• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

jag vill sluuuta nuuuuuuuuuu.

nä jag vet faktiskt inte, iallafall 1 juni.. kommer då att fira sommar på gräsplätten utanför lgh. men vet inte om jag orkar helttid tills dess

• lill linda 82

Gomorron!

Tycker det är så otroligt starkt av er att orka jobba fulltid ännu, jag skulle inte klara en dag på mitt jobb! Ångrar nästan att jag inte böt jobb ändå innan jag blev gravid, som det var tänkt, då hade jag garanterat kunnat jobba längre...men men.. Det blir ju ialf lägligt att söka nytt till nästa sommar, finns ju chans att få riktigt shyssta vik. då o visa vad man går för..

• meh

Godmorgon allihop

Triump - vid sommartid ställer du fram klockan en timme. Jag brukar tänka sommartid - utemöblerna fram, vintertid - utemöblerna in(bak). På så vis kommer jag ihåg vad som gäller
    Är det dags för sommartid snart?

• Börnen

Jag har min sista tenta 3/6 och bf 12/6...så har jag tur så får jag 9 dagar att ta igen mig på. Det är inte lätt att vara student...man kan ju inte direkt sjukskriva sig...det får jag ju bara ta igen en annan termin...och inte går det att få hp trots farlig arbetsmiljö (minst sagt)... Så...det är det bara att bita ihop och köra på så länge det går...

Mådde lite bättre igår...idag har jag inte hunnit se om frukosten behagar stanna eller inte...ska försöka sätta mig ner och plugga nu och vara riktigt duktig...behövs verkligen...ligger LÅNGT efter kursplaneringen...blev så med flytten, trötthet, lågt Hb och kräkningar...

• Limpis

Åhh, snart sommartid! Härligt med ljusare kvällar!!

Såg att det förekom en kexchoklad-diskussion tidigare. Måste bara rekommendera nyheten Kexchoklad i småbitar i påse, otroligt bra uppfinning Då kan man lixom äta mycket utan att det riktigt märks...

Igår vid ul fick vi reda på att lilla Ärtan vänt sig med huvudet nedåt nu, och då är det väldigt liten sannolikhet att han vänder sig uppåt något mer. Men precis som för många andra verkar han gilla att placera resten av kroppen till höger. De tar ganska mycket plats nu, våra små.

• lill linda 82

Funderar på om inte min mini lagt sig neråt oxå, känner likom inte igen rörelserna den har längre...dom va inte alls såhär i början på förra veckan. Men iofs e det ju trångt för de små nu.

• ickelpicka

Minikexchoklad är supergott! Och eftersom de är så små kan det ju inte vara några kalorier i dem, eller?!

Börnen - jag tycker du är superduktig som fixar plugget. Helt imponerad, har själv läst 8 år vid universitetet, och vet inte om jag hade fixat vara gravid under den tiden. Nu fokuserar jag mest på att jag endast har 8 jobbedagar kvar. Tjillevipp!

Idag är jag avis på alla er som sover i sängar, som tidigare meddelats sålde jag min i måndags och sover nu bara på bäddmadrassen. Första natten gick bra, men inatt var förjäklig. Det är bara att inse att man inte fixar lika mycket som när man var ogravid. Idag ser jag ut som Gollum.

• Signatur

triump: Jag brukar tänka att man ser fram mot sommaren alltså ställer man fram klockan. Innan jag hörde den minnesregeln så glömde jag också alltid hur det var.

Jag har för övrigt ingen baby utan en buttby i magen. Den har buttat nästan 24 timmar i sträck...när sover den?! Jag är helt slut. När vi var hos BM sist sparkade babyn så tom hon var imponerad och sa att hon förstod att vi undrar vad den pysslar med därinne. (Verkar brås på sina föräldrar )

• A lie

ickelpicka: skulle vilja se hur en gravid gollum ser ut Är absolut inte avis på dig som bara har en madrass på golvet, måste vara svårt att komma upp från den dessutom...

är sur på mig själv just nu... Stressade gärnet till en kurs i V-ås idag som eg var kl 9.00, men jag hade annat på morgonen och meddelade till hon som har kursen att jag skulle komma till tio. maken var snäll och skjutsade mig så jag kom till 9.45 (hade kunnat ta bilen själv iof sig, men trevligt med sällskap...) Väl där var det helt andra personer i salen. jag hade tagit fel på dag, kursen är i morgon... suck!!

Nåväl fick en vända på ikea och maken fick kolla lite soffor som han ville

Nu ska jag sova middag, vovven ligger redan och väntar under filten

• lill linda 82

Har precis sovit middag.... varför är det alltid så att telefonen ringer JÄMT då man somnat?? *kinkar lite*

ickelpicka: sluta prata choklad nu... jag har ingen hemma!!

A lie: *skrattar lite* typiskt att ta fel dag...men lite skoj var det väl att shoppa lite istället..

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D