• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love

Hej alla..

Måste bara skryta lite.. nu har jag fått andra kaninungen tingad! Båda de blå honorna är tagna nu.. Hoppas det går lika smidigt med resten av de 27 bebisarna..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • poesi
    yossis skrev 2007-09-02 15:50:46 följande:
    Poesi: Jo vattnet fryser, jag ger mina vatten i kopp 2 gånger om dagen (morgon & kväll) dom lär sig ganska fort att dricka när man gett vatten. Jag ger samma pellets året runt, lite mer under midvintern bara, annars klarar dom sig bra på hö, vatten & pellets precis som vanligt. Har massa halm i alla bolådor till mina kaniner, dom älskar att ligga & mysa där i när det är som kallast. Har du ingen bonde i närheten som du kan köpa halm av ? eller ridskola ? Jag låter mina komma ut i en hage av kompist galler när jag städar under vinter & då passar dom på att gräva & leka i snön, vissa gillar snön mer än andra. Det är inga problem att ha kaniner utan på vintern, har du möjlighet att ha buren stående under tak så gör det jätte mycket.
    Åh, okej!
    Tyvärr känner jag inte till någon bonde :(
    Hms.. Man kan inte köpa halm på typ granngården eller nått?
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Vigrid
    *skäms*

Har inte lagt in bilderna på huset än......... Men jag LOVAR att det kommer, när vet jag inte, men det kommer...
  • yossis
    poesi skrev 2007-09-03 07:06:01 följande:
    Åh, okej! Tyvärr känner jag inte till någon bonde :(Hms.. Man kan inte köpa halm på typ granngården eller nått?
    Personalen på Granngården kanske vet någon som säljer halm, du kan ju alltid fråga.

Själv är jag nog lite bortskämd med att ha vänner som både har hö & halm så jag kan köpa eller få av.
  • yossis

Nåste få berätta en jätte kul sak, kommer ni ihåg den lille blå kaninen jag berättade om i inlägg 294, den jag skickade till slakt.
    Han lever & fått en ny lill matte Skrattande i min kompis Åsas dotter Tilda (2,5år), hon hade sett honom när han satt i transportburen när Åsa kom hem från Dala Expo & sen helt enkelt tagit upp honom & burit runt på honom hela kvällen & han hade inte protesterat en enda gång.
    Tilda hade fått göra vad hon ville med honom & han satt bara lugnt i hennes knä hela tiden, så Åsa bestämde att han fick stanna.
    Här om dagen hade Tilda & Silver, som han heter varit ute & gått i koppel & det hade gått så bra, Tilda va så stolt. Så nu bor han på permanent foder hos Åsa, se om han bli hoppkanin i framtiden eller om han kanske får följa med på någon utställning om silverhåren försvinner.

• LuMa
    yossis skrev 2007-09-03 08:22:39 följande:
    Nåste få berätta en jätte kul sak, kommer ni ihåg den lille blå kaninen jag berättade om i inlägg 294, den jag skickade till slakt. Han lever & fått en ny lill matte i min kompis Åsas dotter Tilda (2,5år), hon hade sett honom när han satt i transportburen när Åsa kom hem från Dala Expo & sen helt enkelt tagit upp honom & burit runt på honom hela kvällen & han hade inte protesterat en enda gång. Tilda hade fått göra vad hon ville med honom & han satt bara lugnt i hennes knä hela tiden, så Åsa bestämde att han fick stanna. Här om dagen hade Tilda & Silver, som han heter varit ute & gått i koppel & det hade gått så bra, Tilda va så stolt. Så nu bor han på permanent foder hos Åsa, se om han bli hoppkanin i framtiden eller om han kanske får följa med på någon utställning om silverhåren försvinner.
    Åh! Vad roligt!
    Så där hade ju jag med vår lilla Elof också som skulle avlivas pga sitt underbett.
    Tiden var bokad hos veterinärerna (efter att ha frågat där om någon ville ha honom men ingen ansåg sej ha tid eller rum för honom), kaninen inlämnad, avgiften betalt och tårar gråtna när telefonen ringde på eftermiddagen att en av djurskötaren hade tyckt så bra om honom så hon tog hem honom.
    Perfekt då hon själv kunde klippa hans tänder och hade tillgång till narkos på jobbet dom gånger hans sidotänder behövde filas.
    Jag älskar såna här solskenshistorier!
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Vigrid
    yossis skrev 2007-09-03 08:22:39 följande:
    Nåste få berätta en jätte kul sak, kommer ni ihåg den lille blå kaninen jag berättade om i inlägg 294, den jag skickade till slakt. Han lever & fått en ny lill matte i min kompis Åsas dotter Tilda (2,5år), hon hade sett honom när han satt i transportburen när Åsa kom hem från Dala Expo & sen helt enkelt tagit upp honom & burit runt på honom hela kvällen & han hade inte protesterat en enda gång. Tilda hade fått göra vad hon ville med honom & han satt bara lugnt i hennes knä hela tiden, så Åsa bestämde att han fick stanna. Här om dagen hade Tilda & Silver, som han heter varit ute & gått i koppel & det hade gått så bra, Tilda va så stolt. Så nu bor han på permanent foder hos Åsa, se om han bli hoppkanin i framtiden eller om han kanske får följa med på någon utställning om silverhåren försvinner.
    Härligt!!!!
  • LuMa

Jag tror föresten att Bamse uppskattar det här svalare vädret mer än när det var varmt som i somras.
    Han är mycket piggare nu när man kommer dit och hoppar omkring och har sej, tidigare har han mest bara legat och tittat på en när man har kommit dit.
    Så roligt att se!

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • yossis

LuMa: Håller med, mitt gäng tycker det är mycket skönare nu när det blivit svalare ute.

• Bakom molnen

Härligt att få höra om Silver! Fantastiskt att han accepterade en så liten flickas hantering med en gång.

Nu ska jag ut och rasta min hoppeskrutt och sedan bjuda på klöver och färsk morot.

Svar på tråden Kanintråd #3