****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Vad spännande Ulle.
Som jag skrivit innan kan jag hjälpa till med det som behövs till kalaset.
Fick inte sriva mer det är mycket komma mamma....
Ha, ha idag så fick jag höra ordet jag väntat på BIL! Wow!
Jag tycker verkligen att hon börjat i "fel ände" när det gäller pratet. Daniel, regnar, katten............ tumme, nappen, Go-va Tyra-pappa, sova sängen..... men bil det har vi allt fått vänta på.
Men nu är det är så häftigt, nya ord varje dag
Kul med UL, Ulle. När blir det beräknat till? *nyfiken*
Instämmer med Maria - arbetar på vårat dagiskooperativet en del under hösten och det är en del pyssel. Dessutom hade ju vi två tillsammans med Criwi förmånen att ordna förra årets kalas. Det var kul eller hur?
Vad läskigt med tablettburken, Fröken. Tim lyckades låsa in sig i bilen en gång tillsammans med bl a Christers blodtryckstablettburk. Allt gick emellertid bra, men jag var fullkomligt HYSTERISK uner ett tag.
JätteGrönt-markanad i G:a Linköping kl 10.00-15.00 på söndag. Då blir det brödförsäljning...
Trevlig helg.
Förslag på datum för 2-års kalas:
13/10 Samuel, Hampus, Tim, Emma, Ebba, Saga, Alice, Meja
14/10 Samuel, Hampus, Vilhelm, Tim, Emma, Ebba, Saga, Alice, Meja
27/10 Samuel, Vilhelm, Emma, Tyra, Ebba, Saga, Meja
28/10 Samuel, Vilhelm, Hampus, Ludwig, Emma, Tyra, Ebba, Saga, Meja
Tar bort oss den 27 har blivit bjuden på dop och förfrågan om att vara faddrar, det kan man ju inte säga nej till.
Hej, hopp!
Jag kommer direkt från sf.se för att jag skulle kolla vilken tid Potter-filmen börjar....... den finns inte bokningsbar på tisdag?? Slutar den gå nu? Är det någon som vet?
Troligtvis så kommer den köra igång klockan 18 på tisdag OM den fortfarande visas, vilket är ganska kört för mej iaf.
Hinner troligtvis inte tillbaka till 18, ska kolla ordentligt med min basgruppshandledare imorrn så jag inte missar den i onödan.
Vad himla skumt...enligt SF sida så verkar filmen ha slutat gå idag kl.14.15![]()
Kan någon ta reda på hur det ligger till med filmen.
Själv så startar nya kursen imorrn så jag kommer ha fullt upp hela dagen.
Natti, natti!
Vi kollade oxå efter HP filem idag eftersom jag och Andreas sagt att vi skulle se den... fick samma intryck som er att den sista visningen var idag kl 14.15 så vi åkte till Nrkpg nu ikväll och såg den där.
Samuels dagis ska vara stängt måndag och tisdag pga studiedagar. Vibad mina föräldrar om hjälp med ena dagen men de sa att de skulle fixa båda så efter lunch körde jag halvvägs till mappas sommarstuga och bytte bil med mappa. De tog en sovande Samuel och körde till stugan medan jag körde derasbil hit. På tisdag em kommer de och lämnar tillbaks bil och son.
Allt har gått finfint. S var lite ledsen när han vaknade i bilen och mamma var borta men det gick snart över. Resten av dagen har varit fylld med lek och skratt, en trött kille somnade gott.
Kalasdags - det lutar åt någon av söndagarna 14 eller 28 oktober. Det är lika många som anmält att de kan båda gångerna. Jag känner att jag inte vill besluta över när det ska bli och indirekt välja vilka som får vara med och inte... Tur att jag inte jobbar som chef
Ska jag singla slant om vilken söndag vi ska boka eller har någon ett bättre förslag?