Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Hej hopp..
Kom ut till kaninerna imorse och en av ungarna hade klättrat upp i höhäcken o fastnat med bakdelen.. hon satt helt orörlig..Trodde först hon inte levde, men när jag prasslade med morotspåsen så röck hon till o började kämpa. Men jag fick hjälpa henne för hon satt helt fastkilad. STACKARN..
Ska ut o kika nu så hon mår bra.. är så rädd att hon gjort sej illa.
Ja det var riktigt läskigt faktiskt.. Och det värsta är väl att hon är tingad, så jag hoppas innerligt att hon inte skadat sej!
Tror jag ska sära på mamma Bea och hennes 8 vildar idag.. Herregud va tiden går fort.. dom är redan 5½ vecka gamla och helt VILDA! Stackars Bea är så bestört över deras upptåg. Hon vet inte hur hon ska göra för att komma undan o få lugn o ro
Vad tycker ni, är det för tidigt att dela på mamma och bebisar vid den åldern? Dom äter både hö och pellets och dricker jättebra ur vattenflaskan..
Jag brukar sära på hona & kull runt 6 veckor, då hinner jag se att alla ungarna äter kraftfoder & att magarna fungerar som dom ska på dom små liven innan dom flyttar till sina nya familjer.
Så nu är ett blått gäng anmälda till utställningen i Tierp den 13 oktober, Tibo & Igloo i klass A & Baltazar & baloo i klass B. Alltid spännande att ställa egen uppföda första gången, det är alltid kul att ställa ut & träffa alla goa människor med samma intresse som en själv.
Puffar lite för mina frågor om någon mer kan svara? : )
Vi har fått tag på fint hö i år med, trotts mycket regn. Men det håller något sämmre kvalitet än förra året, priserna på hö kommer att stiga helt klart. Halmen är fin säger bönderna runt om i byn, har inte tagit hem någon halm än, har lite kvar sen förra året.
Momsie: Ja dom kan äta lite sämre innan dom fått en jämn hormon balans i kroppen, iaf mina äter lite sämre när dom börjar bli könsmogna. Men det brukar gå över ganska fort, se till att plocka bort pelletsen om han inte äter då måste han äta hö för att hålla magen igång.
Ha lite extra koll på honom så han inte får problem med magen bara.