• Svar på tråden Kanintråd #3
  • yossis
    poesi skrev 2007-09-07 14:02:57 följande:
    Nu är jag hemma från kursen OJ vad kaninungarna har vuxit, ändå var det ju bara i onsdags jag åkte. SÅÅÅ söta är dom! Men dom har börjat äta lite lite lite nu själva. Är inte det lite tidigt?Igår hade mamma sett dom stå å smaka lite på hö, å några blad typ å sådär..Kan jag låta dom äta det dom vill, eller vad ska jag göra?
    Dom börjar smaka "vuxen mat" vid ca 10-14 dagar, så det är ingen fara att dom äter lite. Deras magar behöver ganska lång tid på sig att vänja sig vi fast föda, så håll lite extra koll på dom bara så dom inte blir dåliga i magen.
  • LuMa

Med risk för att låta dum nu så måste jag fråga för jag vet ju inte..
    Var sitter kulorna på en kanin? Hur stora är dom?

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Some Say Love
    LuMa skrev 2007-09-07 19:23:58 följande:
    Med risk för att låta dum nu så måste jag fråga för jag vet ju inte..Var sitter kulorna på en kanin? Hur stora är dom?
    Brevid könet, en vid varje sida. En vuxen hane har ca 3 cm "långa" testiklar.. dom blir rosa och utan päls.
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love

MÅSTE ju bara berätta..Räcka ut tungan

Min Bea som fick 8 bebisar såg så bekymrad ut igår.. hennes bebisar är ju ÖVERALLT och ingenstans. Dom är 4 veckor gamla idag. Stackarn kommer ju inte undan från dem alls.Ledsen

Vi sågade upp ett hål in i en av de andra burarna, så hålet hamnade uppe på hennes "hylla".. Så nu smyger hon in i den andra buren och låter ungarna stanna i den andra. Hon är SÅÅÅ nöjd! Och ungarna fattar INGENTING! Hahaha.

• Some Say Love

Lägger in en bild så är det lättare att förstå..

Där krysset är har vi öppnat upp ett hål till den övre buren..

• LuMa
    Mrs Bean skrev 2007-09-08 13:04:21 följande:
    Brevid könet, en vid varje sida. En vuxen hane har ca 3 cm "långa" testiklar.. dom blir rosa och utan päls.
    Okej! Tack!
    Då är det bollarna jag såg på båda småttingar då.

Nästa fråga då, Hobbe (löwen) har fått lite tovor runt könet och svansen.
    Tror ni man vågar sej på själv att klippa där med lite hjälp eller är det bättre att åka in till vet på lite pälsvård? Jag är ju lite rädd att klippa i bollarna hans..
  • anne h
    LuMa skrev 2007-09-08 19:43:26 följande:
    Okej! Tack!Då är det bollarna jag såg på båda småttingar då. Nästa fråga då, Hobbe (löwen) har fått lite tovor runt könet och svansen.Tror ni man vågar sej på själv att klippa där med lite hjälp eller är det bättre att åka in till vet på lite pälsvård? Jag är ju lite rädd att klippa i bollarna hans..
    lite beroende på hur stora dessa tovor är skulle jag ge mig på dem själv
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • LuMa
    anne h skrev 2007-09-08 19:55:56 följande:
    lite beroende på hur stora dessa tovor är skulle jag ge mig på dem själv
    Dom är inte så stora ännu, kanske man vågar sej på det om man gör som på katterna att man tar en kam mellan skinnet och tovan så att man inte klipper i huden?
  • Some Say Love
    LuMa skrev 2007-09-08 20:03:03 följande:
    Dom är inte så stora ännu, kanske man vågar sej på det om man gör som på katterna att man tar en kam mellan skinnet och tovan så att man inte klipper i huden?
    Ja gör det, någon annan kanske kan hålla i honom så länge medans du klipper?
  • LuMa
    Mrs Bean skrev 2007-09-08 22:34:26 följande:
    Ja gör det, någon annan kanske kan hålla i honom så länge medans du klipper?
    Tack, jag ska försöka ragga tag på nån som kan hjälpa mej då sambon inte vill befatta sej med kaninerna.
Svar på tråden Kanintråd #3