambo fick den precis under sin hand o följde med den...snacka om tårögd han blev! Nära bäbis upplevelse. Såå gulligt!
Å vad mysigt!
Hepp!
Just hemkommen från vänta-barn vattengympa..Intressant upplevelse...trevligt, men ganska svårt..Som att köra aerobicslight, men i vatten;)Vi var fyra tappra magar ....
Jag har bara känt "Drutten" på höger sida..Det är därh*n sparkar...sen känner jag att h*n rör sig runt i magen...men ff inget uppe i revben så min drutt ligger antagligen lågt...
Triump: Tveksamt om vi kan få HP... jag skulle nog inte bli beviljad det på mitt jobb... Oki - kanske omdet varit förra läsåret för då jobbade jag häcken av mig med en ADHDkille som var väldigt svår - men i år har vi en lugnare grupp och mina älskade kollegor gör livet bra för mig på jobbet!!! Så jag tänker jobba tom 13 maj - en månad innan och sen ta ut mammadagar och semester...
Kan man få HP tiden ut?