• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • Gabriella S

Ja, jag vet också flera barn som heter vart och ett av namnen. Tråkigt, trist och fantasilöst, och jag gillar inte namnen i sig heller.

Engla är väl i så fall det vettigaste - det har funnits länge i Sverige - men det har (och har även i de äldre generationerna haft) en koppling till död som jag tycker är olycklig på ett barn. Det ska ju tvärtom BÖRJA sitt liv!

• Lurvenpajsaren

Åh fy fan vad fult!
    Julias mamma skrev 2007-08-10 09:42:58 följande:

Nu är namnen så uttjatade att stavningarna stör mig ännu mer...Thindrah, Ähnghla, Nhovha....
  • mammiiie

gjort en omröstning...lade till två andra namn som jag tycker är vanligt också, men som börjat avta lite... känner två vars döttrar heter Felicia och Alicia också.

• TheSunset

Jag har stött på många som döpt sina barn till tindra....alltså nästan alla som jag pratat med över internet har döpt sina döttrar till tindra.

Visst namnet e väl inte fult....men för mig har det blivit ut-tjatat.
    Hört det för mkt helt enkelt...

Engla har jag inte hört så många av...

Nova vet jag 2 stycken tror jag...
    Min dotter fick heta det i andra namn då jag har nova med bland mina namn.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ängel1982

ja det är möjligt att Engla kanske har blivit vanligt men min äldsta dotter heter det i andranamn efter en släkting till min sambo så om någon stör sig på det så får det väl bli väl iallafall.

• Julias mamma
    Lurvenpajsaren skrev 2007-08-10 09:51:09 följande:
    Åh fy fan vad fult!Julias mamma skrev 2007-08-10 09:42:58 följande:
    Ja menar, LHURVEHNPHAJSAHREHNH....hur skulle det se ut
  • mammiiie
    Julias mamma skrev 2007-08-10 10:05:45 följande:
    kan inte ens läsa nåt namn alls? :P
  • Lurvenpajsaren

Shit! Ska nog genoast ändra...lär ju vara helt ensam om det i alla fall! Eller vad säger du, Jhuhliahs mhammhha?
    Julias mamma skrev 2007-08-10 10:05:45 följande:

• Lurvenpajsaren

Vad säger du? Det är ju skitsnyggt ju!

mammiiie skrev 2007-08-10 10:06:33 följande:
    kan inte ens läsa nåt namn alls? :P
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?