• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Vigrid
    HEJ!

Igår köpte jag en till innebur som jag ska ha medans vi bygger nya burar i stallet. Har inhandlat så pass att jag bara behöver en till nu! Glad Hittar dom beg på Blocket.se och man får dom billigt...... Har i och för sej hittat en hemma i Ösd, lite dyr men fin och stooor. Finns den kvar i helgen så får mamma den stora äran att åka och köpa den åt mej! Sen är det "bara" att flytta upp....... Börjar gruva mej nu......... men samtitigt vill jag flytta NU! Var på IKEA idag och beställde ny soffa, fotälj och schäslong, lyxigt! Dom kommer till huset den 17:e oktober, hoppas bara att vi har kommit dit då! Förvånad

Nu ska jag gå och sova.......... Jag är så trött så jag vet inte ens om jag orkar gå upp för trappen, in i sovrummet och sen lägga mej in sängen......... Nej fy vad det lät jobbigt, vilar lite här föst......

nblfknboffhrril knellknnnnnnnffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffnnnnnnnnnnnnnnnnääääääääääaaaa
    aaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallll
    vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvrwwwwwwwwwwwwwwwwwww
    wwwwwwwwwooooooo
    iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii000000000000jpriadvnökndburyg084spajsvåmj4+å8+9g4yubhpb
    rphyvb08erwvty69d8tv guuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ppppppppppppppaqqqqqqqqqqqq
    jbiprjhbpfrnböerwjqå¨84¨+ m23uit+ 27wVGERWNHG53P' ¨Y+539Q730QYG4OGHN
    4444444444444444444444444444666666666666666############
    iqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq3333333333333333333333333333222222222222222
    3333333333333RICF ´´´´´´´´´´´´04444444444444444kifvvvvvrewa4tgfkmgbreoaöhj

Ooops, måste jag slumrat till lite..........

GO NATT!!!!!!!!!!! Ses i morron!
  • Some Say Love

Hej hopp..

Kom ut till kaninerna imorse och en av ungarna hade klättrat upp i höhäcken o fastnat med bakdelen.. hon satt helt orörlig..Trodde först hon inte levde, men när jag prasslade med morotspåsen så röck hon till o började kämpa. Men jag fick hjälpa henne för hon satt helt fastkilad. STACKARN..

Ska ut o kika nu så hon mår bra.. är så rädd att hon gjort sej illa.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Vigrid
    Mrs Bean skrev 2007-09-13 09:55:35 följande:
    Hej hopp..Kom ut till kaninerna imorse och en av ungarna hade klättrat upp i höhäcken o fastnat med bakdelen.. hon satt helt orörlig..Trodde först hon inte levde, men när jag prasslade med morotspåsen så röck hon till o började kämpa. Men jag fick hjälpa henne för hon satt helt fastkilad. STACKARN.. Ska ut o kika nu så hon mår bra.. är så rädd att hon gjort sej illa.
    Usch vad otäckt.......

Jag kom ut i morse i stallet och hittade mitt ena marsvin död i buren. Vet inte vad som kan ha hänt, i och för sej så vad dom väldigt mager när jag kom hem i söndags och jag tror att min svärmor glömde att ge dom mat alla dagar...... Och en kall natt som denna gjorde nog att hon inte klarade det........

Men kaninerna är det full fart på! Hur kan man se om en hona är dräktig? kan man se nåt vid könet eller??
  • Some Say Love

Ja det var riktigt läskigt faktiskt.. Och det värsta är väl att hon är tingad, så jag hoppas innerligt att hon inte skadat sej!

Tror jag ska sära på mamma Bea och hennes 8 vildar idag.. Herregud va tiden går fort.. dom är redan 5½ vecka gamla och helt VILDA! Stackars Bea är så bestört över deras upptåg. Hon vet inte hur hon ska göra för att komma undan o få lugn o ro

Vad tycker ni, är det för tidigt att dela på mamma och bebisar vid den åldern? Dom äter både hö och pellets och dricker jättebra ur vattenflaskan..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Vigrid
    Mrs Bean:
    Jag tycker att du kan sära på dom. Jag särade på Vilma coh hennes bebbar när dom var på dagen 6 veckor, det här handlar ju bara om nåra dar........
  • yossis

Jag brukar sära på hona & kull runt 6 veckor, då hinner jag se att alla ungarna äter kraftfoder & att magarna fungerar som dom ska på dom små liven innan dom flyttar till sina nya familjer.

• yossis

Så nu är ett blått gäng anmälda till utställningen i Tierp den 13 oktober, Tibo & Igloo i klass A & Baltazar & baloo i klass B. Alltid spännande att ställa egen uppföda första gången, det är alltid kul att ställa ut & träffa alla goa människor med samma intresse som en själv.

• Momsie

Puffar lite för mina frågor om någon mer kan svara? : )

Momsie skrev 2007-09-12 09:46:44 följande:
    Haha, skrattar åt era tokiga badkarskaniner!! : )En snabb fråga, brukar hankaniner tappa aptiten när dom blir könsmogna?Dino äter inte upp sina pellets, rör bara moroten varannan var tredje dag och äter inte mkt hö vilket leder mig in på nästa fråga:Är hö av ovanligt dålig kvalitée i år p.g.a allt regnande??Har fått byta en påse redan och nästa som är ffrån årets skörd är väldigt brun?!?
  • LuMa
    Momsie:
    Ätandet har jag ingen aning om men höet är inte alls omöjligt att det är sämre i år än förra året.
    Det behövs så lite vatten för att höet ska bli dammigt och är det bara lite fuktigt när det balas eller paketeras så blir det mögel.
  • yossis

Vi har fått tag på fint hö i år med, trotts mycket regn. Men det håller något sämmre kvalitet än förra året, priserna på hö kommer att stiga helt klart. Halmen är fin säger bönderna runt om i byn, har inte tagit hem någon halm än, har lite kvar sen förra året.

Momsie: Ja dom kan äta lite sämre innan dom fått en jämn hormon balans i kroppen, iaf mina äter lite sämre när dom börjar bli könsmogna. Men det brukar gå över ganska fort, se till att plocka bort pelletsen om han inte äter då måste han äta hö för att hålla magen igång.
    Ha lite extra koll på honom så han inte får problem med magen bara.

Svar på tråden Kanintråd #3