• Svar på tråden Kanintråd #3
  • LuMa
    Momsie skrev 2007-09-05 13:59:06 följande:
    Det menar du inte? ; )SÅ dom växer typ hela första året då?Han är ju iaf dubbla storleken nu...och dubbelt så gammal : )Han är ju så picky med grenar, det ska ju BARA vara prärongrenar och jag undrar hur man gör på vintern när allt frusit??
    Har du prövat ge honom grankvistar?
    Det kan man ju ge året runt om han gillar det.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Some Say Love

Klipper ni grankvistar o lägger på lager eller ni tar nya hela tiden.. Funderar lite på hur jag ska göra inför vintern. Gillar inte att klafsa runt i 50 cm snö o leta grangrenar.Flört

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • LuMa
    Mrs Bean skrev 2007-09-05 16:27:12 följande:
    Klipper ni grankvistar o lägger på lager eller ni tar nya hela tiden.. Funderar lite på hur jag ska göra inför vintern. Gillar inte att klafsa runt i 50 cm snö o leta grangrenar.
    Mina är lite kinkiga men jag brukar gå ut och ta efter hand. Bor precis bredvid skogen och här är det sällan och aldrig 50cm snö tyvärr. Snarare 50 cm slask.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Bakom molnen

Min bortskämda skrutt gillar inte att tugga barr. Jag har skog och träd runt omkring men mest blir det sälg (det ÄLSKAR han) och vattenskott från äpple- och päronträden. Jag beskär inte en gång per år utan när jag behöver en ny kvist till kaninburen. Jag har lagt in frusna sälgkvistar och hos oss har det aldrig varit problem.

Nu ska jag rasta Mango en halvtimme i trädgården innan jag åker och gympar.

• Vigrid
    Momsie:
    Jag håller med LuMa, gör de som känns bra för dej. Mina två "småttingar" är dvärgvädurar och dom är fullvuxna därför får dom ca 0,5 dl/dygn. Mina frassar får "bara" 3-4 dl/dygn även som bebbar....... Dom har såå lätt att lägga på sej om dom får fri tillgång. Ser jag att allt är precis soprent på morron så får dom mer på kvällen men oftast så är det lite kvar i botten av skålen så jag tror inte att dom svälter.........

Jag har försökt att lägga in en bild på gården, men mamma har bara MODEM!!! JAg blir GALEN!!!!!!!!!!!!!! Det tar en evighet, om dator är på bra humör vill säga, att lägga in EN bild i mitt allbum......... Så ni får gott vänta tills på söndag så jag kommer hem igen!

Ha det gott!
  • yossis

Idag har jag klippt lite äppelgrenar till kaninerna som dom fick sätta tänderna i, dom blev så glada Skrattande imorrn jag ska klippa ur hallonhäcken så då får dom lite mer att tugga på, sen kommer jag att ge mig på äppelträden igen, denna gång ska jag verkligen vara hård när jag beskär & inte fega som jag gjorde i våras.
    Ska hänga grenarna på tork så har jag till kaninerna hela vintern.

• Momsie

Oh ok, men barr och allt alltså?
    Men vad gör jag annars om han inte gillar det, kan han klara sig utan hela vintern?

LuMa skrev 2007-09-05 15:12:20 följande:
    Har du prövat ge honom grankvistar?Det kan man ju ge året runt om han gillar det.
  • yossis

Momsie: Japp du ger honom allt, barr & hela köret. Han klarar sig utan pinnar att tugga på under vintern, håll lite extra koll på hans tänder bara. Ett bra hö håller tänderna nere men man kan alltid vara bra att hålla extra koll ändå.

Igår fick jag göra akut vård på Kiwi då hon hoppat från soffan & rakt ner i golvet då hon missade mattan. Hon spräckte läppen lite men tänderna klarade sig som tur va, idag har hon en liten fläskläpp.

• Some Say Love

Hello girls..

Springer inom kvickt.. ska snart åka o jobba! *JAG VILL INTE*

Ja, jag vet inte vad jag gör här egentligen för jag orkar inte skriva mer.

KRAM på er..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • poesi

Nu är jag hemma från kursen
    OJ vad kaninungarna har vuxit, ändå var det ju bara i onsdags jag åkte.
    SÅÅÅ söta är dom!
    Men dom har börjat äta lite lite lite nu själva. Är inte det lite tidigt?
    Igår hade mamma sett dom stå å smaka lite på hö, å några blad typ å sådär..
    Kan jag låta dom äta det dom vill, eller vad ska jag göra?

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
Svar på tråden Kanintråd #3