• Svar på tråden Kanintråd #3
  • poesi

HON LIGGER Å FÖDER NU TROOOOOR JAG!

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • karres

Hej!
    Sitter här och kollar runt lite. Upptäckte då denna tråd. Vår familj har 5st kaniner pluss en foderkanin. Ieftremiddags upptäckte vi att en hade fött 3st ungar. Jätte söta. Ville bara skriva det nu när jag ramlade över en sådan tråd.

• Vigrid
    poesi:
    Häftigt!
    *håller tummarna på att det bår bra* Skriv sen när du vet mer! *nyfiken*
  • Vigrid

Ja men du förresten......  GRATTIS, poesi! Du blir ju "momma" nu då!!!!

• poesi

Jag är så sjukt nervös!
    Skulle gå å lägga mig, å gick upp för att släcka lampan i rummet där hon är..
    Då låg hon jättekonstigt, å så lixom.. med munnen lite öppen å låg bara å kollade uppåt lixom.. så då reagerade jag å gick fram, då skakar benet som är uppåt lixom..
    Jag är så rädd att nått går fel eller nått!

• Vigrid
    poesi:
    Jag har aldrig varit med när nån av mina kaniner har fött men det går säkert bra ska du se........  Låt hon bara få var i fred så klarar hon det själv........ Men kolla sen i morron bitti så att ungarna ligger i boet......
  • Vigrid
    yossis:
    Hur reggar man sej i Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund då? Vill ju göra det nu när jag har sååå vackra kaniner med stamtavlor!!
  • poesi
    Vigrid skrev 2007-08-21 23:42:20 följande:
    poesi:Jag har aldrig varit med när nån av mina kaniner har fött men det går säkert bra ska du se........  Låt hon bara få var i fred så klarar hon det själv........ Men kolla sen i morron bitti så att ungarna ligger i boet......
    Jaa! Jag var upp nu igen en snabbis, å då låg hon på mage, men det ser ut som att hon håller på att föda iaf. Hon ligger å flåsar å hela magen ser ut att ha tryckts neråt lixom.. mkt bulligare där nere om du förstår?
    Jag klarar inte av att sitta uppe å tänka, jag tror jag går å lägger mig å så kollar jag till henne imorgon istället som sagt var! ;D
  • Vigrid
    poesi:
    Det låter som om att det går bra för Elsa.......  Katter och hundar har jag varit med när dom fått sina bebbar och då spänner ju magen sej när dom har en värk, samma som för oss människor. Glad Ta det lungt och sov gott!
Svar på tråden Kanintråd #3