• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • lilaki

jag vill också sluta nuuuuuuuu!!! räknade ut att det är 43 arbetsdagar kvar tills jag är friiiiii!!!
    Det är så fruktansvärt svårt att motivera sig. Flexar så mycket nu att en arbetskamrat som sitter i samma rum frågade på allvar om jag gått ned till halvtid.... :)

• ickelpicka

Signatur - man tror ju att barnmorskorna varit med om det mesta, så det är bara att gratulera till erat extrempigga barn!

A lie - jag lovar, det är en syn för gudar. Jag har bara lite mer hår (och kläder) än honom, i övrigt är vi identiska Snopet att ta fel på dag, graviditetsförvirring?

Men Lill Linda, finns det ingen som kan langa dig lite choklad? It's a must!
    Och lilaki - jag var nyss på 40 dagar, tiden går så hiiimla snabbt, lovar! Och flex är nog den bästa uppfinningen.

• substance

Woohoo!!!

Min bm tyckte att jag behövde vila upp mig. har mycket med tentor och tjafs. har haft onda sammandragningar också. Jag blev sjukskriven i två veckor. Mina sista två på mitt horribla extrajobb!!! *överlycklig*

Sen har jag bara 6 och en halv vecka kavr i skolan! Till skillnad från Börnen är jag lite latare och ska vara hemma i Maj! Har bf 3/6 så den kan ju komma mitt i maj också!

• ickelpicka

Substance - vad skönt för dig. Grattis!

• lill linda 82

ickelpicka: nee... får nog snällt vänta tills sambon kommer hem från sundsvall ikväll..

substance: Skönt för dig, passa på nu att vila ordentligt!

Fick förresten spjälsängen, skötbordet o de andra bäbissakerna jag shoppat idag....snacka om att det kliar i fingrarna att sätta ihop dom, men vi ska måla dom först så jag får vänta till i helgen.

Håller på att färga håret nu....ska bli skoj o se vad det blir av den här färgen. Förra månaden skulle jag färga det mörkbrunt, men det blev mörkrött...! Antar att det är graviditeten som för att det missfärgar sig lite. Men den här gången får jag skylla på frissan om det blir fel, för det va hon som sålde färgen till mig..

• lilaki

ickel: jag är också nyfiken på hur gravid gollum ser ut! :)

grattis substance. Minns hur det var när man pluggade och hade alla möjliga förhatliga extrajobb... skönt att slippa det för dig!

stackars lillinda som har torka på chokofronten..

• meh

Substance - grattis, njut ordentligt

Idag har vi varit och hämtat babyskyddet som vi hade lagt undan, så nu är det ytterligare en sak vi har hemma, förutom säng och skötbord
    Nu är det ju snart bara 90 dagar kvar, så man får börja titta ut lite saker som man vill köpa.

Själv kommer jag ha ca 60 dagar kvar att jobba, när jag börjar jobba igen efter den här sjukskrivningen. Ska jobba till sista maj, men skulle inte ha något emot att sluta redan nu

• substance

ack det känns jätteskönt! men oj vad ni har fixat. det känns som att jag och killen måste rycka upp oss. Vagnen köpte vi tidigt, men den är inte hemma. Men det är det enda vi köpt!

Nu får vi sätta fart!

• Limpis

Substance, här är en till i samma sits. Har beställt vagn, men det är det enda. Dags att komma igång nu

Efter allt chokladsnack blir jag tvungen att dela med mig av ett recept jag hittade i en annan tråd. Har inte provat men oj vad gott det låter!

Fryst chokladkaka:

200g mörk blockch + 200g smör = Smält i vattenbad

2dl vetemjöl + 1 tsk bakpulver + 1/2 tsk salt = Blanda

4 ägg + 2 dl socker = Vispa ihop

Blanda ihop smör o äggblandningen, rör i mjölet.

Häll i en rund form med löstagabra kanter (lägg ett bakplåtspapper i botten)

UGN 175 i 15-17 min, sen DIREKT in i frysen, tag fram kakan medans kaffet kokar. Den blir annars för mjuk o går inte o skära. Ha vispad grädde o ev hallon till.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D