• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love

Vill någon kika in i mitt bildgalleri på hemsidan och säga mej vilken färg Paparazzi har? Jag vill få honom till vitsvart japan men nosfärgen förbryllar mej en del.

www.cutelittleskaniner.dinstudio.se

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-09-10 11:31:40 följande:
    Hahaha, ja dom är bra galna! Men har du hålet mot väggen annars då? Eller hur menar du?
    Ja, Drutten har hålet mot väggen hela tiden, så får hon en hög med halm brevid att mysa ist för annars bygger hon bo & drar päls. 

Nu har alla fått rena fack, höhäckar & vatten flaskor, riktig storstädning idag. Nu ska jag bara åka ner & hämta lite hö, se om jag hinner klippa lite klor idag med var ett tag sen sist.
  • Some Say Love

Har du bra tips på hur man klipper klor på kaniner som bara rycker foten till sej? Är så rädd att göra dem illa..

• yossis
    Mrs Bean skrev 2007-09-10 12:49:27 följande:
    Har du bra tips på hur man klipper klor på kaniner som bara rycker foten till sej? Är så rädd att göra dem illa..
    Dom kaniner som gör så, brukar jag låta min sambo hålla då har jag lite bättre kolla på vad dom gör med sina tassar & kan koncentrera mig på att klippa. Men dom flesta av mina ligger så snällt på rygg & låter mig klippa snabbt & enkelt, så brukar dom få en brödbit efter.
  • yossis

Jag tränar mina ungar från att dom är små att lägga dom på rygg & hålla på med deras tassar & klor, klipper klorna första gången på ungarna när dom är ca 4 v bara för att toppa dom för dom är så vassa annars.
    Även om jag inte klipper klorna på kaninerna så lägger jag dom på rygg i mitt knä med jämna mellan rum för att dom ska få träna gäller både ungdjur & vuxna.

• Some Say Love

Ok. Men det känns som om det är svårt att "lära gamla hundar sitta".. Jag vet inte. Men vi får ta ett tag med det imorgon.. jag o sambon.

• daisybi
    åå va sköntdaisy.......

min underarbar kanin. Hon är kastrerad.pga beteende. Nu är hon helt underbar. gå på låda. äter inte på kablar. ligger och gosar i soffan på min gravida mage
  • poesi

tjohej!
    hoppas det är bra med er alla :D
    här rullar allt på.
    har köpt en utebur till saga å alfred, så nu ska dom bli utekaniner istället..
    dom trivs sååå mkt bättre ute!

å kaninungarna växer å växer. 3 veckor på onsdag :)
    bebbar 180.jpg bebbar 146.jpg DSC00488.JPG

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Vigrid
    MayaS skrev 2007-09-09 19:09:28 följande:
    Åh va underbart... förstår att ni är kära... att nån bara vill sälja ett sånt ställe går över mitt förstånd..Stort Grattis till huset!!

Tackar!!!

Mrs Bean:

Ja, visst är det fint!?!?! Jag är såååå GLAD att vi vann budgivningen!

poesi skrev 2007-09-10 16:17:50 följande:
    tjohej!hoppas det är bra med er alla :D här rullar allt på. har köpt en utebur till saga å alfred, så nu ska dom bli utekaniner istället..dom trivs sååå mkt bättre ute! å kaninungarna växer å växer. 3 veckor på onsdag :)   
    Ååååå, vad fina ungarna är! Speciellt den lilla/e schwartsgrannen. Tillvänster på bilden längst till höger.......
  • Bakom molnen
    Momsie skrev 2007-09-09 17:06:16 följande:
    men att han är kär i mina tofflor hade jag aldrig kunnat räkna ut, jag tror jag skrattar ihjäl mig eftersom det ju t.o.m. är en typ fårskinn i dom eller nå't, så det stämmer ju helt säkert!!!! : )
    Kul att din kille börjar bli stor!
    Appropå kärleksobjekt så kan jag berätta att vår Mango är kär i mina vintervantar (gröna fodrade fingervantar). Jag utnyttjar situationen genom att vifta med vantarna (även på sommaren) om jag vill att han ska följa med mig i en viss riktning - t ex hemåt.
    Mango är ju ingen revirhävdare men vår förra kanin var en riktig karlakarl. Han markerade med att kissa samtidigt som han hoppade upp i luften och svängde 1/2 - 1 helt varv. Då gällde det att inte stå i vägen. Han grävde även gropar och när de var klara så pruttade han ovanpå den lilla högen bredvid.
    Hoppas inte din Dino får sådana fasoner i köket eller hallen, då är det nog bara kastrering som gäller...
Svar på tråden Kanintråd #3