• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • höna böna
    Bea7979 skrev 2007-08-10 11:16:54 följande:
    Jag tycker dom namnen är fina, vanliga eller inte. Min dotter heter Engla och jag har knappt hört eller sett någon med det namnet under hennes levnadsår. Sen å andra sidan bryr jag inte mig om vad andra tycker, VI gillar det
    Precis min åsikt!

Hur skulle ni med "normala" namn till era barn tycka om vi började.. åhhhh jag måste bara spyyyyyy av dessa namn.
  • plisseplosse

Känner ingen personligen, men vet ngr i omgivningen. Vet bl.a en Engla som är allt annat än ängellik. Gillar inte dessa namn själv.
    Dessutom verkar de som som döper sina barn till dessa namn tycka att de är väldigt originella. Vilket de ju knappast är.

• Julias mamma

höna böna skrev 2007-08-10 11:21:46 följande:

Precis min åsikt!Hur skulle ni med "normala" namn till era barn tycka om vi började.. åhhhh jag måste bara spyyyyyy av dessa namn.
    Jag spyyyyyyr inte på dessa namn och jag skulle inte bry mig om ni sa så till mig...jag är så nöjd så nöjd...
  • MansonDust

Killnamn som William, Melvin, Liam & Elias är ju också sjukt vanliga nu för tiden.

• Cia o krabaten

Jag tycker också de har blivit för vanliga!

Jag bestämde att fick jag en dotter skulle hon heta Engla redan för 13 år sen!! När jag träffade min man och hans farmor hette det och hon var hans bästa släkting.
    Sen fick jag en dotter för 2,5 år sen och då var namnet givet för oss, men nu känns det trist med de "rykte" namnet fått och att det blivit så poppis

• höna böna
    plisseplosse skrev 2007-08-10 11:23:13 följande:
    Känner ingen personligen, men vet ngr i omgivningen. Vet bl.a en Engla som är allt annat än ängellik. Gillar inte dessa namn själv.Dessutom verkar de som som döper sina barn till dessa namn tycka att de är väldigt originella. Vilket de ju knappast är.
    Mina barn har fått sina namn för att dom passar vekligen i sina namn.
  • Maverich

Vet inte om någon skivit det men kolla på www.svenskanamn.se och sök på dessa namn så ser man en jätteökning på av samtliga tre de senaste åren.

• mammiiie
    Maverich skrev 2007-08-10 11:27:25 följande:
    Vet inte om någon skivit det men kolla på www.svenskanamn.se och sök på dessa namn så ser man en jätteökning på av samtliga tre de senaste åren.
    Kikade på de, Tindra o Nova har höjts i placeringen med en blinkning, typ...
  • Ellpi

Det har väl alltid gått trender i namn! Namnen TS nämner är inga som faller mig i smaken men vad är det för skillnad på att alla på 70- och 80-talet fick heta Linda, Jenny, Mattias o s v ?

• Älskarbebisar

haha vad spelar de för roll om man säger att man vill "spy" över vissa namn? Jag skulle skita fullständigt i om någon sa de över dom namnen jag kommer välja till mina barn...alla får väll tycka som dom vill...gillar jag namnen så är väll de de ända som spelar roll...herregud va alla tar åt sig.

Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?