• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love
    LuMa skrev 2007-09-09 08:50:21 följande:
    Tack, jag ska försöka ragga tag på nån som kan hjälpa mej då sambon inte vill befatta sej med kaninerna.
    Vilken "taskis" han är din gubbe... Flört
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • yossis

Idag ska alla få rent i sina fack & sen ska dom får komma ut & röra på tassarna i betesburarna en stund var med.

• poesi
    Mrs Bean skrev 2007-09-08 13:07:53 följande:
    MÅSTE ju bara berätta..Min Bea som fick 8 bebisar såg så bekymrad ut igår.. hennes bebisar är ju ÖVERALLT och ingenstans. Dom är 4 veckor gamla idag. Stackarn kommer ju inte undan från dem alls.Vi sågade upp ett hål in i en av de andra burarna, så hålet hamnade uppe på hennes "hylla".. Så nu smyger hon in i den andra buren och låter ungarna stanna i den andra. Hon är SÅÅÅ nöjd! Och ungarna fattar INGENTING! Hahaha.
    Haha! Jag förstår vad du menar. Elsas ungar är ju bara 2.5 veckor gamla, men dom är också överallt hela tiden. Å ska äta från Elsa hela tiden så hon blir jätteless, men tar bra hand om dem såklart. Så Elsa har nu fått börja vara lös i rummet, då hon hoppar in å ut ur buren själv, och hon tycker det är jääätteskönt. Kollar dock till henne ofta, å ser att hon är inne hos ungarna väldigt ofta för att kolla till dem. Så hon kan inte riktigt släppa dom helt, men ja.. iaf ;)
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • LuMa
    Mrs Bean skrev 2007-09-09 09:59:56 följande:
    Vilken "taskis" han är din gubbe...
    Hehe..
  • Momsie

Hej allihopa! : )
    I morse när vi släppte ut Dino började han lämna små kulor överallt från att ha varit helt rumsren och sen gjorde han en märklig grej med mig...jag satt och läste tidningen och märkte att han strök sig runt mina fötter och efter en stund tittade jag ner och såg att han först hoppade över min ena toffel som jag hade en bit upp eftersom jag satt med korsade ben och sen sprang han ett varv runt och gick nästa gång under toffeln för att springa ett varn till och nu hoppa över toffeln...detta pågick kanske 15-20 varv tills jag blev helt yr av att titta på honom och när jag ställde mig upp fortsatte han springa runt runt mina fötter som en galen isbjörn på Zoo????

Men sen gick han plöstligt ut ur köket ut i hallen dit dörren alltid stått öppen, men han har som jag tidigare berättat om och fått svar av yossi om, alltid stannat i sitt trygga kök och inte ens brytt sig om att nosa i dörröppningen...och sen idag så bara gick eller hoppade snarare förstås ;) han ut fast på darriga ben och med öronen pekande framåt så han knappt ser nå´t : )
    Så gör han ju alltid när han nosar på ngt läskigt, och det är mod det, att våga gå fram till det läskiga om än på väldigt skakiga ben : )

Så, vad är er diagnos, har han fått snurren, bildligt OCH bokstavligt eller är detta ett led i hans utveckling mot manhood?? : )

• Some Say Love
    Momsie skrev 2007-09-09 13:04:14 följande:
    Hej allihopa! : )I morse när vi släppte ut Dino började han lämna små kulor överallt från att ha varit helt rumsren och sen gjorde han en märklig grej med mig...jag satt och läste tidningen och märkte att han strök sig runt mina fötter och efter en stund tittade jag ner och såg att han först hoppade över min ena toffel som jag hade en bit upp eftersom jag satt med korsade ben och sen sprang han ett varv runt och gick nästa gång under toffeln för att springa ett varn till och nu hoppa över toffeln...detta pågick kanske 15-20 varv tills jag blev helt yr av att titta på honom och när jag ställde mig upp fortsatte han springa runt runt mina fötter som en galen isbjörn på Zoo????Men sen gick han plöstligt ut ur köket ut i hallen dit dörren alltid stått öppen, men han har som jag tidigare berättat om och fått svar av yossi om, alltid stannat i sitt trygga kök och inte ens brytt sig om att nosa i dörröppningen...och sen idag så bara gick eller hoppade snarare förstås ;) han ut fast på darriga ben och med öronen pekande framåt så han knappt ser nå´t : )Så gör han ju alltid när han nosar på ngt läskigt, och det är mod det, att våga gå fram till det läskiga om än på väldigt skakiga ben : )Så, vad är er diagnos, har han fått snurren, bildligt OCH bokstavligt eller är detta ett led i hans utveckling mot manhood?? : )
    Hehe, det låter så skoj när han hoppade över din toffel!

Jag tror han är på väg att bli könsmogen.. lite fjabbaknäpp som dom gärna får då!
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Momsie

Eller hur?? : ) Kanske det är en blivande hoppchampion också? ; )
    Han kanske är en äkta toffelhjälte?? ; )

SÅ du tror att det är en del av könsmogenheten iaf, behöver inte ringa till svart-och-vit-randiga kanindårhuskliniken?

Mrs Bean skrev 2007-09-09 13:52:46 följande:

Hehe, det låter så skoj när han hoppade över din toffel! Jag tror han är på väg att bli könsmogen.. lite fjabbaknäpp som dom gärna får då!
  • yossis

Momsie: han uppvaktade dig Skrattande han är nog kär i dina tofflor, så för Kiwi när hon är brunstig. Ser verkligen jätte kul ut, när dom hoppar runt en varn efter varv.
    Att han börjar släppa pluttar utanför buren är ett tecken på att han börjar bli könsmogen.

• Momsie

Jahaja, det var det jag misstänkte, att han började bli mer könsmogen, men att han är kär i mina tofflor hade jag aldrig kunnat räkna ut, jag tror jag skrattar ihjäl mig eftersom det ju t.o.m. är en typ fårskinn i dom eller nå't, så det stämmer ju helt säkert!!!! : )

Så dom släpper även pluttarna utanför då, går det tillbaka eller måste man kastrera honom för att han sen ska sluta med det? Vi vill ju helst inte det om vi slipper...och vad tror du om att han plöstligt utökade sitt revir till att inkludera hela hallen också??
    Nu har han dubbelt så stort revir, vi väntar bara på att han ska komma hela vägen in i v-rummet också : )

yossis skrev 2007-09-09 15:47:17 följande:
    Momsie: han uppvaktade dig han är nog kär i dina tofflor, så för Kiwi när hon är brunstig. Ser verkligen jätte kul ut, när dom hoppar runt en varn efter varv. Att han börjar släppa pluttar utanför buren är ett tecken på att han börjar bli könsmogen.
  • Vigrid
    Momsie:
    Kul att Dino börjat röra på sej!

Vi har kommit hem efter ett bra tag i Jämtland.......  Mina kaniner har haft det sååå jätta bra men i morron är det STORSTÄDNING som gäller! Min sväris har inte "mockat" en ända gång på heeela tiden! Vill inte klaga då hon är snäll som ställer upp som djurvakt men hon kunde väl tänka själv....... Jaja, huvesaken är att dom lever, som min sambo sa!  

Skulle sätta mej o lägga in bilderna från gården och upptäcker att KAMERA-HELVETET har gått sönder!!!!!!!!!!!!!! Skrikandes F-N jag har inte råd med det här nu!!!!!!!!! Ska se  om jag kan kåna nån och lägga in mina bilder i datorn i alla fall........ Trist när sånt här händer.....
Svar på tråden Kanintråd #3