• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • meh

limpis - den där chokladkakan lät väldigt god *mums*

• Bonanza

Är det bara jag som börjar bli stressad av allt som ska fixas och donas och köpas? Vi har redan spjälsäng, skötbord och vagn. Det som ska göras är:

Måla garderobsdörrarna
    Måla vaggan
    Montera ihop möblerna
    Sätta upp hyllor
    Köpa amningsfåtölj/gungstol

samt att köpa allting annat som behövs. Dessutom ska vi göra ordning balkongen så fort det blir varmt. Stressad!

• lilaki

nja, känner mig inte så stressad. Har ju tillbringat en hel vecka nu i föräldrahemmet tillsammans med lillasyster och hennes femveckors som också var ditresta. Såg hur lysande det funkade för henne med enbart vagnen med filt, lite tvättlappar, blöjor och ett par ombyten.
    Bebisen sov i hårdliften på natten. Vid middagslurar gjorde hon ett fågelbo av ett duntäcke i mitten på en säng. Skötsel blev det på ett badlakan. Bad blev det i handfatet etc.

Mest stressad känner jag mig för pengar. Att jag vill försöka lägga undan så mycket som möjligt nu när jag får full lön, för att kunna göra trevliga saker även under FP-tiden.

• meh

Jag känner mig faktiskt inte stressad. Barnrummet ser ut som ett bombnedslag, men samtidigt är det ju inte ett rum som pyret ska sova i det närmaste året, så jag tänker att det hinner vi fixa sedan.

Det enda som vi har köpt är babyskyddet, samt att vi har beställt barnvagn pga leveranstiden, men den hämtar vi först efter förlossningen. Spjälsäng och skötbord har vi fått från mina föräldrar, så det är inget vi har behövt köpa. Kläder till pyret kommer inte jag börja handla förrän ett par veckor innan förlossningen och då blir det bara ett baspaket. Sedan handlar vi kläder vart eftersom samt att vi lär få kläder för flera år framöver av farmor och farfar samt faster

• Missisola

Undrar hur sammandragningar känns...om det är det jag har börjat få känningar av... Helt plötsligt liksom låser sig hela maskineriet....Man kan knappt gå upprätt och det liksom trycker...
    Är det sammandragningar???

Jag hoppas jag håller till 13e maj! Dagarna blir ju inte lättare - men det kanske blir lite bättre när man slipper kana fram i hal snömodd...
    De har ju lovat vårväder i nästa vecka*ser fram emot*!!

• lilaki

missisola: tycker det låter som sammandragningar. jag upplever mina ungefär som du beskriver det. som att någon drog åt ett bälte hårt, hårt över nedre magen samtidigt som hela livmodern blir stenhård och reser sig.

har de lovat vårväder?!?!? längtar! jag vill plantera penseer i blomlådorna!!

• Missisola

lilaki: ja ...och London skulle få 20 grader typ i helgen..sa de i går...
    Men man ska inte ropa hej...April kommer snart = Aprilväder...!!!!

*svimmar snart av trötthet*

Får man lägga sig innan 20?

• Börnen

Funderar också på att gå och lägga mig nu...har varit uppe sedan kl 8,30 och INTE sovit middag idag *trött och kinkig* Har inte gjort så där jättemycket...suttit och pluggat ca 3 timmar, lekt med datorn, valt tapeter till sovrummet och sedan fikat hemma hos 2 gravida kompisar (jättemysigt). Sedan var vi hem till mina föräldrar och hämtade borrmaskinen samt fick smaskiga våfflor!

Är det verkligen allt man ska orka göra på en dag...känns verkligen mesigt att inte orka mer...tycker bara att jag har slöat...inte fått något vettigt gjort om man säger så...sedan hör man om de som jobbar och målar och fixar och har sig...vilken mes man är...

Fast de andra dagarna är jag i och för sig i skolan, men ändå!

• lilaki

själv sitter jag återigen kvar på jobbet och pluggar körkortsteori.. jag är verkligen dålig på det här.
    märkligt, man kan lösa värsta knaset i mattekurser på kth, men att veta om man får köra om vid bevakat övergångsställe, det är en annan femma det... hm...
    ska nog ge upp nu för ikväll. har glömt att äta lunch och en bounty gör ingen middag. :)

• Börnen

Hej!

Hittade precis vågen i en flyttkartong...fasade att jag gått upp jättemycket...har inte vägt mig på ca 4-5 veckor sedan vi packade ner vågen... Blev glatt överraskad....hade inte gått upp någonting!!!

Så resultatet ser ut som följande:

v. 12 = -7 kg
    v. 16 = -12 kg
    v. 23 = -8 kg (+4 kg sedan minsta vikten)
    v. 28 = -8 kg (+4 kg sedan minsta vikten)

Har kännt mig så otroligt stor och deppig sista tiden så jag trodde/fasade att jag hade gått upp massor... Men, magen har ju växt enormt så den måste ju väga mer nu än tidigare...men vad är det då som gått NER i vikt?!??!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D