*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
hej mon jag undrar vad en auroralläkare är? nyfiken*
angående sfmått så har min bm inte talat med mig om någon kurva än. oandrasidan skall jag på mitt tredje besök nästa vecka.
Olika sjukus kallar det olika saker, men aurora är till för dem som är förlossningsrädda, med auroraBM och läkaren pratar man om det man är rädd för och "gör" upp en förlossningsplan.
oki. då vet jag. jag har faktiskt inte ännu kommit till förlossningsfunderingar
och vet nog inte ännu om jag är rädd eller inte?
skönt att det finns det stödet iallafall
ha en bra dag tjejjer. nu skall jag bege mig ut i det vackra
vårvädret. . . ..
Vi var med om ett katastrofsnitt med Tyra och råkade dessutom ut för ganska mycket okänslig personal och informationsbrist osv som ledde till att vi båda blev deprimerade. Och det är inte så jättekul, särskilt inte som sjukvårdens agerande hela tiden har varit att vi borde varit glada och tacksamma, så då har man ju inte ens rätt att må dåligt-->mår ännu sämre.
När livet började ljusna lite fick vi reda på att pyret blivit till!! Inget vi önskade eftersom bi behövde tid på oss att bearbeta det som hänt, alltså kontaktade vi aurora för att öht kunna genomföra förlossningen på sjukhus, är jätterädd för att bli behandlad på samma vis samt råka ut för ett kejsarsnitt till
Mon - det låter ruskigt. Känner ni att ni får bättre stöd den här gången (så långt)?
Triump - min daimälskling låter du bli. Den ska snart konsumeras med morgonkaffet
Godmorgon till er alliohopa. Ser att det var många morgonpigga här idag
Gomorron tjejjer!
Har faktist inte heller börjat fundera på förlossningen. Det enda som kommer upp i mitt huvud då o då är att nåt sååå litet kan bli så stort o ska dessutom ut ur det heligaste på en kvinnokropp...Lite skrämmande tanke tycker jag.
Triump: Är olika men har du ingen journal hemma där all info skrivs? Vissa mc skriver allt i dator o för journal där, o jag tex har min journal hemma, får ta med den på alla läkar/bm besök.
Jag har inte heller börjat funderar så mycket på förlossningen, men har frågat kompisar som nyligen fått barn, vad de valde för smärtlindring och annat. Bara för att ha ett hum om vad man kan tänkas vilja välja och vad dom tyckte fungerade bäst.