• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love
    Vigrid skrev 2007-09-01 10:38:04 följande:
    Självklart ska ajg ta en massa kort på allt på gården, både inne, ute, kaninstallet, laggårn och allt!!!
    Väntar spänt... Flört
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Bakom molnen

Upptäckte just höstlöven som bakgrund på FL. Stämmer rätt bra med klimatet utanför
    Jag gnäller bara för alla kaniners skull, blåst och regn och usch... Själv älskar jag hösten för de fina färgerna, den klara höga friska luften, frukt från egna trädgården, de långa oavbrutna veckorna, tid att varva ner....

Och Mango tycker väldigt mycket om gula björklöv på backen  
    Så jag säger VÄLKOMMEN HÖST!

Ni kastar väl inte ut en höstälskare från tråden?

• Some Say Love
    Bakom molnen skrev 2007-09-02 10:27:36 följande:
    Upptäckte just höstlöven som bakgrund på FL. Stämmer rätt bra med klimatet utanför Jag gnäller bara för alla kaniners skull, blåst och regn och usch... Själv älskar jag hösten för de fina färgerna, den klara höga friska luften, frukt från egna trädgården, de långa oavbrutna veckorna, tid att varva ner....Och Mango tycker väldigt mycket om gula björklöv på backen  Så jag säger VÄLKOMMEN HÖST!Ni kastar väl inte ut en höstälskare från tråden?
    Jag känner precis som du så jag hoppas vi får stanna kvar Flört
  • Some Say Love

Nu har mailen börjat rulla in.. och tingningen av kaninbebisar är i full gång.Glad 

(men det är så jävla jobbigt att sälja dem) Gråter

• poesi
    Vigrid skrev 2007-09-01 10:39:49 följande:
    Utanför ett litet samhälle som heter Brunflo har vi hittat den här gården. Ca 1,5 mil från Östersund, så vi kommer att bo väldigt mer centralt än vad vi gör nu!
    Åh! Där har jag ju varit En hel helg dessutom
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi

Jag har ju tänkt att ha Alfred å Saga inomhus i vinter, eftersom jag hade det förra vintern också å sådär! Men nu igår hittade mamma å pappa en jättefin utebur på ben, för 500 kr å hade tänkt köpa den till mig men ville inte göra det utan att jag tittat på den å godkänt den så dom gjorde det aldrig. Hur är det att ha kaninerna ute på vintern? Jag tror om jag ska vara ärlig att kaninerna kanske trivs bättre ute å sådär, och iså fall borde jag väl kunna ha mina kompostgaller ute så att dom kan få skutta omkring å gräva i snön å sådär. Men hur är det med mat å vatten å sånt? Fryser inte det? Räcker det att dom värmer sig i hö, eller måste man ha halm? Vart kan man köpa det? Många frågor nu, sorry! Men jag har ingen erfarenhet att ha kanin ute på vintern så jag måste se över alla för å nackdelar!

• poesi
    Mrs Bean skrev 2007-09-02 11:43:53 följande:
    Nu har mailen börjat rulla in.. och tingningen av kaninbebisar är i full gång. (men det är så jävla jobbigt att sälja dem)
    Mina bebisar är ju vara 1.5 vecka å jag har redan ångest över den dagen jag måste sälja iväg dem! Dock ska flera kompisar å bekanta köpa dom, så jag kommer kunna träffa dem å hålla kontakten lixom..
  • Vigrid
    Hej!
    Var till gården igår och det kändes såå bra! Glad Jag tittade in i det utrymme jag ska gör om till mina kaniner och det blir ju kanonbra att bygga åt mina stora niner! Hur jä-la bra som helst!
    Jag ska se om mamma har ett program så jag kan ägga in lite bilder här på FL. Hon kommer hem i eftermidda och då ska jag fixa och ordna det!

Min svärmor tar nog mer än väl hand om mina kaniner, hon fyller matskålarna till max! Mina får ju annars "bara" 3-4 dl/dygn och småttingarna ca 0,5dl/dygn. Jaja, dom lär ju inte svälta i alla fall!

Vi ses!
  • yossis

Poesi: Jo vattnet fryser, jag ger mina vatten i kopp 2 gånger om dagen (morgon & kväll) dom lär sig ganska fort att dricka när man gett vatten.
    Jag ger samma pellets året runt, lite mer under midvintern bara, annars klarar dom sig bra på hö, vatten & pellets precis som vanligt. Har massa halm i alla bolådor till mina kaniner, dom älskar att ligga & mysa där i när det är som kallast.

Har du ingen bonde i närheten som du kan köpa halm av ? eller ridskola ?
    Jag låter mina komma ut i en hage av kompist galler när jag städar under vinter & då passar dom på att gräva & leka i snön, vissa gillar snön mer än andra.
    Det är inga problem att ha kaniner utan på vintern, har du möjlighet att ha buren stående under tak så gör det jätte mycket.

• yossis

Idag har jag storstädat alla facken, dom blev så glada över nytt spån & halmen i lådorna så nu kan dom mysa under kalla nätter.

Svar på tråden Kanintråd #3