*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Det enda jag vet är att jag Absolut inte ska ta bäbisfoto direkt efter förlossningen utan vänta 1 vecka eller 2. Min kompis tog foto bara 2 timmar efter hon fött o hon såg hemsk ut. Näsan o läpparna såg ut so dom skulle spricka på henne. Som om hon gjort plastikjobb på dom..
O likblek som ett lakan.
Ska på första föräldragruppträffen idag.. Lite smått nervis faktist. Hoppas verkligen inte att det är nåt i stil med att skicka runt en trumma o säga
"-Hej jag heter Linda, vad heter du?".. då dör jag..
lill linda - du måste berätta hur det var på föräldragruppen sedan, så jag vet vad vi har att vänta oss när vi ska börja den 28:e april. Hade helst börjat idag jag med, men men...det är bara att hoppas att pyret inte vill komma ut tidigare, utan vi hinner vara med på alla träffar
Jajjemen, skriver sen i em/kväll..
Skulle förresten sätta ihop spjälsängen igår kväll... o det visade sig att ena benet på kortsidan va av...så nu måste vi vänta tills IKEA skickat en ny kortsida... Less man blir på dessa transport-gubbar, som inte kan vara rädd om sakerna!
ickelpicka: Ja, alla har iaf bedyrad att denna gång kommer de ta mig på allvar då jag säger att jag tror det satt igång, eftersom de kommer veta att jag är extremt smärttålig, men så vet man aldrig vilken idiot man stöter på ändå.
Känner som jag har mer att säga till om också eftersom jag denna gång vet att det är jag och endast jag som bestämmer över min kropp så de kan inte göra något mot min vilja.
Som sagt så verkade denna läkaren förstå attt vi absolut inte vill vara med om ett kejsarsnitt till även om han säkert inte håller med. Med tanke på vad han skrev i journalen verkar han ha en klar bild för hur vi känner och dessutom förstå att vi inte är emot kejsarsnitt till varje pris.
Lill linda - Kul, ska bli intressenat att läsa vad ni fick göra
. Vad trist det är när sakerna har gått sönder och man måste vänta tills man får nytt.
Mon - vad skönt det måste kännas. Men märkligt tycker jag att du på nåt vis ska måsta gå igenom en sån sak för att bli tagen på allvar. Jag menar, vi bli ju ihjältjatade om att ingen graviditet/förlossning är den andra lik, men sen lyssnar de bara kanske kring hur man upplever saker. Om jag har fattat dig rätt. Skönt att känna att det är du som bestämmer! Är själv lite rädd för att min tro på auktoriteter ska göra att jag bara säger ja,tack och amen när det väl är dags och att jag ger avkall på hur jag egentligen tycker och känner. Snart överflyttas jag iaf till den bm som ska vara min guide fram till förlossning, så då antar jag att det blir läge att lufta såna tankar.
Liten: Var inte orolig för babyn. Jag har spytt sedan v 6 (eller om det var v 5 tom) och knappt kunnat äta något och jag har ett ovanligt piggt knyte i magen. Babyn tar det den behöver, den som ev mår dåligt är du.
Lill linda 82: Spännande med föräldrakursen, rapportera gärna lite sedan, vi ska på första på måndag. Nyfiken!
Mon: Hoppas det blir bättre denna gången!!!
Så undrar jag om det verkligen är värt att registrera sig för den där gratisboxen. Kommer man inte att dränkas i reklam om man gör det? Tycker man var tvungen att tacka jag till framtida reklam från en myriad med företag. Eller *vill* man ha den reklamen som kommer pga bra erbjudanden?
Signatur - den enda reklam jag fått hittills är mail från pampers med uppdatering på vad som händer med bebisen varje vecka. Ett mail i veckan således. Det har jag inget emot.
Nä, det kan man ju stå ut med...
Läste just i grav.kalendern att jag har 90 dagar kvar idag!! Jihoo!! Men hur kunde tiden gå så snabbt..?
Nyfiken att höra hur era föräldraträffar går. Berätta gärna när ni varit där! Vi börjar inte våra förrän en bit in i maj.