• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Momsie

Tack, vad gulliga ni är!! : )
    Om ni visste hur ofta vi pratar om er hemma, så fort Dino gör ngt lustigt eller ngt vi oroar oss över så är det "Kanintråden" som gäller : )

Ang. höet så är det som jag har köpt så gult?!
    Verkar torrt och hemskt, får stå och dela det för att bli av med det värsta : (

Men hans mage är helt klart bättre än när han var mindre, han klarar grönsaker som han tidigare blev lös av...och vilket humör han har emellanåt!!

Det flyger grenar och leksaker och han möblerar om buren, lyfter på huset och välter toaletten...men han är bedårande söt när han gör det och älskar fortfarande att bli klappad : men ej lyft...

Så igen, tack för svar!! : )

LuMa skrev 2007-09-14 07:31:09 följande:
    Momsie:Ätandet har jag ingen aning om men höet är inte alls omöjligt att det är sämre i år än förra året.Det behövs så lite vatten för att höet ska bli dammigt och är det bara lite fuktigt när det balas eller paketeras så blir det mögel.
    [/citat]
    yossis skrev 2007-09-14 08:02:30 följande:
    [citat]
    Vi har fått tag på fint hö i år med, trotts mycket regn. Men det håller något sämmre kvalitet än förra året, priserna på hö kommer att stiga helt klart. Halmen är fin säger bönderna runt om i byn, har inte tagit hem någon halm än, har lite kvar sen förra året. Momsie: Ja dom kan äta lite sämre innan dom fått en jämn hormon balans i kroppen, iaf mina äter lite sämre när dom börjar bli könsmogna. Men det brukar gå över ganska fort, se till att plocka bort pelletsen om han inte äter då måste han äta hö för att hålla magen igång. Ha lite extra koll på honom så han inte får problem med magen bara.
  • Some Say Love

Tror jag ska spendera min fredagskväll tillsammans med mina skuttande vänner. Känner inte för att umgås med någon direkt och då gick tankarna till mina älskade små ninisar! Och då är det ju självklart att dom ska få min fredagskväll..

Tror jag ska köra o köpa ett blomkålshuvud och dela ut till dem.. MUMS!

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Vigrid
    Mrs Bean:
    Jag ska åka till affärn och köpa brocoli, kaninerna ÄLSKAR det!  Ok, vi kanske behöver nåt mera också, vi i den mänskliga delen av familjen!
  • yossis

Min vägrar äta kål av alla de slag, här duger bara hårdbröd, morot, hallon, gruka, äpplen & banan.

• Some Say Love
    yossis skrev 2007-09-14 12:04:37 följande:
    Min vägrar äta kål av alla de slag, här duger bara hårdbröd, morot, hallon, gruka, äpplen & banan.
    Hahaha, jag har en hane som ser ut att hålla på o kräkas när han får banan. Han verkligen HATAR det!

Favoriten över lag här är nog oxå hårt bröd! Helst ska det vara Leksandsknäcke..
  • Momsie

Det lät ju jättemysigt : )
    Vi ska nog tillbringa fredagkvällen tillsammans alla tre, jag dottern och Dino : )

SÅ blomkål är en bra grej att prova kanske?

Mrs Bean skrev 2007-09-14 12:23:11 följande:

Hahaha, jag har en hane som ser ut att hålla på o kräkas när han får banan. Han verkligen HATAR det!Favoriten över lag här är nog oxå hårt bröd! Helst ska det vara Leksandsknäcke..
  • Vigrid
    Broccoli, morötter, äpplen och självklart hårdbröd ÄLSKAR mina kaniner...... Sigge giller INTE morötter, knepig liten herre..... Veras favvo är banan, men ingen av dom andra äter det, också lite knepigt.........
  • LuMa
    yossis skrev 2007-09-14 08:02:30 följande:
    Vi har fått tag på fint hö i år med, trotts mycket regn. Men det håller något sämmre kvalitet än förra året, priserna på hö kommer att stiga helt klart. Halmen är fin säger bönderna runt om i byn, har inte tagit hem någon halm än, har lite kvar sen förra året.
    Jag hade också turen att få hem en rullbal från första skörden i sommar, då när det fortfarande var sommar och torrt..
    Har burit in den i ladugården så med lite tur ska det hålla hela vintern när det ligger löst och inte är inpackad i en bal.
  • Some Say Love

Önskar att jag haft möjligheten att oxå förvara rundbalar, men det är ju LIIITE svårt i ett  bostadsområde, hahaha.

Jag får se mej om efter RIKTIGT bra hö, jag har allergi som inte är av denna värld.. JÄKLAR va kass jag blir när jag får hem dåligt hö.

HOPPAS jag kan fortsätta med ninisarna, men ska jag bli så himla dålig varje dag så fungerar det inte.. *SUCK*

• Vigrid
    Mrs Bean skrev 2007-09-14 15:27:44 följande:
     Jag får se mej om efter RIKTIGT bra hö, jag har allergi som inte är av denna värld.. JÄKLAR va kass jag blir när jag får hem dåligt hö. HOPPAS jag kan fortsätta med ninisarna, men ska jag bli så himla dålig varje dag så fungerar det inte.. *SUCK*
    Hoppas din allergi inte blir värre, hemskt tråkigt på alla sätt och vis om du inte kan fortsätta med ninisarna......
Svar på tråden Kanintråd #3