Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Upptäckte just höstlöven som bakgrund på FL. Stämmer rätt bra med klimatet utanför
Jag gnäller bara för alla kaniners skull, blåst och regn och usch... Själv älskar jag hösten för de fina färgerna, den klara höga friska luften, frukt från egna trädgården, de långa oavbrutna veckorna, tid att varva ner....
Och Mango tycker väldigt mycket om gula björklöv på backen
Så jag säger VÄLKOMMEN HÖST!
Ni kastar väl inte ut en höstälskare från tråden?
Nu har mailen börjat rulla in.. och tingningen av kaninbebisar är i full gång.
(men det är så jävla jobbigt att sälja dem) ![]()
Jag har ju tänkt att ha Alfred å Saga inomhus i vinter, eftersom jag hade det förra vintern också å sådär! Men nu igår hittade mamma å pappa en jättefin utebur på ben, för 500 kr å hade tänkt köpa den till mig men ville inte göra det utan att jag tittat på den å godkänt den så dom gjorde det aldrig. Hur är det att ha kaninerna ute på vintern? Jag tror om jag ska vara ärlig att kaninerna kanske trivs bättre ute å sådär, och iså fall borde jag väl kunna ha mina kompostgaller ute så att dom kan få skutta omkring å gräva i snön å sådär. Men hur är det med mat å vatten å sånt? Fryser inte det? Räcker det att dom värmer sig i hö, eller måste man ha halm? Vart kan man köpa det? Många frågor nu, sorry!
Men jag har ingen erfarenhet att ha kanin ute på vintern så jag måste se över alla för å nackdelar!
Poesi: Jo vattnet fryser, jag ger mina vatten i kopp 2 gånger om dagen (morgon & kväll) dom lär sig ganska fort att dricka när man gett vatten.
Jag ger samma pellets året runt, lite mer under midvintern bara, annars klarar dom sig bra på hö, vatten & pellets precis som vanligt. Har massa halm i alla bolådor till mina kaniner, dom älskar att ligga & mysa där i när det är som kallast.
Har du ingen bonde i närheten som du kan köpa halm av ? eller ridskola ?
Jag låter mina komma ut i en hage av kompist galler när jag städar under vinter & då passar dom på att gräva & leka i snön, vissa gillar snön mer än andra.
Det är inga problem att ha kaniner utan på vintern, har du möjlighet att ha buren stående under tak så gör det jätte mycket.
Idag har jag storstädat alla facken, dom blev så glada över nytt spån & halmen i lådorna så nu kan dom mysa under kalla nätter.